Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

EU forbehold?

Go down

EU forbehold? Empty EU forbehold?

Indlæg af Thomas Man Aug 12, 2013 11:25 pm

Drilleri?

Det ligner en diskussion om EU. Men det handler mest af alt om den christiansborgske dagligdag, når Venstre mandag gør sig til fortaler for en hurtig afstemning om de danske forbehold, mens regeringen omvendt afviser at sætte en dato på af hensyn til "Danmarks interesser".
Jeg tror faktisk, det er fordi Venstre og Konservative ikke aner, hvad det er, der foregår - og så melder den tidligere forsvarsminister sig ud af Folketinget inden torsdag!

Så ét eller andet foregår der.

Marlene Wind mener ellers, at behovet for en folkeafstemning om rets- og forsvarsforbeholdene er ganske aktuelt.
Altså retsforbeholdet er et problem med hensyn til skattesvig. Forsvarsforbeholdet er slet ikke noget emne.

Hverken USA, Island eller Norge - eller Grønland for den sags skyld - er medlemmer af EU. Det dækker Nordatlanten.

Når der er tale om "Danmarks interesser" - så er der altså noget, der ikke kan løses i EU regi.
Her vil jeg så hasardere et gæt, nemlig: Hvad med Orkney og Shetland?
De ville - teknisk set - være smart at passe det sammen i en løsning under én kommando.

USA vil være den operative reserve - ikke England.

Dvs. der er et eller andet tungt på vej! Det har været min formodning længe.

Østersøen er - trods det alle er EU-lande - ikke et EU problem: Vi har så sandelig ikke tænkt os at Frankrig skal have noget at have sagt dér!

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum