Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

+4
sur gammel mand
HenningK
RealTrouble
Thomas
8 deltagere

Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Thomas Ons Nov 27, 2013 9:13 pm

Hvad jeg har sagt i årevis

Nemlig at bankerne og kridterne er de eneste kunder til flexlort.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af RealTrouble Ons Nov 27, 2013 10:46 pm

Forudsat, at der ikke ligger grimme, skjulte milliardtab i koncernen, burde Nykredit over de næste år som minimum kunne tjene to til 2,5 milliarder kroner om året og dermed samlet set få en fortjeneste over årene 2013 til 2018 på 12 - 15 milliarder kroner....Laughing Laughing 

RealTrouble

Antal indlæg : 35
Join date : 23/02/13

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af RealTrouble Ons Nov 27, 2013 10:47 pm

http://www.business.dk/debat/derfor-er-toppen-i-nykredit-paa-overarbejde

RealTrouble

Antal indlæg : 35
Join date : 23/02/13

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Thomas Ons Nov 27, 2013 11:24 pm

RealTrouble skrev:Forudsat, at der ikke ligger grimme, skjulte milliardtab i koncernen, burde Nykredit over de næste år som minimum kunne tjene to til 2,5 milliarder kroner om året og dermed samlet set få en fortjeneste over årene 2013 til 2018 på 12 - 15 milliarder kroner....Laughing Laughing 
Du ved jo, at der ligger oceaner af tab.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af HenningK Tors Nov 28, 2013 12:36 am

Interessant... Med en markedsandel på 43% så har Nykredit vel udlån i størrelsesordenen 164 mia i F1 lån, og nu erkendt 60-70 mia obligationer i direkte egenbeholdning (hvor stor en del af dem, der er F1 er jo så ikke angivet - men det er jo nok en sjat).

Hvor mange der så ligger rundt omkring i selskabs-konstruktionen eller på kryds og tværs af de andre kreditforeninger, det må guderne jo vide (ja, vi bekymrede borgere og potentielle kunder må jo i hvert fald ikke).

Det lyder ret giftigt hvis mindst hver 3. "køber" falder væk senest til auktionerne i 2015.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Thomas Tors Nov 28, 2013 1:20 am

HenningK skrev:Interessant... Med en markedsandel på 43% så har Nykredit vel udlån i størrelsesordenen 164 mia i F1 lån, og nu erkendt 60-70 mia obligationer i direkte egenbeholdning (hvor stor en del af dem, der er F1 er jo så ikke angivet - men det er jo nok en sjat).

Hvor mange der så ligger rundt omkring i selskabs-konstruktionen eller på kryds og tværs af de andre kreditforeninger, det må guderne jo vide (ja, vi bekymrede borgere og potentielle kunder må jo i hvert fald ikke).

Det lyder ret giftigt hvis mindst hver 3. "køber" falder væk senest til auktionerne i 2015.
Ja......

Det er jo ikke fordi der mangler købere! Der ligger 200 mia. kontant i Nationalbanken, som folk ikke ved, hvad de skal stille op med.
Hertil kommer vel p.t. 50-100 mia. af danske pensionspenge, som er "investeret" i udlandet - nix, de er politiske flygtninge.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af sur gammel mand Tors Nov 28, 2013 3:04 am

Thomas skrev:Hvad jeg har sagt i årevis

Nemlig at bankerne og kridterne er de eneste kunder til flexlort.
Personligt kan jeg godt lide hans kommentar i artiklen:

Hos Nykredit erkender Søren Holm, at det alt andet lige er en fordel for den finansielle stabilitet, at man får nedbragt de store beholdninger af egne obligationer.

»Teoretisk set giver det en fordel for den finansielle stabilitet, for kom et institut teoretisk set i vanskeligheder, så er aktiverne spredt på flere udstedere,« siger Søren Holm.

Det han vist forsøger at fortælle os på sin egen autistiske, teoretisk sete, måde...vi er på røven, men det sker først når de nye regler træder i kraft.

Må jeg i øvrigt endnu en gang slå et slag for radio 24syvs program Millionærklubben, hvor selvsamme Lau Svenssen optræder cirka 2,5 gange om ugen. Og jeg synes stadig han er en alt for optimistisk hønisse med hensyn til investering i aktier, i hvert fald i det nuværende klima.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Thomas Tors Nov 28, 2013 5:53 am

sur gammel mand skrev:
Thomas skrev:Hvad jeg har sagt i årevis

Nemlig at bankerne og kridterne er de eneste kunder til flexlort.
Personligt kan jeg godt lide hans kommentar i artiklen:

Hos Nykredit erkender Søren Holm, at det alt andet lige er en fordel for den finansielle stabilitet, at man får nedbragt de store beholdninger af egne obligationer.

»Teoretisk set giver det en fordel for den finansielle stabilitet, for kom et institut teoretisk set i vanskeligheder, så er aktiverne spredt på flere udstedere,« siger Søren Holm.

Det han vist forsøger at fortælle os på sin egen autistiske, teoretisk sete, måde...vi er på røven, men det sker først når de nye regler træder i kraft.

Må jeg i øvrigt endnu en gang slå et slag for radio 24syvs program Millionærklubben, hvor selvsamme Lau Svenssen optræder cirka 2,5 gange om ugen. Og jeg synes stadig han er en alt for optimistisk hønisse med hensyn til investering i aktier, i hvert fald i det nuværende klima.
Problemet er det samme med aktier. Hvis en aktionær ønsker at sælge, så vil selskabet være nød til at købe aktien. Hvis ikke så vil aktiekursen synke og det vil de andre aktionærer ikke synes om, derfor har de fleste selskaber den aktionæroverenskomst, at de kan finde en køber. Det gør de så.
De finder en stråmand, der køber aktierne - og man låner dem pengene til købet - mod sikkerhed i egne aktier. Hvis stråmanden kan sælge til højere kurs end han selv har givet, så er alt jo fint. Men hvad nu, hvis det ikke er tilfældet? Ja, så må samme stråmand ud og loppe prisen op.
Når det så går galt, så viser det sig, at en stor del af fordringerne i konkursboet: Det er egne aktier - og de skal annulleres, når fordringen betales tilbage. Ikke nok med det; men gælden i banken til andre end fallenten, der ligger fallentens egne aktier som sikkerhed.

Hovsa!

En ting er, at udlånet hos fallenten er tabt, det næste er, at banken, der har lånt pengene til fallenten, lige pludselig er blevet største aktionær. Bla. fordi de spekulanter banken har lånt penge vil sælge, så er banken nød til at købe (det indgår så i handelsbeholdningen; men derfra kommer de kun med tab), så de kommer ikke ud af den handelsbeholdning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af guldimund Tors Nov 28, 2013 9:44 am

Oj, økonomisk indavl !
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Thomas Tors Nov 28, 2013 11:04 am

guldimund skrev:Oj, økonomisk indavl !
Jeg mener, jeg har kaldt det: "Finansiel blodskam". Men jo.

Hovedproblemet er, at når man konsoliderer koncernregnskaber, så skal det elimineres, hvilket hvilket kan give en del regnskabstekniske problemer - f.eks. negativ egenkapital..... for slet ikke at tale om periodiseringsproblemerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Cirb Tors Nov 28, 2013 11:52 am

Tanten skrev:Når et realkreditinstitut polstrer sig med egne obligationer, svarer det til, at møblerne stilles som sikkerhed mod brand i et hus, 
Udrydder ihvertfald enhver enhver illusion om at pressen læser med herinde.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Thomas Tors Nov 28, 2013 12:47 pm

Cirb skrev:
Tanten skrev:Når et realkreditinstitut polstrer sig med egne obligationer, svarer det til, at møblerne stilles som sikkerhed mod brand i et hus, 
Udrydder ihvertfald enhver enhver illusion om at pressen læser med herinde.

Mvh Cirb
Så, hvordan det?

Jeg har aldrig troet, at de gjorde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Cirb Tors Nov 28, 2013 2:32 pm

Thomas skrev:
Cirb skrev:
Tanten skrev:Når et realkreditinstitut polstrer sig med egne obligationer, svarer det til, at møblerne stilles som sikkerhed mod brand i et hus, 
Udrydder ihvertfald enhver enhver illusion om at pressen læser med herinde.

Mvh Cirb
Så, hvordan det?

Jeg har aldrig troet, at de gjorde.
Det kan selvfølgelighed heller ikke udelukker at standens medlemmer bare er både ordblinde og usædvanligt fatsvage - men lige netop den pointe er blevet gentaget og gentaget og gentaget og ...... herinde i hele kanalens eksistens tid. 

Plejer iøvrigt at være en klakørens postulater at sådan er det ihvertfald ikke.... 

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Thomas Tors Nov 28, 2013 2:48 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:
Cirb skrev:
Tanten skrev:Når et realkreditinstitut polstrer sig med egne obligationer, svarer det til, at møblerne stilles som sikkerhed mod brand i et hus, 
Udrydder ihvertfald enhver enhver illusion om at pressen læser med herinde.

Mvh Cirb
Så, hvordan det?

Jeg har aldrig troet, at de gjorde.
Det kan selvfølgelighed heller ikke udelukker at standens medlemmer bare er både ordblinde og usædvanligt fatsvage - men lige netop den pointe er blevet gentaget og gentaget og gentaget og ...... herinde i hele kanalens eksistens tid. 

Plejer iøvrigt at være en klakørens postulater at sådan er det ihvertfald ikke.... 

Mvh
Cirb
Njaahhh, mon ikke d'herrer redaktører ikke har forstået at deres helt private huslån desværre må hjemkaldes, hvis man skriver noget som far ikke vil have?

Jeg tror reelt, at det er Berlingerne, der har fået at vide på det seneste, at nogen vil læne sig kraftigt op ad dem, hvis de fortsat kun er annoncehajer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af klogeaage 35 Tors Nov 28, 2013 2:52 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:
Cirb skrev:
Tanten skrev:Når et realkreditinstitut polstrer sig med egne obligationer, svarer det til, at møblerne stilles som sikkerhed mod brand i et hus, 
Udrydder ihvertfald enhver enhver illusion om at pressen læser med herinde.

Mvh Cirb
Så, hvordan det?

Jeg har aldrig troet, at de gjorde.
Det kan selvfølgelighed heller ikke udelukker at standens medlemmer bare er både ordblinde og usædvanligt fatsvage - men lige netop den pointe er blevet gentaget og gentaget og gentaget og ...... herinde i hele kanalens eksistens tid. 

Plejer iøvrigt at være en klakørens postulater at sådan er det ihvertfald ikke.... 

Mvh
Cirb
Hvis ens økonomi er fucked up med værdipapir og bolig i et stort minus , vil man helst kun se de grønne skud der toner sig frem på engen i horisonten,at de skud så igen og igen viser at være mug ses der igennem fingre med for øje af nye grønne økonomiske ...............



Sjovt med den totale radiotavshed fra juhuuu pigerne.


Cool 
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Thomas Tors Nov 28, 2013 3:15 pm

klogeaage 35 skrev:
Hvis ens økonomi er fucked up med værdipapir og bolig i et stort minus , vil man helst kun se de grønne skud der toner sig frem på engen  i horisonten,at de skud så igen og igen viser at være mug ses der igennem fingre med for øje af nye grønne økonomiske ...............



Sjovt med den totale radiotavshed fra juhuuu pigerne.


Cool 
Njarhh Pibetobak har skam været inde og kolportere fine ejendomsrygter. Jeg var endda høflig - til det fidele.

Jeg holder gerne lidt afstand til folk, der står til at få blæst skallen af med et jagtgevær - det griser sådan, når slagteriaffaldet ovenpå hovedet splatter ud. Men jo, jeg var "advaret".
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Plyds Tors Nov 28, 2013 7:26 pm

Thomas skrev:Hvad jeg har sagt i årevis

Nemlig at bankerne og kridterne er de eneste kunder til flexlort.
Hvor dumme kan man blive? Tabene ender jo hos dem selv. Hvordan kan de lokumspapirer ligge til sikkerhed for noget som helst Ikke noget at sige til, at der har sat bidraget helt vildt i vejret.

Du burde forbydes ved lov, at flexobligationer kunne lægges til sikkerhed for noget som helst. Så var vi hurtigt af med det lort.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Thomas Tors Nov 28, 2013 8:49 pm

Plyds skrev:
Thomas skrev:Hvad jeg har sagt i årevis

Nemlig at bankerne og kridterne er de eneste kunder til flexlort.
Hvor dumme kan man blive? Tabene ender jo hos dem selv. Hvordan kan de lokumspapirer ligge til sikkerhed for noget som helst Ikke noget at sige til, at der har sat bidraget helt vildt i vejret.

Du burde forbydes ved lov, at flexobligationer kunne lægges til sikkerhed for noget som helst. Så var vi hurtigt af med det lort.
Det er det skam også! De eneste, der vil låne bankerne penge vil være Nationalbanken. Nationalbanken bestemmer selv, hvad den vil modtage som sikkerhed for sine udlån. Nu skal vi lige have pint de sidste erhvervskunder ud af bankerne, dernæst skal vi have reddet landbruget - formentlig med fast forrentede realkreditobligationer og ny kapital og nye institutter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34413
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed! Empty Sv: Så går det endelig op for den torskedumme offentlighed!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum