Vattenfall
Side 1 af 1
Vattenfall
Direktøren på vej ud.
Det er problematisk, når den svenske stat har brugt Vattenfall som en igle bruger et offer.
Man har krævet et stort overskud, som så bliver voldsomt beskattet i Sverrig. Fint nok; men det overskud fremkommer så ved at man ikke foretager investeringer og i øvrigt belåner aktiverne for at gøre noget ved det bedrøvelige cash flow.
På et eller andet tidspunkt er aktiverne så lidt værd, at er ikke er dækning for lånene. Det var jo det samme i SAS.
Typisk kommunistisk måde at køre tingene på. Se bare på de gamle Skoda, der ikke blev moderniseret og som sådan naturligvis kun kunne sælges til stadig dårligere pris; men omkostningerne faldt ikke tilsvarende. Man så det også med de polske værfter.
Det første, der skulle gøres ved de polske værfter var at fyre 2/3 - for derefter at få nogle investeringer.
Det var så galt, at det bedre kunne betale sig at købe stumperne ude i byen - selv med bestikkelse til indkøberne - og så indbygge dem i skibene.
Man kan også se, at Knud Rasmussen - klassen: Skroget er bygget på et polsk værft; men apteringen laves på Carstensens i Skagen.
Det er problematisk, når den svenske stat har brugt Vattenfall som en igle bruger et offer.
Man har krævet et stort overskud, som så bliver voldsomt beskattet i Sverrig. Fint nok; men det overskud fremkommer så ved at man ikke foretager investeringer og i øvrigt belåner aktiverne for at gøre noget ved det bedrøvelige cash flow.
På et eller andet tidspunkt er aktiverne så lidt værd, at er ikke er dækning for lånene. Det var jo det samme i SAS.
Typisk kommunistisk måde at køre tingene på. Se bare på de gamle Skoda, der ikke blev moderniseret og som sådan naturligvis kun kunne sælges til stadig dårligere pris; men omkostningerne faldt ikke tilsvarende. Man så det også med de polske værfter.
Det første, der skulle gøres ved de polske værfter var at fyre 2/3 - for derefter at få nogle investeringer.
Det var så galt, at det bedre kunne betale sig at købe stumperne ude i byen - selv med bestikkelse til indkøberne - og så indbygge dem i skibene.
Man kan også se, at Knud Rasmussen - klassen: Skroget er bygget på et polsk værft; men apteringen laves på Carstensens i Skagen.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Det må vi jo nok konstatere
At den svenske stats malkeko skal laves til burgere.
[quote]Vattenfalls bokslut är som väntat trist läsning för ägarna, de svenska skattebetalarna. Sommarens gigantiska nedskrivningar driver ned bolaget till miljardförluster, och utdelningen slopas. Redan det är ett bakslag för den svenska statskassan. Till det kommer att elpriserna väntas hålla sig på en betydligt mer beskedlig nivå i både Norden och övriga Europa under flera år. [/quote
Naaaj, hvor går det godt i Sverrig? Alt det pæne kommunisterne har at sige om den gangsterkoloni.
[quote]Vattenfalls bokslut är som väntat trist läsning för ägarna, de svenska skattebetalarna. Sommarens gigantiska nedskrivningar driver ned bolaget till miljardförluster, och utdelningen slopas. Redan det är ett bakslag för den svenska statskassan. Till det kommer att elpriserna väntas hålla sig på en betydligt mer beskedlig nivå i både Norden och övriga Europa under flera år. [/quote
Naaaj, hvor går det godt i Sverrig? Alt det pæne kommunisterne har at sige om den gangsterkoloni.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Fyrer 1000!
Ja, selvfølgelig gør de det! Det er under afvikling.
Stumperne er solgt fra for den pris de nu kan få - og der skal investeres i forældede og nedslidte anlæg, så den pris er ikke stor.
Det betyder naturligvis at kerneforretningen i koncernen er groft overbemandet. De skal naturligvis fyres.
Stumperne er solgt fra for den pris de nu kan få - og der skal investeres i forældede og nedslidte anlæg, så den pris er ikke stor.
Det betyder naturligvis at kerneforretningen i koncernen er groft overbemandet. De skal naturligvis fyres.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum