Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Banklånet skal være afdragsfrit!!!!!

2 deltagere

Go down

Banklånet skal være afdragsfrit!!!!! Empty Banklånet skal være afdragsfrit!!!!!

Indlæg af Thomas Fre Maj 02, 2014 12:20 pm

Nyt forslag.
Rohde skrev:Forslaget går på, at man i stedet for et afdragsfrit realkreditlån på 80 pct. af boligens værdi, i stedet tager et afdragsfrit realkreditlån på 60 pct. af boligens værdi og samtidig et afdragsfrit prioritetslån i banken på 20 pct. af boligens værdi. Der er altså ikke tale om, at boligkøbere skal betale af på deres lån. Man flytter bare en del af det afdragsfri lån over i banken

Jens Lunde skrev:"Det er da rigtigt, at Rohdes forslag kun giver en behersket ændring i ydelsen, men problemet er, at man med det her forslag bare lægger risikoen over i bankerne i stedet for i realkreditten,"

Netop!

Det er hele idéen!

Sådan som banksvinene har sjoflet, manipuleret og svindlet med realkreditten, så skal de da have fornøjelsen af tabet - hele tabet!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Tilbage til toppen Go down

Banklånet skal være afdragsfrit!!!!! Empty Sv: Banklånet skal være afdragsfrit!!!!!

Indlæg af Merkur Fre Maj 02, 2014 6:38 pm

Er bank/realkredit for mestendels ikke i samme konglomerat, så om tabet er det ene eller andet sted er ligegyldigt?

Jeg mener tidligere at have læst af begrænsninger i afdragsfriheden var for at skabe tiltro til realkreditten - men hvis man så bare skubber aben videre til "det andet ben" hos de danske udbydere, så skabes der da ikke meget tiltro umiddelbart (bortset fra at man naturligtvis begrænser risikoen for tab - helt isoleret - på investering i realkreditten).

Merkur

Antal indlæg : 330

Banklånet skal være afdragsfrit!!!!! Empty Sv: Banklånet skal være afdragsfrit!!!!!

Indlæg af Merkur Fre Maj 02, 2014 6:40 pm

Ja undskyld for ovenstående tråd - imens jeg forfattede den tror jeg lyset i forslaget gik op for mig (taget den kommende EU afgørelse og den seneste fleksrentelov i betragtning).

Det handler jo ene og alene om at man vil tiltrække udenlandske investorer til F1 lånene som historisk har siddet mest på danske hænder. Desværre vil total ophævning af afdragsfrihed ikke være en løsning - for at holde lidt form på boligmarkedet - så derfor denne mellemløsning, hvor udlandet kan låne os lidt og være 100 procent sikre på at få dem tilbage. Tabet er tilbage i bankerne.

Merkur

Antal indlæg : 330

Indlæg af Thomas Fre Maj 02, 2014 7:09 pm

Merkur skrev:Ja undskyld for ovenstående tråd - imens jeg forfattede den tror jeg lyset i forslaget gik op for mig (taget den kommende EU afgørelse og den seneste fleksrentelov i betragtning).

Det handler jo ene og alene om at man vil tiltrække udenlandske investorer til F1 lånene som historisk har siddet mest på danske hænder. Desværre vil total ophævning af afdragsfrihed ikke være en løsning - for at holde lidt form på boligmarkedet - så derfor denne mellemløsning, hvor udlandet kan låne os lidt og være 100 procent sikre på at få dem tilbage. Tabet er tilbage i bankerne.

Lige præcis! Det er realkreditobligationen, det drejer sig om!

På realkreditobligationen hænger pengemængden. På pengemængden hænger valutaen og hele pengepolitikken.

Det er et område, hvor Nationalbanken (og Folketinget i øvrigt) ikke hverken kan eller vil give sig. Hvis de skal give sig, skal der en folkeafstemning til, for så skal der ophæves forbehold og kronen skal erstattes af euroen.

Det er derfor Venstre og Socialdemokratiet under hele balladen har kikket op i luften og fløjtet en lille sang - Tulletåben er blevet fanget i eget kvælertag som medlem af Nationalbankens bestyrelse!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum