Finanskrisen er langtfra slut
2 deltagere
Side 1 af 1
Finanskrisen er langtfra slut
Skriver Jens Christian til sin nyvundet overraskelse og betoner på Økonomidebat maner :Laaaaaaaaaaaangt fra slut
Vi vil herindefra lykønske hans opdagelse
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Sv: Finanskrisen er langtfra slut
Jens Chr. Hansen er en nar af en flextumpe, som end ikke Danske Bank gider holde hånden over længere.klogeaage 35 skrev:Skriver Jens Christian til sin nyvundet overraskelse og betoner på Økonomidebat maner :Laaaaaaaaaaaangt fra slut
Thomas- Antal indlæg : 34541
Tabsdestillation
Gode kunder finder alternativer - dårlige uden disse - de bliver.
Det er jo det farlige - man kan ikke nedbringe risikoen på tab ved at ignorere dem.
»Vi kan se, at en række banker omgås erhvervskunder, som er mere risikable end gennemsnittet. Bankerne er samtidig kendetegnet ved, at erhvervskundernes risiko er steget i perioden 2009 til 2012, fordi gearingsfaktoren er steget. I samme periode har de fleste banker ellers arbejdet på at nedbringe risikoen,« siger Lars Krull, seniorrådgiver ved Aalborg Universitet, som står bag undersøgelsen, til avisen.
Det er jo det farlige - man kan ikke nedbringe risikoen på tab ved at ignorere dem.
klogeaage 35 skrev:Skriver Jens Christian til sin nyvundet overraskelse og betoner på Økonomidebat maner :Laaaaaaaaaaaangt fra slut
Kender intet til de andre områder, men Sparekassen Sjælland (med centrum i Holbæk) ligger jo lige netop inde med de problemer, som jeg har nævnt adskillige gange:
- "Kjøvenhavnerne" blæste prisniveauet helt ude af proportioner fra 1994 til 2007. De lokale har ikke de penge.
- "Kjøvenhavnerne" prøver nu at trække sig ud af området igen. Der er så mange attraktive fraflyttere hvert år, at kommunerne opgør dem år for år, for at tydeliggøre, hvor det går hen ---> nedad.
- Der er kæmpe sommerhusområder, som simpelthen ikke er de penge værd, som de er værdisat til. Den bombe er slet ikke eksploderet endnu.
- Håndværk, industri og service lukker ned i een lind strøm.
- Veluddannede nyansatte gider ikke bo i området men pendler typisk ind. Det er faktisk systematiseret med firmadrevne busser fra Nordsjælland til f.eks. Novo i Kalundborg. Med netværk i bussen, så de kostbare akademikere ikke skal spilde deres kostbare tid på landevejene.
Jeg forstår godt, at den bank er på røven. Problemkunderne er blevet opkoncentreret siden 2007. Jeg mener omvendt ikke, at banken er dårligt drevet på kortere sigt. De sidder blot på en langsomt synkende platform.
/BF
-
Gæst- Gæst
Disse akademikere i busserne, de KAN ikke flytte: De er nemlig insolvente!BamsesFar skrev:klogeaage 35 skrev:Skriver Jens Christian til sin nyvundet overraskelse og betoner på Økonomidebat maner :Laaaaaaaaaaaangt fra slut
Kender intet til de andre områder, men Sparekassen Sjælland (med centrum i Holbæk) ligger jo lige netop inde med de problemer, som jeg har nævnt adskillige gange:
- "Kjøvenhavnerne" blæste prisniveauet helt ude af proportioner fra 1994 til 2007. De lokale har ikke de penge.
- "Kjøvenhavnerne" prøver nu at trække sig ud af området igen. Der er så mange attraktive fraflyttere hvert år, at kommunerne opgør dem år for år, for at tydeliggøre, hvor det går hen ---> nedad.
- Der er kæmpe sommerhusområder, som simpelthen ikke er de penge værd, som de er værdisat til. Den bombe er slet ikke eksploderet endnu.
- Veluddannede nyansatte gider ikke bo i området men pendler typisk ind. Det er faktisk systematiseret med firmadrevne busser fra Nordsjælland til f.eks. Novo i Kalundborg. Med netværk i bussen, så de kostbare akademikere ikke skal spilde deres kostbare tid på landevejene.
Jeg forstår godt, at den bank er på røven. Problemkunderne er blevet opkoncentreret siden 2007. Jeg mener omvendt ikke, at banken er dårligt drevet på kortere sigt. De sidder blot på en langsomt synkende platform.
/BF
-
Men Dit øjebliksbillede er nok typisk.
Thomas skrev:Disse akademikere i busserne, de KAN ikke flytte: De er nemlig insolvente!BamsesFar skrev:klogeaage 35 skrev:Skriver Jens Christian til sin nyvundet overraskelse og betoner på Økonomidebat maner :Laaaaaaaaaaaangt fra slut
/BF
-
Men Dit øjebliksbillede er nok typisk.
Den bustrafik har en meget længere historie end de stavnsbundne flekstumper i de små fugtige kjøvenhavnerlejligheder.
Veludd. folk gider simpelthen ikke bo i Vestsjælland. Hvad skal de også lave, når eller hvis deres nuværende job er væk? Nærmeste potentielle arbejdsplads er 100 km. væk på Sjælland - eller i Jylland.
/BF
Gæst- Gæst
Det er da også derfor, jeg mener, at der, hvor seriøs vækst kommer først bliver i Sønderjylland.BamsesFar skrev:
Den bustrafik har en meget længere historie end de stavnsbundne flekstumper i de små fugtige kjøvenhavnerlejligheder.
Veludd. folk gider simpelthen ikke bo i Vestsjælland. Hvad skal de også lave, når eller hvis deres nuværende job er væk? Nærmeste potentielle arbejdsplads er 100 km. væk på Sjælland - eller i Jylland.
/BF
Lignende emner
» 10 år efter finanskrisen: Danskerne taber hvert år 200 mia. kr. på finanskrisen
» Vi er ikke ude af Finanskrisen
» Situationen er langt fra håbløs. Langtfra!
» Det er langtfra alene i Danmark at debitorer og investorer flygter fra bankerne.
» Finanskrisen som jobdræber!
» Vi er ikke ude af Finanskrisen
» Situationen er langt fra håbløs. Langtfra!
» Det er langtfra alene i Danmark at debitorer og investorer flygter fra bankerne.
» Finanskrisen som jobdræber!
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum