Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Diba

3 deltagere

Go down

Diba Empty Diba

Indlæg af Thomas Tirs Jun 25, 2013 8:10 am

I den sædvanlige styrtregn endnu et tilfælde af, hvad der må betegnes som svindel:

Scandic notes mage til finansiel blodskam.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34415
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Den opfattelse var der flere, der havde......

Indlæg af Thomas Tirs Sep 10, 2013 4:05 pm

Thomas skrev:I den sædvanlige styrtregn endnu et tilfælde af, hvad der må betegnes som svindel:

Scandic notes mage til finansiel blodskam.
Vil sælges.

Nu tror jeg ikke helt at situationen er til helt så hoven en holdning hos Diba.

Jeg kan så bare ikke se, hvad Sydbank skal med dem - rent bortset fra, at Sydbank formentlig skal smides ud fra Sjælland i det hele taget.
Men det at Sydbank afgiver bud i det hele taget tyder på at vi rent faktisk taler en konkurs.
Arbejdernes Landsbank? Landbrugsudlån på Bornholm?

Det lyder ikke opmuntrende: Diba har formentlig fået en frist til at klare det selv - ellers ryger de i Finansiel Stabilitet, hvilket man så ikke vil være glad for - heller ikke Finansiel stabilitet; men ja, der har været en stak små pengepolitiske ugeudlån - uge efter uge.

Der er noget, man nok bør gå i en stor bue uden om. Den udlånsbog er med garanti giftig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34415
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Som sagt.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 2:23 am

Værre end værdiløs
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34415
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af wh Man Nov 11, 2013 5:10 pm

Endnu et fejlskud fra profeten

http://epn.dk/brancher/finans/bank/ECE6224749/sydbank-byder-halv-mia-kr-for-rival/

Bemærk den manglende opdatering af tråden fra oraklet selv Laughing

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af tommyjo Man Nov 11, 2013 5:38 pm

wh skrev:Endnu et fejlskud fra profeten

http://epn.dk/brancher/finans/bank/ECE6224749/sydbank-byder-halv-mia-kr-for-rival/

Bemærk den manglende opdatering af tråden fra oraklet selv Laughing
Suck your own balls yes you can Laughing 

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af Thomas Man Nov 11, 2013 10:33 pm

tommyjo skrev:
wh skrev:Endnu et fejlskud fra profeten

http://epn.dk/brancher/finans/bank/ECE6224749/sydbank-byder-halv-mia-kr-for-rival/

Bemærk den manglende opdatering af tråden fra oraklet selv Laughing
Suck your own balls yes you can Laughing 
Problemet er, at Sydbank har øje på nedskrivningerne, som vil tilbageføres og på den måde lave et "overskud".
Det spændende er om Sydbank får lov til det. Muligvis, fordi det vil give et påskud til totalt at tilsidesætte den nuværende ledelse i en SIFI overtagelse. En hurtig gennemgang af udlånsbogen og den egenkapital er væk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34415
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af tommyjo Man Nov 11, 2013 10:55 pm

ja skulle ikke undre mig det er muligt og det de ønsker, mener jeg læste at DB trak underskud i Irland fra i DK man rystes over at det er muligt og gøres, hvad har irland og landmandsbanken lige med mig at gøre

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af Thomas Man Nov 11, 2013 11:04 pm

tommyjo skrev:ja skulle ikke undre mig det er muligt og det de ønsker, mener jeg læste at DB trak underskud i Irland fra i DK man rystes over at det er muligt og gøres, hvad har irland og landmandsbanken lige med mig at gøre
Det er såmænd godt nok, fordi et tab er et tab. Hvem skulle ellers betale? Landmandsbanken var i sin tid Nordens største bank.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34415
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af tommyjo Tirs Nov 12, 2013 12:53 am

Tja et tab er tab enig men kan ikke se at det tab kommer mig eller de danske skatteydere noget ved

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af Thomas Tirs Nov 12, 2013 1:15 am

tommyjo skrev:Tja et tab er tab enig men kan ikke se at det tab kommer mig eller de danske skatteydere noget ved
njaarh.... vi skal ikke glemme, at Nordea står parat til samme tur i Danmark som Danske Bank er i færd med i Irland.

Sydbank har nedlagt sit kontor i Schweiz - og jeg tvivler alvorligt på, at Jyske Bank ret meget længere vil finde det optimalt at betale elregning dernede.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34415
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af tommyjo Tirs Nov 12, 2013 1:17 am

at Jyske Bank ret meget længere vil finde det optimalt at betale elregning derned:lol: Laughing 

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af tommyjo Tirs Nov 12, 2013 1:22 am

Thomas skrev:
tommyjo skrev:Tja et tab er tab enig men kan ikke se at det tab kommer mig eller de danske skatteydere noget ved
njaarh....  vi skal ikke glemme, at Nordea står parat til samme tur i Danmark som Danske Bank er i færd med i Irland.

Sydbank har nedlagt sit kontor i Schweiz - og jeg tvivler alvorligt på, at Jyske Bank ret meget længere vil finde det optimalt at betale elregning dernede.[/quo
skal jeg forstå det således at du går ind for solidarisk hæftelse en for alle alle for en indenfor EU,(minus Schweiz)

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af Thomas Tirs Nov 12, 2013 3:05 am

tommyjo skrev:
Thomas skrev:
tommyjo skrev:Tja et tab er tab enig men kan ikke se at det tab kommer mig eller de danske skatteydere noget ved
njaarh....  vi skal ikke glemme, at Nordea står parat til samme tur i Danmark som Danske Bank er i færd med i Irland.

Sydbank har nedlagt sit kontor i Schweiz - og jeg tvivler alvorligt på, at Jyske Bank ret meget længere vil finde det optimalt at betale elregning dernede.
skal jeg forstå det således at du går ind for solidarisk hæftelse en for alle alle for en indenfor EU,(minus Schweiz)
[/quote]
Jeg siger bare, at det er sådan, det bliver.

Og jeg siger også: Der er ingen nemme udveje. Flextumperne kommer til at hænge på den gæld til evig tid.

Det, der sker i øjeblikket er, at kunderne reddes ud af bankerne. Disse banker - SIFI eller ej - vil blive tomme skaller med misligholdte fordringer. Virksomheder, lønmodtagere, landbrug, pensioner, udenlandske datterselskaber - alt vil blive afviklet. Vi kommer til at klare os uden banker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34415
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af tommyjo Tirs Nov 12, 2013 3:37 am

Hvilket ikke ville være dårligt

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af Thomas Tirs Nov 12, 2013 5:26 am

tommyjo skrev:Hvilket ikke ville være dårligt
Næ......

Der kan være et problem med driftskreditter, hvor det næppe er smart at lægge det hele i leverandørgæld og forudbetalinger. Men det er så forsvindende en lille del af pengemængden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34415
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Så er Diba dømt

Indlæg af Thomas Ons Dec 02, 2015 6:03 pm

i Landsretten.

Under retssagen har banken slået på, at tabene først opstod, efter at kvinden havde opsagt aftalen og flyttet porteføljen til en anden bank.

Men landsrettens dommere siger, at det ikke fritager Diba Bank for ansvar.

Så får de den i Sydbank - det bliver et dyrt bekendskab.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34415
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Diba Empty Sv: Diba

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum