Hjælp !!! kan det virkelig passe.......
5 deltagere
Side 1 af 1
Hjælp !!! kan det virkelig passe.......
at man for at flytte bank (i dette tilfælde fra DB til AL) skal udfylde alt dette ?????
Tak for din henvendelse til Arbejdernes Landsbank og den telefoniske samtale d.d.
Som aftalt fremsendes en liste over de dokumenter vi gerne vil have. Når vi har modtaget dokumenterne, vil du efterfølgende blive kontaktet for en gratis og uforpligtende aftale.
Du bedes venligst fremsende:
- Seneste skatteårsopgørelser. *
- 3 seneste lønsedler. *
- Oversigt over faste udgifter / Budgetskema. *
- De sidste tre måneders PBS oversigter. *
- Udfyld vedhæftede ”Forretningsomfang” og vedlæg. *
- Legitimation: kopi af pas/kørekort og sygesikringsbevis. *
- Bankoversigt med kontonumre og saldo.
- Pensionsoversigt (Hvis haves).
Punkter markeret med * er lovkrav.
Det er lige før jeg opgiver................! Mit sko nr. er 41 og jeg er ryger - og vejer 181 kg...!
Tror da fanden at ingen flytter bank.....!
hvem har dog indført disse forordninger ?
mvh oli
Tak for din henvendelse til Arbejdernes Landsbank og den telefoniske samtale d.d.
Som aftalt fremsendes en liste over de dokumenter vi gerne vil have. Når vi har modtaget dokumenterne, vil du efterfølgende blive kontaktet for en gratis og uforpligtende aftale.
- 3 seneste lønsedler. *
Det er lige før jeg opgiver................! Mit sko nr. er 41 og jeg er ryger - og vejer 181 kg...!
mvh oli
nisser- Antal indlæg : 6
Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......
Ganske fornuftige mennesker!nisser skrev:at man for at flytte bank (i dette tilfælde fra DB til AL) skal udfylde alt dette ?????
- 3 seneste lønsedler. *
mvh oli
Selvfølgelig, hvis Du ønsker at skifte bank og har gæld, så skal man da vide, hvad man som bank giver sig ud i.
Hvis Du kun skal bruge en indlånskonto, så er det nok noget enklere.
Men jo, det ER omstændeligt at skifte bank - det er ligesom alle andre dumheder, man har begået: Vanskeligt at komme ud af.
Om jeg har ondt af Dig? Ikke det bitreste.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Med undtagelse af budget oversigten ( som du enten har eller bør lave) kan det vel ikke tage meget mere end tyve minutter at samle de dokumenter ?
Mvh
Cirb
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Næ...Cirb skrev:Med undtagelse af budget oversigten ( som du enten har eller bør lave) kan det vel ikke tage meget mere end tyve minutter at samle de dokumenter ?
Mvh
Cirb
Øøhhh Thomas.... Er du total hjernelam forudindtaget ? Jeg skylder ikke en krone væk.!
Jeg har (desværre , i din optik..) kun indlån...!
Cirb: Har du en budgetkonto ?
Så må Du meget undskylde, så kan jeg ikke se at der er tale om nogen ulejlighed.nisser skrev:Øøhhh Thomas.... Er du total hjernelam forudindtaget ? Jeg skylder ikke en krone væk.!
Jeg har gennem snart mange år brugt dette program til at lægge mit budget og beregne hvorfor det var en var dårlig ide at købe talrige huse.....
Nykredit Privatbudget
Det tager nogle timer at lære at bruge, men tiden er godt givet ud.
Mvh
Cirb
Nykredit Privatbudget
Det tager nogle timer at lære at bruge, men tiden er godt givet ud.
Mvh
Cirb
Mit spsm. gik på hvor "bøvlet" det er blevet at skifte bank. (Jeg er 62 og it mongol)
Andre - i ca. min alder - må da have det samme prob. ? ..Og skifter- måske- derfor IKKE bank, (lån eller ikke lån)
Nogen der vil byde ind ?
PS: Jeg har ALDRIG haft en budgetkonto, hva´ka´den ?
Jeg vender tilbage med det videre forløb - det må kunne gøres nemmere !
Andre - i ca. min alder - må da have det samme prob. ? ..Og skifter- måske- derfor IKKE bank, (lån eller ikke lån)
Nogen der vil byde ind ?
nisser skrev:Mit spsm. gik på hvor "bøvlet" det er blevet at skifte bank. (Jeg er 62 og it mongol)
Nogen der vil byde ind ?
Hmmmm min gamle far skiftede fra Ganske Blank og over til xxxxxxxx bank på min anbefaling (+ 3 gode flasker rødvin).
Hans nye bankmøgler fik en underskrift på en lab papir (hentet i kopimaskine) om at bankmanden havde ret til at flytte ham over i vores nu fælles bank, nemt og let.
At DB så skulle bruge nøjagtigt 3 mdr på at frigive ham fra spændetrøjen er så en anden sang.
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Har heller ikke en budgetkonto.nisser skrev:Mit spsm. gik på hvor "bøvlet" det er blevet at skifte bank. (Jeg er 62 og it mongol)
Nogen der vil byde ind ?
Mit indtryk er at dens primære funktion er at opdele din bankforretning i 2 dele. Helst en hvor du har din opsparing stående (og end ikke får en symbolsk rente) og en anden hvor dine dag-til-dag udgifter kører og hvor du forhåbentlig(set fra bankens side..) har underskud (til en horribel rente).
Jeg foreslog ikke at du skulle have en budgetkonto - jeg foreslog at du lagde et budget, det er ikke det samme
Du kan iøvrigt ikke være helt it-spasser - det er både er lykkedes dig at tænde en computer, komme på internettet, finde dette forum, oprette en bruger, logge på forum og poste...
Men sommetider er det måske lidt bekvemt at smide sig på ryggen med alle fire i vejret, fremfor at acceptere at en aktivitet kræver et vist minimums engagement
Mvh
Cirb
Takker kloge åge
Det kan jeg bruge til noget...........!
Og takker cirb
meeen - og finde alt det "lort" på min comp. Håbløst !!! - Jeg vil bruge kloges løsning!!
Takker jer begge !
Det kan jeg bruge til noget...........!
Og takker cirb
meeen - og finde alt det "lort" på min comp. Håbløst !!! - Jeg vil bruge kloges løsning!!
Takker jer begge !
Apropos :
Havde en sær oplevelse med netop AL for 3-5 år siden
Ringede og blev viderestillet til en bankmøgler siddende i Oénse.
Fortalte kort min ide,om et evt. kundearrangement i deres bank og om at havde skrabet lidt håndører sammen igennem livet. Havde naivt forventet små hvin fra hende gimpen,meeeeen
Hendes svar : Vi er kun interesseret hvis Du kan bevise hvor Du har de penge fra
Samtalen om abonnement hos AL blev lige så kort som de sælgere der forvilder sig ind på min mobil
UPS......klogeaage.....jeg har store ØRER !!! Ka´ vi maile ?
Ka desværre ik tilføre noget som helst ,især ikke hvis det er hvilken bank Du ska ha.nisser skrev:UPS......klogeaage.....jeg har store ØRER !!! Ka´ vi maile ?
Min bank var måske bare kundevenlig overfor mig da min den gamle blev indlemmet
Jeg skiftede fra Dorske Bank til netop Arbejdernes Landsbank for knap 2 år siden.
Det skete i forbindelse med at der var en eller anden der spurgte, vistnok Thomas, om råd til hvilken bank der eventuelt kunne anbefales.
Han nævnte blandt andet ovenstående med noget a la "Dette er ikke en anbefaling", hvilket jeg tog som en anbefaling.
Jeg har ingen grund haft til at fortryde mit valg af bank og det gik overraskende nemt. De skulle have en underskrift og lidt papirer og så tog de sig ellers af resten.
Havde jeg vidst det var så let, var det sket for mange år siden.
Det skete i forbindelse med at der var en eller anden der spurgte, vistnok Thomas, om råd til hvilken bank der eventuelt kunne anbefales.
Han nævnte blandt andet ovenstående med noget a la "Dette er ikke en anbefaling", hvilket jeg tog som en anbefaling.
Jeg har ingen grund haft til at fortryde mit valg af bank og det gik overraskende nemt. De skulle have en underskrift og lidt papirer og så tog de sig ellers af resten.
Havde jeg vidst det var så let, var det sket for mange år siden.
sur gammel mand- Antal indlæg : 65
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|