Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder.

2 deltagere

Go down

Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder. Empty Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder.

Indlæg af Thomas Fre Jun 28, 2013 8:57 am

Erhvervsobligationer.

Det er et problem, hvis man skal have en investering til f.eks. 20 mio. - og her taler vi virksomheder med 100-200 ansatte - så nytter det ikke med udstedelser på ½ og 1 mia.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder. Empty Sv: Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder.

Indlæg af Merkur Fre Jun 28, 2013 11:14 am

Jeg begynder at tro mere og mere på at man virkeligt vil bankerne - i deres nuværende form - til livs. Var sådan et forslag kommet for 10 år siden ville det have givet et ramaskrig, dog ikke hos folket men i bankbranchen. Men det fremgår af artiklen af danske bank roser initiativet - men det kan vel godt tænkes at når tingene kører mere glat, så kan man afkoble bankdelen som mellemstation.

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder. Empty Sv: Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder.

Indlæg af Thomas Fre Jun 28, 2013 1:50 pm

Merkur skrev:Jeg begynder at tro mere og mere på at man virkeligt vil bankerne - i deres nuværende form - til livs. Var sådan et forslag kommet for 10 år siden ville det have givet et ramaskrig, dog ikke hos folket men i bankbranchen. Men det fremgår af artiklen af danske bank roser initiativet - men det kan vel godt tænkes at når tingene kører mere glat, så kan man afkoble bankdelen som mellemstation.

njaahhh....

Jeg svarede Benny-Engelbrecht på et af hans blogindlæg, hvor jeg påpegede muligheden......

Jeg ved så ikke hvor mange andre, der havde fået den ide.....

Men Danske Bank er jo ikke ligefrem i stand til at tale frit med et dobbelløbet jagtgevær i munden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder. Empty Sv: Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder.

Indlæg af Merkur Fre Jun 28, 2013 8:36 pm

Kan du linke dertil?

Merkur

Antal indlæg : 330
Join date : 09/10/12

Tilbage til toppen Go down

Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder. Empty Sv: Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder.

Indlæg af Thomas Fre Jun 28, 2013 9:22 pm

Merkur skrev:Kan du linke dertil?

Flere indlæg

Jeg hæfter mig også ved at Rohde i høringssvar ikke éntydigt mener at investment banking skal separeres på indeværende tidspunkt, som ellers er hovedtanken i det engelske forslag.

Disse investeringsafdelinger både i Danske Bank og Nordea skal formentlig bruges til at løfte erhvervslån ud af porteføljen hos de andre banker: Lad svinene æde hinanden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder. Empty Sv: Erhvervsobligationer til små og mellemstore virksomheder.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum