Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

SF: VK får en næse for skatterod

Go down

SF: VK får en næse for skatterod Empty SF: VK får en næse for skatterod

Indlæg af Shintai Ons Sep 21, 2011 11:22 pm

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/215732/sf_vk_faar_en_naese_for_skatterod.html

Ifølge Jesper Petersen har VK-regeringen været "dybt naive" og kostet danskerne milliarder af kroner i tabte skatteindtægter, fordi man ikke har ført en systematisk kontrol med virksomhedernes skattebetaling.

Ifølge en rapport fra Rigsrevisionen er andelen af virksomheder, der begår fejl i deres skattebetaling, steget fra 42 procent i 2006 til 52 procent i 2008. Det er på den baggrund, at statsrevisorerne udtaler deres kritik.

Venstres Kristian Jensen var skatteminister i perioden 2004 til 2010, men han afviser at have fået en næse.

"Nej, sådan opfatter jeg det ikke. Rigsrevisionen skriver i sin rapport, at idéen bag indsatsstrategien er den rigtige. Så kan man sige, at man ikke er kommet langt nok med udviklingen af delmål. Jeg kan ikke sige, hvordan arbejdet har været efter den 22. februar 2010. Men jeg er i hvert fald tilfreds med arbejdet indtil da," siger Kristian Jensen.

Han modtog i 2009 en næse for i strid med grundloven at have igangsat dele af skattereformen og administreret efter nye regler, allerede inden de var vedtaget i Folketinget.

Når politikere og ministre laver noget ulovligt får de en næse. Og skulle vi ikke snart fikse det skattesystem. Skattesnyd skal skraffes hårdt. Jeg er personligt træt af at se den ene fusker efter den anden snoge sig udenom og slippe billigt eller helt.
Man opfordrer jo næsten til snyd og bedrageri, for det kan betale sig.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum