Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

5 deltagere

Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af nisser Fre Aug 09, 2013 5:05 pm

at man for at flytte bank (i dette tilfælde fra DB til AL) skal udfylde alt dette ?????

Tak for din henvendelse til Arbejdernes Landsbank og den telefoniske samtale d.d.

Som aftalt fremsendes en liste over de dokumenter vi gerne vil have. Når vi har modtaget dokumenterne, vil du efterfølgende blive kontaktet for en gratis og uforpligtende aftale.

Du bedes venligst fremsende:

- Seneste skatteårsopgørelser. *

- 3 seneste lønsedler. *

- Oversigt over faste udgifter / Budgetskema. *

- De sidste tre måneders PBS oversigter. *

- Udfyld vedhæftede ”Forretningsomfang” og vedlæg. *

- Legitimation: kopi af pas/kørekort og sygesikringsbevis. *
- Bankoversigt med kontonumre og saldo.

- Pensionsoversigt (Hvis haves).


Punkter markeret med * er lovkrav.


Det er lige før jeg opgiver................! Mit sko nr. er 41 og jeg er ryger - og vejer 181 kg...!

Tror da fanden at ingen flytter bank.....!

hvem har dog indført disse forordninger ?

mvh oli

nisser

Antal indlæg : 6
Join date : 26/06/12

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af Thomas Fre Aug 09, 2013 5:33 pm

nisser skrev:at man for at flytte bank (i dette tilfælde fra DB  til  AL)  skal udfylde alt dette  ?????  

Tak for din henvendelse til Arbejdernes Landsbank og den telefoniske samtale d.d.

Som aftalt fremsendes en liste over de dokumenter vi gerne vil have. Når vi har modtaget dokumenterne, vil du efterfølgende blive kontaktet for en gratis og uforpligtende aftale.

Du bedes venligst fremsende:

-       Seneste skatteårsopgørelser. *

-       3 seneste lønsedler. *

-       Oversigt over faste udgifter / Budgetskema. *

-       De sidste tre måneders PBS oversigter. *

-       Udfyld vedhæftede ”Forretningsomfang” og vedlæg. *

-       Legitimation: kopi af pas/kørekort og sygesikringsbevis. *
-       Bankoversigt med kontonumre og saldo.

-       Pensionsoversigt (Hvis haves).


Punkter markeret med * er lovkrav.


Det er lige før jeg opgiver................!   Mit sko nr. er 41  og jeg er ryger - og vejer 181 kg...!

Tror da fanden at ingen flytter bank.....!

hvem har dog indført disse forordninger  ?

mvh   oli
Ganske fornuftige mennesker!

Selvfølgelig, hvis Du ønsker at skifte bank og har gæld, så skal man da vide, hvad man som bank giver sig ud i.

Hvis Du kun skal bruge en indlånskonto, så er det nok noget enklere.

Men jo, det ER omstændeligt at skifte bank - det er ligesom alle andre dumheder, man har begået: Vanskeligt at komme ud af.

Om jeg har ondt af Dig? Ikke det bitreste.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af Cirb Fre Aug 09, 2013 5:51 pm

Med undtagelse af budget oversigten ( som du enten har eller bør lave) kan det vel ikke tage meget mere end tyve minutter at samle de dokumenter ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af Thomas Fre Aug 09, 2013 5:52 pm

Cirb skrev:Med undtagelse af budget oversigten ( som du enten har eller bør lave) kan det vel ikke tage meget mere end tyve minutter at samle de dokumenter ?

Mvh
Cirb
Næ...
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af nisser Fre Aug 09, 2013 8:36 pm

Øøhhh Thomas.... Er du total hjernelam forudindtaget ? Jeg skylder ikke en krone væk.!

Jeg har (desværre , i din optik..) kun indlån...!

Cirb: Har du en budgetkonto ?

nisser

Antal indlæg : 6
Join date : 26/06/12

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af Thomas Fre Aug 09, 2013 9:23 pm

nisser skrev:Øøhhh  Thomas.... Er du total hjernelam forudindtaget ?  Jeg skylder ikke en krone væk.!

Jeg har (desværre ,  i din optik..) kun indlån...!

Cirb:  Har du en budgetkonto ?  
Så må Du meget undskylde, så kan jeg ikke se at der er tale om nogen ulejlighed.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af Cirb Fre Aug 09, 2013 10:56 pm

Jeg har gennem snart mange år brugt dette program til at lægge mit budget og beregne hvorfor det var en var dårlig ide at købe talrige huse.....

Nykredit Privatbudget

Det tager nogle timer at lære at bruge, men tiden er godt givet ud.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af nisser Lør Aug 10, 2013 5:39 pm

Mit spsm. gik på hvor "bøvlet" det er blevet at skifte bank. (Jeg er 62 og it mongol)

Andre - i ca. min alder - må da have det samme prob. ? ..Og skifter- måske- derfor IKKE bank, (lån eller ikke lån)

Nogen der vil byde ind ?

PS: Jeg har ALDRIG haft en budgetkonto, hva´ka´den ?

Jeg vender tilbage med det videre forløb - det må kunne gøres nemmere !




nisser

Antal indlæg : 6
Join date : 26/06/12

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af klogeaage 35 Lør Aug 10, 2013 5:51 pm

nisser skrev:Mit spsm. gik på hvor "bøvlet" det er blevet at skifte bank. (Jeg er 62 og it mongol)

Andre - i ca. min alder - må da have det samme prob. ?  ..Og skifter- måske- derfor IKKE bank, (lån eller ikke lån)

Nogen der vil byde ind  ?

PS:  Jeg har ALDRIG haft en budgetkonto, hva´ka´den  ?

Jeg vender tilbage med det videre forløb - det må kunne gøres nemmere !




Hmmmm min gamle far skiftede fra Ganske Blank og over til  xxxxxxxx bank på min anbefaling (+ 3 gode flasker rødvin).Wink 
Hans nye bankmøgler fik en underskrift på en lab papir (hentet i kopimaskine) om at bankmanden havde ret til at flytte ham over i vores nu fælles bank, nemt og let.
At DB så skulle bruge nøjagtigt 3 mdr på at frigive ham fra spændetrøjen er så en anden sang.Cool
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af Cirb Lør Aug 10, 2013 5:58 pm

nisser skrev:Mit spsm. gik på hvor "bøvlet" det er blevet at skifte bank. (Jeg er 62 og it mongol)

Andre - i ca. min alder - må da have det samme prob. ?  ..Og skifter- måske- derfor IKKE bank, (lån eller ikke lån)

Nogen der vil byde ind  ?

PS:  Jeg har ALDRIG haft en budgetkonto, hva´ka´den  ?

Jeg vender tilbage med det videre forløb - det må kunne gøres nemmere !



Har heller ikke en budgetkonto.
Mit indtryk er at dens primære funktion er at opdele din bankforretning i 2 dele. Helst en hvor du har din opsparing stående (og end ikke får en symbolsk rente) og en anden hvor dine dag-til-dag udgifter kører og hvor du forhåbentlig(set fra bankens side..) har underskud (til en horribel rente).
Jeg foreslog ikke at du skulle have en budgetkonto - jeg foreslog at du lagde et budget, det er ikke det samme Wink

Du kan iøvrigt ikke være helt it-spasser - det er både er lykkedes dig at tænde en computer, komme på internettet, finde dette forum, oprette en bruger, logge på forum og poste...
Men sommetider er det måske lidt bekvemt at smide sig på ryggen med alle fire i vejret, fremfor at acceptere at en aktivitet kræver et vist minimums engagement Wink

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af nisser Lør Aug 10, 2013 6:09 pm

Takker kloge åge

Det kan jeg bruge til noget...........!

Og takker cirb

meeen - og finde alt det "lort" på min comp. Håbløst !!! - Jeg vil bruge kloges løsning!!

Takker jer begge !

nisser

Antal indlæg : 6
Join date : 26/06/12

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Apropos :

Indlæg af klogeaage 35 Lør Aug 10, 2013 6:10 pm

study 

Havde  en sær oplevelse med netop AL for 3-5 år siden

Ringede og blev viderestillet til en bankmøgler siddende i Oénse.

Fortalte kort min ide,om et evt.  kundearrangement i deres bank og om at havde skrabet lidt håndører sammen igennem livet.       Havde naivt forventet små hvin fra hende gimpen,meeeeen

Hendes svar : Vi er kun interesseret hvis Du kan bevise hvor Du har de penge fra Suspect Suspect Suspect Razz 

Samtalen om abonnement hos AL blev lige så kort som de sælgere der forvilder sig ind på min mobil
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af nisser Lør Aug 10, 2013 6:28 pm

UPS......klogeaage.....jeg har store ØRER !!! Ka´ vi maile ?

nisser

Antal indlæg : 6
Join date : 26/06/12

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af klogeaage 35 Lør Aug 10, 2013 7:09 pm

nisser skrev:UPS......klogeaage.....jeg har store ØRER  !!!   Ka´ vi maile ?
Ka desværre ik tilføre noget som helst ,især ikke hvis det er hvilken bank Du ska ha.
Min bank var måske bare kundevenlig overfor mig da min den gamle blev indlemmet Wink
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af sur gammel mand Lør Aug 10, 2013 10:55 pm

Jeg skiftede fra Dorske Bank til netop Arbejdernes Landsbank for knap 2 år siden.

Det skete i forbindelse med at der var en eller anden der spurgte, vistnok Thomas, om råd til hvilken bank der eventuelt kunne anbefales.

Han nævnte blandt andet ovenstående med noget a la "Dette er ikke en anbefaling", hvilket jeg tog som en anbefaling.

Jeg har ingen grund haft til at fortryde mit valg af bank og det gik overraskende nemt. De skulle have en underskrift og lidt papirer og så tog de sig ellers af resten.

Havde jeg vidst det var så let, var det sket for mange år siden.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Hjælp !!! kan det virkelig passe....... Empty Sv: Hjælp !!! kan det virkelig passe.......

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum