Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nordkorea

2 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Nordkorea

Indlæg af Thomas Lør Maj 03, 2014 3:58 pm

Næstkommanderene fjernet.

Det skyldes muligvis, at han har fyret alle missilerne af ud over vandet! De var jo en trussel mod Nordkoreas sikkerhed - amerikanerne ville måske flyve ind og tage dem fra Nordkorea - missilerne altså.
Vi har heller ikke hørt noget til den store atomafprøvning.

Men Flæskedrengen er sur! Man må ikke tage hans legetøj fra ham.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Nu fyrer Nordkorea kortdistance missilerne af.

Indlæg af Thomas Søn Jun 29, 2014 6:59 am

Jeg tror simpelt hen ikke, at de tør beholde dem.

Der er jo ikke nogen tvivl om, at amerikanerne er mere end trætte af Nordkorea.
Man har så - formentlig gennem Kina - ladet dem forstå, at hvis de ikke helt og aldeles opgiver alt, hvad der hedder atomvåbenprogram, så vil USA vade ind og tage lortet fra dem - og i den process vil man ikke være specielt nænsom med porcelænet. De kan jo ikke flytte de missiler uden at en drone smadrer dem.

Jeg tror så også, at Kina har kikket på de samme hjemmesider, som jeg har - og konstateret, at der værktøjet er blevet efterset og afprøvet, så det begynder så småt at haste.

Kina er alt andet end interesseret i en optrapning af militær spænding i området.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Sv: Nordkorea

Indlæg af Thomas Søn Jun 29, 2014 7:58 am

Thomas skrev:Jeg tror simpelt hen ikke, at de tør beholde dem.

Der er jo ikke nogen tvivl om, at amerikanerne er mere end trætte af Nordkorea.
Man har så - formentlig gennem Kina - ladet dem forstå, at hvis de ikke helt og aldeles opgiver alt, hvad der hedder atomvåbenprogram, så vil USA vade ind og tage lortet fra dem - og i den process vil man ikke være specielt nænsom med porcelænet. De kan jo ikke flytte de missiler uden at en drone smadrer dem.

Jeg tror så også, at Kina har kikket på de samme hjemmesider, som jeg har - og konstateret, at der værktøjet er blevet efterset og afprøvet, så det begynder så småt at haste.

Kina er alt andet end interesseret i en optrapning af militær spænding i området.


Ingen tvivl: Kina er klar over, at der er lussinger i luften.

“We should respect the right of a country to choose its own social system and model of development,” he said, “and oppose the attempt for the purpose of seeking self-interest or imposing one’s own views to oust a legitimate leadership of a government through illegal means.”

“Flexing military muscles only reveals the lack of moral grounds or vision rather than reflecting one’s strength,” Xi said.

En sådan glamourøs og eklatant selvmodsigelse fortjener at blive citeret.

Man har ladet Kina forstå: Enten fjerner I de atomvåben i Nordkorea - eller også gør vi det for Jer!

USA har ingen som helst årsag til at vise styrke - de har masser - og Kina véd det.

Det er det, der er Obamas udenrigs- og sikkerhedspolitiske projekt! At få fjernet atomvåben i størst mulig omfang. Der er alt for mange atomvåben i verden efter USA's opfattelse. Dels rammer moderne våben bedre, så det er overflødigt med kerneladninger i en del tilfælde. Dels kommer ingen - de får ganske enkelt ikke lov - op i nærheden af USA rent kernevåbenmæssigt.

Pengene (og atomvåben er nok så ødelæggende for amerikansk økonomi - de er simpelt hen afskyelig dyre - ikke bare i anskaffelse; men i vedligehold .... ) skal han bruge til sundhedsreformen, for der, hvor den største økonomiske effekt er af et sundhedssystem er blandt dem, der ikke har råd til det. Det er jo slet ikke de fisefornemme 27 dobbelte by-pass operationer på 85 årige (så lever de ét år længere), der giver noget. Det er rimelig banale småting hos folk med ikke ret mange penge. Det hjælper på både produktivitet og sundhedsudgifter - og amerikansk konkurrenceevne.

Det får han aldrig igennem Tea-Party og andre lokale aflæggere af Dansk Folkeparti.

Forsvarsudgifterne er det sted, der kan spares, så beløbet kan mærkes. Det forudsætter naturligvis, at gale køtere som banksvin og mellemøstlige terrorrister går løse omkring. Besparelsespotentialet i landbrugsstøtten er ved at være udtømt, så mange er der heller ikke i amerikansk landbrug.

Kina skal såmænd nok makke ret, når det går op for dem, at det, der holder olieprisen oppe er, at Rusland er kontrær og der er masser af små idioter, der vil have atomvåben. Kina kan vælge at samarbejde positivt - eller de kan lade være og tage konsekvenserne. Men én ting er sikkert - fødevarepriserne kommer ikke ned igen.

Rusland har vel efterhånden fundet ud af, at deres forsøg på at loppe oliepriserne op ved at true Gud og hvermand med atomvåben er ikke alene farligt - det er dumt. Tager USA bare den ene hånd op af lommen, så er det første, der får paddehattesky - alle de russiske byer. I dag er der ikke "taktiske" atomvåben - de er strategiske alle sammen.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Ganske rigtigt!

Indlæg af Thomas Ons Jul 02, 2014 8:10 am

Nordkorea fyrer kineserne af inden de kommer.

Situationen er nok den, at Nordkorea kan ikke få fat i polonium som skal bruges i tændsatsen - og det skal i øvrigt fornys hvert halve år, fordi det henfalder af sig selv; men da USA hverken stoler på Kina eller Rusland - med god grund, så skal Nordkorea fratages leveringsmidlerne.

Her har USA gjort det endog meget klart for Kina, at fjerner "man" ikke Nordkoreas muligheder for at levere atomvåben, så vil USA gå ind og gøre det. Hvis Kina ikke samarbejder, så kommer det til at gøre meget ondt på Kina - ikke militært: USA går ikke i krig for penge - USA anvender penge som våben! Det er lige omvendt af de populistiske snotabers vrangforestillinger.

Derfor bliver Nordkorea nød til at skyde deres missiler af - rimelig uskyldigt - ud over havet.

At Nordkorea så har bragt sig i den ubehagelige situation, at de står med noget radioaktiv stads til plutonium, som de slet, slet ikke har indsigt nok til at håndtere blot nogenlunde forsvarligt - det er så næste skridt.

Men det er nok som jeg formoder: Livets alvor går så småt op for Flæskedrengen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Det trækker sammen til en fjernelse af styret i Nordkorea

Indlæg af Thomas Søn Jul 13, 2014 4:26 pm

med magt.

Jeg tror der er tale om, at Nordkorea affyrer de missiler for at undgå, at USA simpelthen tager dem fra dem.

Det er noget, der sker med Kinas viden og stiltiende accept.
Den ensidige udvidelse af Kinas luftforsvarsterritorium er et træk fra kinesisk side - ikke rettet mod Japan; men mod USA.
Min udlægning er, at Kina demonstrerer, at de agter dels at forsvare deres territorium, dels på ingen måde ønsker at blive rodet ind i afstraffelsen af Nordkorea.

Henrettelsen af "Onkel" har en eller anden forbindelse med de skide atomvåben.
"Prøvesprængningen" tror jeg var et spørgsmål om at fjerne det fissile materiale, som Nordkorea har rådet over. Det er nu ved at være et halvt års tid siden (er af betydning, fordi poloniums halveringstid er ca. 3 mdr.). Givet at tilførsel af polonium er standset, så skulle der ikke være noget tilbage, for jeg tror ikke på, at hverken Iran eller Nordkorea har folk, der kan håndtere og/eller fremstille polonium, så det må komme fra Rusland.

Forhandlingerne med Iran er formentlig en problemstilling, der minder om Nordkorea - bare med Rusland i Kinas rolle.

Men det, der gør mig eftertænksom er: Jeg har aldrig set den amerikanske flåde så parat. I praksis har Rusland ikke nogen flåde - hvilket udelukker Rusland som det primære mål.

Én ting er, at der er 3 på værft; men to af dem kommer derfra inden årets udgang.
Dernæst er de 7 faktisk i søen eller så tæt på, som man kan være i beredskab.
Dernæst har to netop haft Board of Inspection and Survey (INSURV), som er et eftersyn af operativt beredskab: De går i detaljer som at tælle redningsvestene - de har dog kun taget to dage hver. Det er en inspektion, der skal foretages hvert 5 år. Det passer så også, men det er dem fra Norfolk.

Intet er i sig selv afgørende og kunne fejes af bordet med bemærkningen: "Helt normalt".
Det er kombinationen, der gør mig spekulativ.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Sv: Nordkorea

Indlæg af Cirb Søn Jul 13, 2014 6:29 pm

Korriger mig hvis jeg tager fejl - men ligger Seoul ikke inden for rækkevidden af Nordkoreas helt almindelige artilleri ? 

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Sv: Nordkorea

Indlæg af Thomas Søn Jul 13, 2014 7:51 pm

Cirb skrev:Korriger mig hvis jeg tager fejl - men ligger Seoul ikke inden for rækkevidden af Nordkoreas helt almindelige artilleri ? 

Mvh
Cirb
Ork jo; men det forudsætter:

1) At kanonerne virker - det gør de nok i det omfang, de har været pakket ordentlig ned.

2) Det kræver at ammunitionen ikke er alt for gammel - krudtet har nok en fremstillingsdato ca. 1945 - dvs. ca. 70 år - og så kan den muligvis ikke tåle at der kommer luft til. Det var formentlig årsagen til at de amerikanske slagskibe blev permanent oplagt - der var en ammunitionseksplosion på ét af dem for - tjaa - 20 år siden.
Det er mig en kilde til undren, hvorfor flæskedrengen med familie ikke holder store kanonader ud over vandet for at demonstrere temperamentet.

Jeg har så også den formodning, at der kan være tale om, at Nordkorea slet ikke har atomvåben. De eksplosioner i nedlagte miner kunne vel sådan set lige så godt være 20.000 tons gammelt krudt, der blev bortsprængt, fordi det simpelthen var blevet for gammelt.

3) Sådan nogle artilleribatterier de bruger altså en masse tung transport. Med den begrænsede trafik, der er i Nordkorea, så vil man vide om depoterne bliver brudt op - og så er man klar med "bunker busters" - evt. nogle af de bomber, der skubbes ud af en Hercules, som de brugte i Afghanistan.
Det ville jo være beklageligt med en anonym ulykke i et Nordkoreansk ammunitionsdepot. Det er lidt vanskeligt at sige at hullet i jorden skyldes en amerikansk bombe frem for den opbevarede ammunition. Problemet med de depoter er, at der formentlig er for mange af dem til at man kan fjerne dem på den måde.
Det, der imidlertid er realistisk, som vi så i Libyen, er at når lastbilerne afhenter ammunitionen, så "plinker" man lastbilerne.

Det er givetvis en faktor, man har tænkt på.

Det vil man vide i god tid, fordi klargøring af så mange pjecer vil medføre en mobilisering af et omfang, der ikke kan skjules. Tror Du ikke man holder øje med, hvad de foretager sig?

Nej, det man nok vil gøre er, at landsætte tropper omkring depoterne af fremføringsmidler - destruere dem - og så flyve sin vej igen. Jeg har bemærket mig, at man har udskiftet SeaKnight med Osprey i to enheder det sidste års tid.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty 3 mellemdistanceraketter affyret over hav.

Indlæg af Thomas Tors Aug 14, 2014 12:41 pm

Jeg tror simpelt hen:

De vil af med dem: De er bange.

Jeg tror Flæskedrengen har opdaget, at deres atomprogram og militære styrke er bluff.

Den anden side er, at USA læner sig op ad Kina og beklager dybt, at denne - i sig selv ubetydelige sag - skal forhindre, at Kina får leveret energi til en rimelig pris. Ubehageligt med de fredsforstyrrerre!

 Rolling Eyes 

USA - for sin part - er indstillet på, at tage truslerne særdeles alvorligt: Foruden Bush i Persergolfen, så er der 4 hangarskibe i havn klar - med forskelligt varsel - til at stå til søs bevæbnet til tænderne. Der er to til, der kommer fra værft og afløses muligvis af to andre til et længere værftsophold. Der er et værft på hver kyst til den slags. Den sidste undergår en ombygning som tager et par år endnu.

Så mon ikke man mellem Folkerepublikken og Forbundstaten kan finde en ordning på småbørn, der er utidige - ingen grund til at skride til grov vold? Vel?
Det kan da ikke være i nogens interesse? Alle har vel noget mere konstruktivt at bruge penge og tid på? Ikk'?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Kina er sure på flæskedrengen.

Indlæg af Thomas Søn Dec 21, 2014 5:54 pm

Ikke underligt.

1) Det med at have en utilregnelig nabo med atomvåben er aldrig komfortabelt.
The heightened debate in China is spurred in part by fears that North Korea could collapse even though economic conditions in the agriculture sector seemed ready to improve, several Chinese analysts said. Indeed, one of the tricky balancing acts for China is how much to curtail fuel supplies and other financial support without provoking a collapse that could send refugees into China’s northeastern provinces, and result in a unified Korean Peninsula loyal to the United States.
Det er jo det, der kommer til at ske - et forenet Korea. Men det kommer til at tage tid.

2) Kina er jo også udmærket klar over, hvad der kommer til at ske i Kina, hvis/når guldprisen - og andre metalliske råvarepriser - ramler. Det er ikke så meget reserven i Kinas centralbank, man er nervøs for; men det er alle bankerne, der har lånt ud til råvarespekulanter og skyggebanker - og skyggebankerne, som også har lånt ud til guldspekulanter. De banker er så skrøbelige, at der ikke skal ret meget til at få dem til at skride sammen.
Det som nok er den egentlige frygt i Kina ved et sammenbrud af råvareprisen er: Kina har investeret i en tåbelig infrastruktur - men med råvarer indkøbt til en absurd høj pris.

Guld, sølv og kobber ligger i index 350-400 ifht. 2000-2004, det gør tin også - andre uædle metaller ligger ca. index 200.
Olieprisen ligger i index 250 ifht. 2000-2004 (i sig selv en fordobling ifht. foregående periode) og det er et fald fra index 300-350.

Det betyder, at USA, Japan og Europa står til at kunne indkøbe råvarer til mellem ½ og 1/4 pris, hvilket vil gøre den kinesiske eksport ukonkurrencedygtig. Kina kan ikke sætte priserne ned, fordi der er ikke mere at give væk af på lønområdet - og de foretagne investeringer har jo ikke noget afkast.
Europa vil kunne foretage sit investeringsprogram i jernbaner og elnet - med teknologi udviklet (reelt) for kinesiske penge og så have råvarepriser til de investeringer på noget, der minder om 1/4. Se så er der tale om, at der er plads til nogle ordentlige lønninger. De investeringer vil blive styret med jernhånd af EU. Det vil de, fordi ingen investor vil sætte penge i noget, som EU ikke anser for en god idé. Dermed vil disse investeringer kunne foretages ikke bare med lave råvarepriser; men også med nærmest gratis kapital.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty En missiltest, der

Indlæg af Thomas Tirs Dec 01, 2015 4:31 pm

ikke helt gik som den skulle.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Satan til trafikpropper!

Indlæg af Thomas Ons Dec 30, 2015 10:03 pm

I Nordkorea?????

Ikke skide sandsynligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Kina med på holdet?

Indlæg af Thomas Man Mar 07, 2016 6:24 pm

Naturligvis.

For øvrig er heller ikke de nyeste sanksjonene vanntette. Nord-Korea vil fremdeles kunne kjøpe olje på verdensmarkedet. Og landets inntekter kommer ikke til å tørke helt inn. Den viktige eksporten av kull og jernmalm vil fortsette.

Begge dele er værdiløse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Jernmalmpriserne op med 20%

Indlæg af Thomas Man Mar 07, 2016 8:57 pm

Tosserne tror, at der bliver mere brug for jernmalm!!!!

Selvfølgelig gør der ikke det! De kinesiske banker vil have deres nødlidende udlån stivet af.

Den billige jernmalm fra Nordkorea holder op - sammen med den billige kul - de kinesiske kulminer lukker ned i stor stil også.

Det giver så ikke problemer, for der er masser af begge dele fra Australien.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Ubåd

Indlæg af Thomas Søn Mar 13, 2016 7:43 pm

Hvorfor skulle den dog virke?

Nordkorea er jo bare Asiens svar på Sverrig.

Denne tilbedelse af dårligt frisørhåndværk er uheldig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Kina lukker for import af kul fra Nordkorea.

Indlæg af Thomas Søn Feb 19, 2017 8:47 pm

Så¨har KIna forstået, at det er alvor!
Carl Vinson er på plads.

Carrier Strike Group 1

Carrier Strike Group One,
(CSG-1 or CARSTRKGRU 1), is a U.S. Navy carrier strike group. USS Carl Vinson (CVN-70) is the strike group's current flagship, and other units current assigned to Carrier Strike Group One include Carrier Air Wing Seventeen; the Ticonderoga-class cruisers USS Bunker Hill (CG-52) and USS Lake Champlain (CG-57); and the ships of Destroyer Squadron 1.

To Tica-klasse plus DESRON 1 - den er godt nok tung på luftværn. Det jeg ikke kan se er, om der er en MEU (Marine Expiditionary Unit).

Kulprisen er godt nok også meget volatil, så det passer sammen: Kina har købt ind til lager - jeg havde også undret mig.

Den Strike Group har ikke noget med det Sydkinesiske hav at gøre - som sådan: Det er Nordkorea.

Jeg havde også undret mig over, at hangarskibene bestilte absolut ingenting. Nu er CVN-70 Vinson i det Sydkinesiske hav og CVN-77 Bush i Middelhavet (senest rapporteret i Grækenland - i øvrigt med Willemoes).

Men på den baggrund giver Trumps snak med Taiwans præsident mere fornuft - det var en velovervejet fornærmelse af Kina: Enten tager I Jer sammen, eller også må USA finde andre med interesser, der er mere kompatible.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Her forgiftes Kim Jong-nam inden sin død!

Indlæg af Thomas Tirs Feb 21, 2017 9:20 pm

Det tyder på, at man har brugt polonium, det forsvinder ved radioaktivt nedbrud efter et par måneder.

Hvis det er tilfældet, så er det foruroligende, fordi så har Nordkorea adgang til at producere tændsatser til atomvåben.

Pointen i dødsfaldet er ikke at skidtet er radioaktivt (hvad det er - meget); men at det står i gruppe med svovl, selen, tellur. De fleste af disse forbindelser er giftige - meget. Årsagen til, at svovlbrinte forgiftninger er sjældne er den ramme stank af rådne æg, som retleder de fleste til at prøve noget andet - lige meget hvad - og hvad formålet kunne være.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Det var VX

Indlæg af Thomas Fre Feb 24, 2017 10:10 am

Thomas skrev:Det tyder på, at man har brugt polonium, det forsvinder ved radioaktivt nedbrud efter et par måneder.

Hvis det er tilfældet, så er det foruroligende, fordi så har Nordkorea adgang til at producere tændsatser til atomvåben.

Pointen i dødsfaldet er ikke at skidtet er radioaktivt (hvad det er - meget); men at det står i gruppe med svovl, selen, tellur. De fleste af disse forbindelser er giftige - meget. Årsagen til, at svovlbrinte forgiftninger er sjældne er den ramme stank af rådne æg, som retleder de fleste til at prøve noget andet - lige meget hvad - og hvad formålet kunne være.

Det gør det ikke meget bedre!

VX er en organofosforistisk acetylcholin hæmmer, som er en blandan. Er en nervegift som Sarin, Tabun, VR, Soman. Har forskellig flygtighed. Men det er pr. definition et masseødelæggelsesvåben.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Missilforsøg

Indlæg af Thomas Tirs Mar 07, 2017 1:08 pm

Har netop affyret 4 missiler.

Obama havde netop advaret Trump om, at det ville blive det første påtrængende problem.

Terminal High Altitude Area Defence.

Ankom til Sydkorea med C-17 Globemaster III

Jeg kan ikke se andet end, at det må få den konsekvens, at Danmark får RIM-66 til Huitfeldt-klassen (og evt. en ekstra Huitfeldt). Bemærkelsesværdigt nok blev der bevilget penge til en 3. besætning på Huitfeldt-klassen sidste år. Det er ikke noget, man liiige finder på.

Det er så også sikkert, at man gennem lang tid har været klar, hvis det skøre individ i Nordkorea skulle begynde på noget. Lad os se om det ikke også kan bedre kommunikationen mellem Tokyo og Seoul? Og Kina/USA?

Det er så nok heller ikke tilfældigt, at Nordkorea "afprøver" og provokerer netop på dette tidspunkt med så usikker en amerikansk præsident. Det er nok heller ikke tilfældigt, at det, der er kommet på plads først i den regering er forsvarsministeren, sikkerhedsrådgiveren (eller rettere få sparket tossen ud) og udenrigsministeren.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Er USA klar til at affyre missiler mod Nordkorea?

Indlæg af Thomas Fre Apr 14, 2017 11:41 am

jahh.... hvorfor ikke?

De amerikanske fartøjer er i stand til at affyre såkaldte Tomahawk-krydsermissiler. Det var samme type missil, der blev anvendt i det amerikanske angreb mod en syrisk luftbase i forrige uge.

Siden har der været spekulationer om, hvorvidt Nordkorea vil gøre klar til den sjette atomtest lørdag for at markere 105 års fødselsdagen for landets grundlægger, Kim Il Sung.

Øhhh.... ved man hvor Flæskedrengen vil befinde sig netop den dag?

En anden mulighed. Nærliggende?

Hvordan ved man egentlig, at der var tale om 36? Betaler de virkelig hvert sit mobilabonnement?

Den tidligere FN-udpegede afghanske præsident, Hamid Karzai, langer dog hårdt ud efter USAs angreb på det sociale medie Twitter.
Og igen: Who cares?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Syrien/Nord Korea ???

Indlæg af Thomas Lør Apr 15, 2017 2:27 pm

Jeg bliver stadig mere sikker på, at jeg har ramt rigtigt med luftbasen i Latakya.
Den forvirrede gang pludder fra putnikkerne gør, at der er noget MEGET pinligt, der skal skjules.

Det er sådan set ikke, hvad amerikanerne har gjort - selvom det er slemt nok, for der er nok en grund til, at de stadig flyver med de fly: Rusland kan ikke erstatte dem - ingen penge.
Hvad er det værste: Nemlig, at man har vist Putin som det han er: En svag bølle. Et lille skvat!

Det næste er, at den Mother Of All Bombs, som man har smidt i Afghanistan. Den bombe er oprindeligt udviklet til at kaste på atom-anlæg i Iran. Det jeg hæftede mig ved i den forbindelse var: Der er iblandet aluminiumspulver i sprængstoffet aluminium og jern brænder endog særdeles godt sammen - bare begge dele er findelt nok - og det sættes i gang ved høj nok temperatur. Om ikke andet vil bombens detonation tage hånd om den umiddelbare varmeregning; men dertil kommer, at hvad, der måtte være af jern det bliver nok pillet i mindre stykker.
Varmen, her skal man se på skaderne på den syriske base, hvor der blev vist noget smeltet aluminium. om det er nok ? Det vil jeg næsten tro.
Sagen er, at en nordkoreansk produktionsfacilitet for atomvåben - eller andet - hvor det første jernet, der går ild i - så er brugtværdien særdeles ringe.

Det næste er så, at det passer med den måde, man kommunikerer med Nordkorea - når man ikke har diplomatiske eller andre forbindelser: Nemlig via internettet og pressen. Bl.a. har jeg gennem de seneste år set en hel del komme frem omkring håndteringen af plutonium, så som, hvordan man slukker ildebrand i skidtet.

Jeg er stadig ikke overbevist om, at Nordkorea har atomvåben (mine anelser kan man jo naturligvis ikke bruge til noget - og må disponere ud fra det værst tænkelige). Jeg regner stadig med at disse "prøvesprængninger" har været udløbet ammunition, der er blevet destrueret i gamle miner.
Det næste vi kan lære af Tomahawk-angrebet er, at depoterne for den ammunition, som Nordkorea hele tiden har truet med at fyre af mod Seoul - den må man vide, hvor den er: Vi taler ret tungt skyts og der er store mængder af det, så det er betydelige ammunitionsmængder. Muligvis opbevaret, som så meget andet, i gamle miner.

Det er naturligvis kun mit tankespin.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Kul og olie

Indlæg af Thomas Ons Apr 19, 2017 6:53 am

Jeg så, at Kina havde indskrænket handlen med Nordkorea.

Kina leverer olie til Nordkorea mod at modtage kul og andre mineraler.

Kulprisen faldt jo frem til juli 2016. Olieprisen er enten ikke faldet, er er i perioden svagt stigende.
Det har det med at slå den slags forretninger i stykker.

Kina køber da ikke dyre Nordkoreanske kul og bytter det med dyr importeret olie? Ikke når man kan købe kul billigt i Australien.

Det viser, hvor tåbelig tuskhandel er, når man kommer op på noget, der minder om volumen.

Selvfølgelig køber kineserne kul, hvor de er billigst!

Det er nok baggrunden for, at Kina er blevet så samarbejdsvillig mht. Nordkorea.

Her blev det af
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Tja.... et sted skal kineserne jo få kullene fra.

Indlæg af Thomas Søn Apr 23, 2017 8:03 am

Nu har Flæskedrengen fået gjort australierne sure i masken.

Hvis man vil høre gensidig rygklapperi - så er her et kursus for begyndere.

Jeg tror kineserne har fortalt nordkoreanerne, at de har fået et bedre tilbud fra Australierne på kul.

Nordkorea advarer Australien om muligt atomangreb
Sydney. Nordkorea advarer Australien om et muligt atomangreb, hvis den australske regering fortsætter med "blindt" at følge den amerikanske linje.

Det er det statslige nordkoreanske nyhedsbureau, KCNA, der citerer en talsmand for udenrigsministeriet for udtalelsen, skriver det australske nyhedsbureau AAP.

Advarslen er tilsyneladende foranlediget af en udtalelse fra den australske udenrigsminister, Julie Bishop, om, at Nordkorea vil blive udsat for yderligere australske sanktioner.

Den kinesiske ambassadør har gnækket hoverende, da han viderebragte beskeden om, at Kina ikke var interesseret i kul fra Nordkorea.

Jeg kan godt forstå, at russerne er ved at skide i bukserne! Det er jo kun indledningen til et prisfald på olie.

Endelig har kineserne forstået, at det med tuskhandel - det er ikke nogen god idé.

En samtale bliver altid hjerteligere, når der er penge til begge parter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Russisk propagandasender melder

Indlæg af Thomas Søn Apr 23, 2017 3:07 pm

at Nordkorea vil atombombe Australien.

Det må være nogle af de missiler, som de planlægger at ramme USA med - når man så betragter det indre af Australien, så vil det faktisk være en FORBEDRING af jordværdien med et par atombomber dér.

Russerne advarer mod en Syrien aktion.

Jeg havde sgu ret!


“I hope that there won’t be any unilateral actions like we recently saw in Syria and that the US will follow the policies Trump repeatedly declared during his election campaign,” Russian Foreign Minister Sergey Lavrov said, regarding the statement made by US Vice President Mike Pence on Monday during his visit to South Korea.

Altså: En ting var, at USA ryddede flyene på Assads flyvestation - men USA har også "ryddet op" på den russiske i Latakya.

Den anden ting er, at Australien vil levere Kina alle de kul, de vil betale for. Prisen er skam ikke ublu.

www.rt.com/news/385720-north-korea-australia-threat/

Vi ser også at Flæskedrengen truer Australien med atomvåben.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty SSGN Michigan

Indlæg af Thomas Tirs Apr 25, 2017 11:31 am

Ankommet til Sydkorea med 154 Tomahawk.

Den amerikanske ubåd USS Michigan er ankommet til Sydkorea. Det sker i forbindelse med frygt for, at Nordkorea vil udføre en missilaffyring eller en atomprøvesprængning. Det skriver BBC.

Man skulle jo nødig løbe tør! Der er givetvis et par stykker til ikke ret langt derfra.

Med hensyn til hacking:
En ting er at 88% af Nordkoreanske missiler er fejlet på den ene eller anden måde; men ½ af de russiske Beluva også er gået halløjsa!

Om amerikanerne er uskyldige heri? Jeg tvivler.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Kina advarer Nordkorea.

Indlæg af Thomas Tirs Apr 25, 2017 6:36 pm

Det er ikke normalt diplomatisk ævl.

North Korea has been warned not to go past the “point of no return” with another nuclear test by China, as the US and South Korea carry out high-profile military exercises.

  1. Det gør Kina ikke gratis, så vi får nok en del lavere oliepriser at se.
  2. Det bliver spændende om man vil benytte lejligheden til også at fjerne gebisset på bjørnens Stillehavsflåde ved at rydde op på flyvestationerne ved Vladivostok.
    At man har gjort noget sådant tyder den forgangne uges flyvning med 4 Fencer fra Skt. Petersborg til Königsberg på. Jeg tror helt enkelt ikke, at russerne kan få Fencer vedligeholdt andre steder. De har så taget nogle af dem, der holder besynderlige steder i drift igen - og det kræver en større istandsætning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nordkorea - Nordkorea Empty Sv: Nordkorea

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum