Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Amerikanske banker opgiver fysisk råvarehandel.

Go down

Amerikanske banker opgiver fysisk råvarehandel. Empty Amerikanske banker opgiver fysisk råvarehandel.

Indlæg af Thomas Man Jan 20, 2014 5:29 am

Wirtschaftsblatt

Kritiker werfen den Banken vor, mit ihren Geschäften die Preise in die Höhe zu treiben und das gesamte Finanzsystem zu gefährden. Zudem wird das Recht der Geldhäuser hinterfragt, Öltanker und Metalllager zu besitzen und zugleich mit Rohstoffen direkt zu handeln und nicht nur am Derivate-Markt.

Konkrete Pläne der Fed wurden zunächst nicht bekannt. Üblicherweise gibt es 60 bis 90 Tage Zeit, auf die Pläne der Notenbank für ein neues Regelwerk zu reagieren. Einige Großbanken haben sich in Erwartung strengerer Auflagen bereits von Teilen ihres Rohstoff-Geschäfts getrennt.
Man kan kalde det, hvad man vil; set på nikkelprisen!
Helt regelmæssigt stiger prisen i harmoni med regnskabsmæssige kvartalsafslutninger. Det er IKKE helt stuerent at benytte råvareprisen som værdiregulator så aktiverne har den værdi man nu synes de skal have. Noget tilsvarende gør sig gældende for andre råvarer.

Dieser Handelsbereich hat insgesamt an Attraktivität für die Banken verloren: Die Margen werden geringer, und der Handel bindet viel Kapital. Erst im Sommer hatte JPMorgan seine Sparte zum Verkauf gestellt. Im Streit über Manipulationen am Energiemarkt schloss die Großbank im Sommer zudem einen Vergleich mit den US-Behörden. Die Energieaufsicht FERC stellt gegen die Zahlung von 410 Millionen Dollar ihre Untersuchung ein.
En bøde på ½ mia. USD - ja, lidt har også ret.

Det væsentlige er her, at denne handel kræver kapital, og den er der brug for til at tage andre tab.
Om man holder en spekulant flyvende med sikkerhed i hans lager eller man fysisk må overtage lageret - ja, .....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum