Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ingen lempelse af finanspolitikken

Go down

Ingen lempelse af finanspolitikken Empty Ingen lempelse af finanspolitikken

Indlæg af Thomas Søn Jun 16, 2013 2:26 am

Ingen hjælp til bankerne fra skattelettelser

Danske Bank har savlende logret for skattelettelser, så flextumperne kan udsuges mere; men nej!

Kridter (og deres banker) skal sgu selv købe deres flexlort.
Hvis der kommer skattelettelser, så vil banker og kridter underbyde sig selv for skattelettelser kommer aldrig op på et niveau, hvor det kan sætte gang i økonomien - det har vi prøvet, og det virkede ikke.

Som det ser ud nu skal flextumperne finansieres af bankerne - og det er IKKE billigt. Når kridterne ikke vil være med til at stabilisere realkreditten og lave ordentlige obligationer, så er der kun den hårde måde.

Det kan da godt være at Danske Bank - og Nordea - ikke overlever det: Det er nok mere end sandsynligt; men så kunne de bare gøre som der bliver sagt. De får så godt nok administrationsbidraget (så vidt jeg husker for 60-80% skiven tilfalder banken i 7½ år). Efter min hovedregning betyder det, at bidragene på 700 mia i lån tilfalder bankerne med 1-2% for 1/4 vedkommende. bliver flyttet fra bankerne til kridterne over de næste år - nu er det så 2006 lån, hvor garantierne udløber.

Det er nok lidt mere alvorligt end de snottede 5.000 flextumper (som jeg husker tallet), der bliver lavet til jordbærmarmelade i år fordi afdragsfriheden udløber.

Skal vi gætte på, at de penge skal bruges til at tage tab i kridterne? Det er godt nok kun et par mia. når fantasien er helt udlevet; men lidt har også ret - og det VIL give bankerne tab.

Anders Samuelsens umodne skrigerier nytter ikke noget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum