Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bliv her!

+3
Baldrik
peter777
CK83
7 deltagere

Go down

Bliv her! Empty Bliv her!

Indlæg af CK83 Lør Okt 25, 2008 9:28 pm

Jo mere, jeg lige tænker over den fuldstændige arbitrære ban/ikke-ban af folk på boligdebatten.dk, des mere får jeg lyst til at blive her og lege på Økonomidebatten.dk - især nu hvor vi har fået det navn. Det er endda mere relevant og dækkende end boligdebatten.dk.

Overvej lige, at tråde på boligdebatten.dk bliver slettet efter forgodtbefindende, at admins ingen grund giver - og smedegades ban er helt uforståeligt. Det er jo at tage tykt pis på intelligente, voksne mennesker. Admin my ass!

Og nå ja: "Stive Ulrikkes g-streng!"

Fordi jeg kan. drunken

CK83

Antal indlæg : 26
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frederiksberg

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af peter777 Lør Okt 25, 2008 9:41 pm

Jeg har lagt små tre hurtige debatter ind på det der off-topic forum, og jeg vil sige at mine efterfølgende beslutninger kommer til at afhænge af, hvordan de diskussioner spænder af.


Først og fremmest
dernæst
For det tredie

Men efter at det er sagt, vil jeg sige, at jeg meget gerne hjælper med at opbygge www.økonomidebatten.dk og iøvrigt deltager på det forum. Jeg synes projektet ser spændende ud. Noget af debatten derom tilsigtes dog ført i off-topic forummet
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af Baldrik Lør Okt 25, 2008 9:45 pm

Hvis økonomiske indlæg og debatter sendes i off-topic skraldespanden derovre, så vil jeg hellere tale om det her. Jeg har intet imod at være på boliga også. Måske kunne man lave et partnerskab med dem.

Det burde være i deres interesse. De linker til dette forum og får et mere rent bolig forum. Alle er glade.

Baldrik

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 9:49 pm

CK83 skrev:Jo mere, jeg lige tænker over den fuldstændige arbitrære ban/ikke-ban af folk på boligdebatten.dk, des mere får jeg lyst til at blive her og lege på Økonomidebatten.dk - især nu hvor vi har fået det navn. Det er endda mere relevant og dækkende end boligdebatten.dk.

Overvej lige, at tråde på boligdebatten.dk bliver slettet efter forgodtbefindende, at admins ingen grund giver - og smedegades ban er helt uforståeligt. Det er jo at tage tykt pis på intelligente, voksne mennesker. Admin my ass!

Og nå ja: "Stive Ulrikkes g-streng!"

Fordi jeg kan. drunken

Det forekommer mig at de indså deres fejl. Alle kan blive klogere, det er en del af livet. Også at tilgive og komme videre.

Derudover er det mit indtryk at det nye offtopic forum er til ting der er særligt langt ude, men som de fremover ikke vil slette, men flytte istedet.

Alt i alt vil jeg sige at de har lært en masse på kort tid Smile

Så, jeg vil poste derovre igen. Men naturligvis, hvis det er her det sker, så er det her.

Skægt nok er himlen blå her Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af gribben Lør Okt 25, 2008 9:56 pm

Ingen tvivl om, at boligdebattens admins ikke har været specielt elegante i denne sag - for at sige det mildt!

Men jo mere jeg tænker over må jeg give dem ret i, at de har en reel pointe:

Forumet var ved at blive meget indspist og domineret af en flok old-timers.

Det skyldtes måske, at finanskrisens omfang har tippet balancen mellem hyppere og bashere så kraftigt til bashernes fordel, at der ikke rigtig er noget grundlag for debat længere.
Der er også indtrådt en skadefro stemning hos os på "vinderholdet" - jeg skal være den første til at indrømme det. Flere års bedrevidende kommentarer fra medstuderende finansgenier med forældrekøb og friværdi har skabt visse....skal vi sige... frustrationer, der nu får fri luft!

Så jeg forstår Blangstrup, når han argumenterer for at tonen var blevet for rå.
For mig personligt ligger grænsen for det acceptable et langt stykke længere ude end lidt forum-mobberi af Maverick + diskussion om ulrikkes g-streng - men ikke alle har det sådan.

gribben

Antal indlæg : 26
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Vesterbro

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 10:14 pm

gribben skrev:Ingen tvivl om, at boligdebattens admins ikke har været specielt elegante i denne sag - for at sige det mildt!

Men jo mere jeg tænker over må jeg give dem ret i, at de har en reel pointe:

Forumet var ved at blive meget indspist og domineret af en flok old-timers.

Det skyldtes måske, at finanskrisens omfang har tippet balancen mellem hyppere og bashere så kraftigt til bashernes fordel, at der ikke rigtig er noget grundlag for debat længere.
Der er også indtrådt en skadefro stemning hos os på "vinderholdet" - jeg skal være den første til at indrømme det. Flere års bedrevidende kommentarer fra medstuderende finansgenier med forældrekøb og friværdi har skabt visse....skal vi sige... frustrationer, der nu får fri luft!

Så jeg forstår Blangstrup, når han argumenterer for at tonen var blevet for rå.
For mig personligt ligger grænsen for det acceptable et langt stykke længere ude end lidt forum-mobberi af Maverick + diskussion om ulrikkes g-streng - men ikke alle har det sådan.

Jeg er enig i at kampen er vundet.. Eller, altså.. du så jo selv Niels Carstensens indlæg for 1 måned siden om at nu var der spirende lejlighedssalg i København.. Jeg tror sgu ikke mæglerne har andet at lave, end at sidde og finde på vinkler der viser at lige om lidt såå... like a rat out of an aqueduct! Smile

Havde i øvrigt en snak med en ven igår. Hans forældre har haft et hus til salg i 1/2 år, ganske lækkert, rimelig pris. Ingen, og jeg gentager, ingen henvendelser overhovedet. Ikke så meget som en, der ville have 50% rabat. Intet.

Jeg tror det står værre til end RKR vil være ved.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af SortKaffe Lør Okt 25, 2008 10:21 pm

@Gribben: Du har jo en pointe. Efter finanskrisen har vist sit sande ansigt, er debatten gået lidt i selvsving. Vi kan ikke rigtigt bruge 1000 indlæg der alle siger "hvad sagde jeg" til noget som helst.

Debatten var vigtigt, da det drejede sig om at overbevise "Hr. og Fru Danmark" om at der var en kæmpe krise på vej, og at de i den grad skulle passe på med hvilke økonomiske dispositioner de foretog.

Den debat er nu afsluttet. Krisen er en ubehagelig realitet. Alle ved, at de næste par år ikke bliver så sjove, i hvertfald ikke hvad angår det økonomiske. Boligerne kommer ikke til at stige, gevinsterne på aktieinvestringerne bliver i bedste fald mådelige, og der bliver pekuniære tømmermænd i mange små hjem.

Der er måske nogle regnskaber at gøre op med de "talsmænd" og "økonomiske eksperter" der mod bedre vidende prøvede at føre befolkningen i uføre. Men det kan jo gøres i fuld offentlighed om man vil. Det skulle være en overkommelig opgave at "trække bukserne ned" på både Ulrikke, Bocian og Torp i en offentlig debat. Man kan jo bare finde et par citater frem.

Lakmusprøven mangler vi dog: Hvordan kommer vi videre herfra. Den debat ville være interessant, uanset hvilket forum den føres i !
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af gribben Lør Okt 25, 2008 10:28 pm

Skyblue skrev:
Jeg er enig i at kampen er vundet.. Eller, altså.. du så jo selv Niels Carstensens indlæg for 1 måned siden om at nu var der spirende lejlighedssalg i København.. Jeg tror sgu ikke mæglerne har andet at lave, end at sidde og finde på vinkler der viser at lige om lidt såå... like a rat out of an aqueduct! Smile

Havde i øvrigt en snak med en ven igår. Hans forældre har haft et hus til salg i 1/2 år, ganske lækkert, rimelig pris. Ingen, og jeg gentager, ingen henvendelser overhovedet. Ikke så meget som en, der ville have 50% rabat. Intet.

Jeg tror det står værre til end RKR vil være ved.

Sammenligningen med den irakiske informationsminister ligger lige for... sgu for pinligt. Er glad for at have et job hvor jeg kan se mine "kunder" i øjnene hver dag!

Og ja, jeg hører også en del case stories rundt omkring - fx overhørte jeg en samtale, hvor en ~30-årig kvinde beklagede sig over, at hun og kæresten sad med 3 lejligheder - to for mange. Det fremgik, at kæresten, der var arbejdsløs humanist, havde spekuleret og købt en ekstra andel i jubelårene. Nu ville banken ikke være med mere og krævede salg af den ene lejlighed.
Tab i 100.000 kroners klassen på dagpenge er ikke sjovt... No

gribben

Antal indlæg : 26
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Vesterbro

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 10:31 pm

SortKaffe skrev:@Gribben: Du har jo en pointe. Efter finanskrisen har vist sit sande ansigt, er debatten gået lidt i selvsving. Vi kan ikke rigtigt bruge 1000 indlæg der alle siger "hvad sagde jeg" til noget som helst.

Debatten var vigtigt, da det drejede sig om at overbevise "Hr. og Fru Danmark" om at der var en kæmpe krise på vej, og at de i den grad skulle passe på med hvilke økonomiske dispositioner de foretog.

Den debat er nu afsluttet. Krisen er en ubehagelig realitet. Alle ved, at de næste par år ikke bliver så sjove, i hvertfald ikke hvad angår det økonomiske. Boligerne kommer ikke til at stige, gevinsterne på aktieinvestringerne bliver i bedste fald mådelige, og der bliver pekuniære tømmermænd i mange små hjem.

Der er måske nogle regnskaber at gøre op med de "talsmænd" og "økonomiske eksperter" der mod bedre vidende prøvede at føre befolkningen i uføre. Men det kan jo gøres i fuld offentlighed om man vil. Det skulle være en overkommelig opgave at "trække bukserne ned" på både Ulrikke, Bocian og Torp i en offentlig debat. Man kan jo bare finde et par citater frem.

Lakmusprøven mangler vi dog: Hvordan kommer vi videre herfra. Den debat ville være interessant, uanset hvilket forum den føres i !

Enig. Men den debat er forsøgt startet et par gange, og er ikke rigtig kommet nogen steder... Sad

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af Skyblue Lør Okt 25, 2008 10:32 pm

gribben skrev:
Skyblue skrev:
Jeg er enig i at kampen er vundet.. Eller, altså.. du så jo selv Niels Carstensens indlæg for 1 måned siden om at nu var der spirende lejlighedssalg i København.. Jeg tror sgu ikke mæglerne har andet at lave, end at sidde og finde på vinkler der viser at lige om lidt såå... like a rat out of an aqueduct! Smile

Havde i øvrigt en snak med en ven igår. Hans forældre har haft et hus til salg i 1/2 år, ganske lækkert, rimelig pris. Ingen, og jeg gentager, ingen henvendelser overhovedet. Ikke så meget som en, der ville have 50% rabat. Intet.

Jeg tror det står værre til end RKR vil være ved.

Sammenligningen med den irakiske informationsminister ligger lige for... sgu for pinligt. Er glad for at have et job hvor jeg kan se mine "kunder" i øjnene hver dag!

Og ja, jeg hører også en del case stories rundt omkring - fx overhørte jeg en samtale, hvor en ~30-årig kvinde beklagede sig over, at hun og kæresten sad med 3 lejligheder - to for mange. Det fremgik, at kæresten, der var arbejdsløs humanist, havde spekuleret og købt en ekstra andel i jubelårene. Nu ville banken ikke være med mere og krævede salg af den ene lejlighed.
Tab i 100.000 kroners klassen på dagpenge er ikke sjovt... No

Jeg synes banken skal tage dem. Hvis man lader humanister på dagpenge låne til 3 lejligheder, ja så ved jeg ikke hvad man har røget... Underbygger kun mistanken om at man har lånt til alt og alle, fordi de steg jo... "De kan godt betale afdragene", min bare... Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af gribben Lør Okt 25, 2008 10:36 pm

hun havde en, han havde to. Ikke så vanvittigt, hvis han havde en massiv friværdi i den første andel.

Har faktisk hørt en lignende historie fra en af mine venner. Der var det en folkeskolelærer på østerbro der havde købt en ekstra andel. Banken er også i den historie blevet mere stram i mælet på det seneste.

gribben

Antal indlæg : 26
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Vesterbro

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af SortKaffe Lør Okt 25, 2008 10:39 pm

Skyblue skrev:
gribben skrev:
Skyblue skrev:
Jeg er enig i at kampen er vundet.. Eller, altså.. du så jo selv Niels Carstensens indlæg for 1 måned siden om at nu var der spirende lejlighedssalg i København.. Jeg tror sgu ikke mæglerne har andet at lave, end at sidde og finde på vinkler der viser at lige om lidt såå... like a rat out of an aqueduct! Smile

Havde i øvrigt en snak med en ven igår. Hans forældre har haft et hus til salg i 1/2 år, ganske lækkert, rimelig pris. Ingen, og jeg gentager, ingen henvendelser overhovedet. Ikke så meget som en, der ville have 50% rabat. Intet.

Jeg tror det står værre til end RKR vil være ved.

Sammenligningen med den irakiske informationsminister ligger lige for... sgu for pinligt. Er glad for at have et job hvor jeg kan se mine "kunder" i øjnene hver dag!

Og ja, jeg hører også en del case stories rundt omkring - fx overhørte jeg en samtale, hvor en ~30-årig kvinde beklagede sig over, at hun og kæresten sad med 3 lejligheder - to for mange. Det fremgik, at kæresten, der var arbejdsløs humanist, havde spekuleret og købt en ekstra andel i jubelårene. Nu ville banken ikke være med mere og krævede salg af den ene lejlighed.
Tab i 100.000 kroners klassen på dagpenge er ikke sjovt... No

Jeg synes banken skal tage dem. Hvis man lader humanister på dagpenge låne til 3 lejligheder, ja så ved jeg ikke hvad man har røget... Underbygger kun mistanken om at man har lånt til alt og alle, fordi de steg jo... "De kan godt betale afdragene", min bare... Smile

Tja, der er en bank som fortjener tørre tæsk her Laughing
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af CK83 Lør Okt 25, 2008 10:47 pm

SortKaffe skrev:@Gribben: Du har jo en pointe. Efter finanskrisen har vist sit sande ansigt, er debatten gået lidt i selvsving. Vi kan ikke rigtigt bruge 1000 indlæg der alle siger "hvad sagde jeg" til noget som helst.

Debatten var vigtigt, da det drejede sig om at overbevise "Hr. og Fru Danmark" om at der var en kæmpe krise på vej, og at de i den grad skulle passe på med hvilke økonomiske dispositioner de foretog.

Den debat er nu afsluttet. Krisen er en ubehagelig realitet. Alle ved, at de næste par år ikke bliver så sjove, i hvertfald ikke hvad angår det økonomiske. Boligerne kommer ikke til at stige, gevinsterne på aktieinvestringerne bliver i bedste fald mådelige, og der bliver pekuniære tømmermænd i mange små hjem.

Der er måske nogle regnskaber at gøre op med de "talsmænd" og "økonomiske eksperter" der mod bedre vidende prøvede at føre befolkningen i uføre. Men det kan jo gøres i fuld offentlighed om man vil. Det skulle være en overkommelig opgave at "trække bukserne ned" på både Ulrikke, Bocian og Torp i en offentlig debat. Man kan jo bare finde et par citater frem.

Lakmusprøven mangler vi dog: Hvordan kommer vi videre herfra. Den debat ville være interessant, uanset hvilket forum den føres i !

Yes, SortKaffe - men her har jeg det faktisk svært - og det var også noget af det, jeg havde svært ved på boligdebatten.dk efterhånden:

Debatten domineres så overdrevet klart af enkelte personer, der har et svulstigt sprogbrug (her tænker jeg ikke Thomas), men dog ret. Og så af en helt utidig partisankrig, der hedder: "HAHAHAHAHAHAHAHA - jeg har ikke selv evner til at forklare noget, men nu udspyer jeg hate speech om og til alle, der måtte mene alle nuancer af noget andet end mig". Og det fik jeg egentlig rigtig meget nok af. For det var jo i mellemrummet, at der blev lavet noget godt.

CK83

Antal indlæg : 26
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Frederiksberg

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Enig

Indlæg af Clark Søn Okt 26, 2008 11:09 am

CK83 skrev:Jo mere, jeg lige tænker over den fuldstændige arbitrære ban/ikke-ban af folk på boligdebatten.dk, des mere får jeg lyst til at blive her og lege på Økonomidebatten.dk - især nu hvor vi har fået det navn. Det er endda mere relevant og dækkende end boligdebatten.dk.

Overvej lige, at tråde på boligdebatten.dk bliver slettet efter forgodtbefindende, at admins ingen grund giver - og smedegades ban er helt uforståeligt. Det er jo at tage tykt pis på intelligente, voksne mennesker. Admin my ass!

Og nå ja: "Stive Ulrikkes g-streng!"

Fordi jeg kan. drunken

Jeg håber også, at I vil fortsætte her i stedet for boligdebatten. Og hvis så URL´en kunne blive lidt smartere. Jeg synes faktisk at denne forumform fungerer lige så godt, når man lige har vænnet sig til det. Og jeg synes også Blangstrup og Co har handlet med hovedet under armen, og så lidt letkøbt laver et off-topic forum og ALT er godt igen.

Clark

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Samsø

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af peter777 Søn Okt 26, 2008 11:35 am

Jeg synes stadig det er fint at have et sekundært forum, hvor vi fx kan diskutere de lidt mere interessante ting. "nørd" tingene ville man måske sige. Men jo, jeg føler mig også bedre tilpas i et umodereret forum.

Så jeg håber også, at der er mange som vil følge trop og holde liv i dette forum.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Bliv her! Empty Sv: Bliv her!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum