Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tingenes tilstand

5 deltagere

Go down

Tingenes tilstand Empty Tingenes tilstand

Indlæg af Gorrion Man Feb 25, 2013 1:11 am

Utroligt at man i den grad er ved at slagte den menige mand, midt under den værste finansielle og økonomiske krise i nyere tid, muligvis generationer.....
En krise skabt af grådige spekulanter, kriminelle bankdirektører, og finanstopfolk, umoralske og bedrageriske ejendomsmæglere, og dybt korrupte politikere hvis bedrag har efterladt flere lande, herunder Danmark i dybe økonomiske problemer, for ikke at sige kollaps.
Hvor er retssagerne og fængslingerne af personer som Peter Staarup, og hvor bliver rigsretssagerne af imod bla Anders Fogh og Bent Bentsen?.

Nææ det drejer sig kun om at gøre livet så surt som overhovedet muligt for almindelige mennesker, og især dem der er ramt hårdest af den historiske krise som er skabt af dybt kriminelle handlinger der tangere økonomisk og finansiel terrorisme.

Jeg begynder at få de tanker, at vi bør gøre som borgerne i spanien og grækenland har gjort flere gange....
og det uanset om det koster Danmark rating eller kostere millioner/milliarder i tabt arbejdsfortjeneste, og regning til politifolk på massivt overarbejde.

Politikerne har spillet fallit!

Ingen links til dette indlæg, da det er et billide af den generalle tilstand.
Og ja.....jeg mener bestemt vi bør tage ved lære af landene sydpå efterhånden!......lige for at slå det fast!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tingenes tilstand Empty Sv: Tingenes tilstand

Indlæg af Plyds Man Feb 25, 2013 1:33 am

Tjaaa - det kan du I hovedtræk udelukkende takke den Radikale Vestager for....

Hun ligger i den grad i med bankerne m.fl., og bestemmer desuden hvad S og SF m.fl. må mene og sige.

Yndigt er det bestemt ikke, men de andre er så ræd for, at hun skal gå sammen med de borgerlige, at de ikke tør vippe båden.

At hun så også højt og flot skider på deres eget regeringsgrundlag, der kommer nok ban på de fleste. F.eks. med skatten på de finansielle transalktioner, som ellers var skrevet ind i regeringsgrundlaget, men som finanssektoren med Vestager som talerør har fået regeringen presset væk fra - desværre.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Tingenes tilstand Empty Sv: Tingenes tilstand

Indlæg af peter777 Man Feb 25, 2013 1:43 am

Og det er faktisk forbløffende, for netop de radikale har jo givet sig ud for at være fortaler for de yngre. Jeg husker da en TV debat med ham der ... glemt navnet, hvor netop - var det Vestager - talte for, hvor hård konkurrencen var blevet, og hvordan vi var nødt til at se på vores fremtid.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Tingenes tilstand Empty Sv: Tingenes tilstand

Indlæg af doctor Man Feb 25, 2013 2:37 am

Der er kun en ting at sige (ved nærmere eftertanke).

Jeg ved ikke, om det kun er mig der har svært ved at lægge tal sammen, men jeg kan ikke få tingene til at hænge sammen.

http://www.b.dk/nationalt/unge-skal-glemme-alt-om-kontanthjaelp-0

SU reformen begrænser adgangen til SU-klip.
Kontanthjælpsreformen udelukker unge under 30 år fra kontanthjælp. De skal på skolebænken med SU.

Jamen det er jo 12 år på skolebænken, hvoraf måske kun 5 år giver ret til SU -klip.

Der er altså "nogle" der skal have deres skolepenge tilbage.
Sagde jeg generationstyveri for 5 år siden?
Sagde jeg at der lød et skrig fra barneværelset?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tingenes tilstand Empty Sv: Tingenes tilstand

Indlæg af doctor Man Feb 25, 2013 3:08 am

Den ene ting der er at sige er:
"De er kugleskøre"


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tingenes tilstand Empty Sv: Tingenes tilstand

Indlæg af doctor Tirs Feb 26, 2013 8:30 am

Så er det ved at gå op for nogle enkelte at det er noget lovmakværk af værste skuffe. Diletantisk udført i al hast uden kendskab de mest grundlæggende værdier for lovgivning.

Et er at det muligvis er grundlovsstridigt:
http://www.b.dk/politiko/kontanthjaelpsreform-kan-stride-mod-grundloven

En anden ting er at den aldersdiskrimering af myndige personer, man har tænkt sig at indføre med de nye kontanthjælpsregler for unge under 30 år, efter min mening er i strid med menneskerettighederne.

http://www.lexilogos.com/declaration/danois.htm

Det er rystende, at man i den grad kan forskelsbehandle voksne mennesker.



doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tingenes tilstand Empty Sv: Tingenes tilstand

Indlæg af dkguy66 Tirs Feb 26, 2013 9:51 am

Doctor

den diskrimination har jo været der i mange år, for gruppen af myndige unge op til 25 år. Altså bortset fa de enlige kvinder der lader sig befrugte.

Diskrimination hersker jo også i forholdet mellem a-kassemedlemmer og kontanthjælpsmodtagere. Det er ikke kun det at du som enlig ikke-forsørger a-kassemedlem modtager 70% mere i ydelse, end samme på kt.hj., men det værste er alle de muligheder for efteruddannelse, løntilskud, voksenuddannelse på dagpenge osv. der udelukkende har været forbeholdt a-kassemedlemmer.
Og for hvad pris ? Et latterligt lille bidrag på 500 kr. pr mdr. FRADRAGSBERETTIGET.

men jeg sidder nu stadig og venter på hvordan regeringen vil håndtere alle de flygtninge og indvandrer, der er ekstremt overrep. i kontanthjælpssystemet, og hvad vil man gøre ved alle de gifte unge indvandrer, der har både 3-4-5 børn før de er 30 ? Hvor er det lige at man forholder sig til det problem. ? Lu'r mig, om dette ikke ender med at denne store gruppe, som i både 5-10 år har været på kt.hj. vil fortsætte med det, og blot får alle andre ekstra tillæg og div. ekstra ydelser. Og nettoresultatet er uændret.

Hvorimod danske unge, både dem med uddannelse, og dem uden, bliver de store tabere.

Det hjælper altsåikke at skære ydelserne til folk, når det er systemet der de sidste 20-30 år har fejlet eklatant. Det er systemet der IKKE har gjort en ordentlig indsats, og ikke de unge eller voksne, der er hverken dovne, arbejdssky, eller på anden måde nassere. Men derimod fastholdes i systemet på grund af systemet, og rigide regler. Det sikrer jo offentlig beskæftigelse.

Og hvor er ministerens opgør med jobcentrene og de 7200 medarbejdere ( 1 ansat for hver 25 ledig ) og til en udgift på 5,6 mia kr. ???

En regelforenkling, og reform af systemet, vil kunne spare 2 mia kr. på jobcentrene, uden at anstrenge sig. Og vupti så har man nået det provenue man nu vil putte i de riges lommer.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Tingenes tilstand Empty Sv: Tingenes tilstand

Indlæg af doctor Tirs Feb 26, 2013 10:21 am

Præcis
Præcis
Præcis

Det er også nogle af de forhold jeg har harseleret over tidligere, men at man nu går videre den vej er jo himmelråbende uretfærdigt og får netop de konsekvenser og tabere som du påpeger.
Retsbevidstheden lider skade.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tingenes tilstand Empty Sv: Tingenes tilstand

Indlæg af doctor Tirs Feb 26, 2013 10:49 am

Og til SU reformen er der kun at sige det her:

http://annesophia.blogs.berlingske.dk/2013/02/25/havde-regeringen-laest-lektier/

De kunne have gjort så meget. I stedet spurgte de den nærmeste bureaukrat, hvor der lå to milliarder. Det er resulteret i et forslag, der ikke er unfair. Det er bare – som så meget andet fra den regering – håbløst ideforladt. Havde regeringen brugt sine ti år i opposition på at læse lektier og lave politikker, så havde vi ikke kun set en SU-tilpasning, men også en reform af vores uddannelseskultur. Og det sidste trænger vi til.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tingenes tilstand Empty Sv: Tingenes tilstand

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum