Så kom redningsringen!
+2
Thomas
donkstar
6 deltagere
Side 1 af 1
Så kom redningsringen!
Hold da kæft hvor er det da bare...
Boligejere kan bevare afdragsfrie lån
donkstar- Antal indlæg : 74
Sv: Så kom redningsringen!
donkstar skrev:Hold da kæft hvor er det da bare...
Jeps, det knækker kridtere.
Thomas- Antal indlæg : 34541
donkstar skrev:Hold da kæft hvor er det da bare...
Jeg fatter ikke lige, hvor lovgrundlaget for det er henne?
Plyds- Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten
Gu gjorde den ej.
Læs nu for fanden hvad der står.
Kridterne må gerne forlænge afdragsfriheden , hvis de altså vil....
Flextumberne har ikke og får ikke noget krav på det. SDRO reglerne består uændret (tvivler på Schäuble er følsom for miss Piggys "argumenter").
Resten er en desperat flextumbe journalists feber syner.
Mvh
Cirb
Flextumberne har ikke og får ikke noget krav på det. SDRO reglerne består uændret (tvivler på Schäuble er følsom for miss Piggys "argumenter").
Resten er en desperat flextumbe journalists feber syner.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Cirb skrev:
Ja, men vil de ikke det? Så slipper de jo for at konstatere tab = så slipper de for at se at deres øvrige sikkerhed efterfølgende også smuldrer (når fallenterne smider deres ejerboliger på markedet)?
Dvs. en mulighed for at holde cirkus kørende.
Det er dog ikke gratis. Nogen skal hjælpe med at få det nye realkreditlån under 80% grænsen, eller lægge sikkerhed for den manglende del. Og det har man jo "pakker" til?
Lur mig, at det ikke allerede er aftalt med politikerne.
/BF
Gæst- Gæst
Det må vi ikke håbe. Jeg tror - uden at kunne dokumentere det - at der er mange af os, både lejere og ejere, som hellere ser en stort bolig-(fri)værdi fald, end endnu en bank/realkredit redning. Stemningen, som jeg vurderer den, er ikke til disse bankpakker, selv end ikke hvis det skulle hjælpe landet ( og det er så en anden diskussion)
Merkur- Antal indlæg : 330
Merkur skrev:Det må vi ikke håbe. Jeg tror - uden at kunne dokumentere det - at der er mange af os, både lejere og ejere, som hellere ser en stort bolig-(fri)værdi fald, end endnu en bank/realkredit redning. Stemningen, som jeg vurderer den, er ikke til disse bankpakker, selv end ikke hvis det skulle hjælpe landet ( og det er så en anden diskussion)
Der er jeg helt enig. Hellere et stort skrald for dem, der ikke kunne købe stort og fint nok, financieret med afdragsfrie lån, så forbruget kunne fortsætte på 1. kl.
Når en bolig betragtes som et investeringsobjekt frem for et sted man bor - har tag over hovedet - ja så er man lige så ansvarlig for at tage tabet, og konsekvenserne derfor, som hvis man havde lånt pengene til aktie inv.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
Merkur skrev:Det må vi ikke håbe. Jeg tror - uden at kunne dokumentere det - at der er mange af os, både lejere og ejere, som hellere ser en stort bolig-(fri)værdi fald, end endnu en bank/realkredit redning. Stemningen, som jeg vurderer den, er ikke til disse bankpakker, selv end ikke hvis det skulle hjælpe landet ( og det er så en anden diskussion)
Dette drejer sig ikke om flextumperne.
Det drejer sig ikke om bankerne.
Det drejer sig slet ikke om realkreditterne.
Det drejer sig om realkreditobligationen.
Korrekt. Men hvis man "statsstøtter obligationerne" er det vel som at tisse i bukserne. Og hvor vigtig er denne redning egentlig, har investorerne ikke allerede tabt tilliden til den danske model, den har jo allerede vist sig at være kørt i hegnet når ikke den kan stå selv.
Både og......Merkur skrev:Korrekt. Men hvis man "statsstøtter obligationerne" er det vel som at tisse i bukserne. Og hvor vigtig er denne redning egentlig, har investorerne ikke allerede tabt tilliden til den danske model, den har jo allerede vist sig at være kørt i hegnet når ikke den kan stå selv.
Flextumper uden afdrag - de er færdige!
Men, jeg tror slagsmålet drejer sig om de fast forrentede konvertible annuiteter.
Hertil kommer så flexlån med afdrag, der muuuuligvis kan reddes. Det vil imidlertid kræve en flexrente højere end end den 10 årige stat gennem længere tid. Og her vil man fra EU's side se det før man tror det.
Men Merkur: Lad være med at forveksle realkreditobligationen med realkreditinstitutterne! Institutterne kan ikke overleve; men obligationerne - givet - de har en ordentlig kvalitet: De kan - forhåbentlig - godt.
Problemet er at Ane Arnth Jensen bliver ved med at rode de to ting sammen!
Men som cirb bemærker: "Miss Piggy kan væve nok så meget - det har man gjort i årevis - uden at komme en millimeter videre!"
Problemet er rent konkret: Fra 2015 skal opgørelsen af pengeinstitutternes likviditet og solvens vægte udlån og værdipapirer med vægt - efter hvor sandsynligt det er at man får pengene.
Her har kun statsobligationer fået 100% i oplægget. Nationalbanken har argumenteret for at de fast forrentede annuiteter OGSÅ kan regnes med 100%; men IKKE flexlortet. Dvs. flexlort vil aldrig nogen sinde kunne sælges. Ikke til den pris.
ECB kan måske strække sig til at acceptere de fast forrentede annuiteter. Der KAN de variabelt forrentede med afdrag måske tvinges over i ordentlige lån - måske.
Problemet er, at det vil kræve en væsentlig højere flexrente - det kan teknisk set godt lade sig gøre ved at sætte renten op; men så er der bomben med Nordeas - i Sverrig indemurede - flexlort, hvor et fald i den svenske krone skal følges af et kurstab: Det giver IKKE meget spillerum!
Som man kan se, så er boligejerne totalt ligegyldige.
@Cirb
Hvor fanden skriver jeg at boligejerne har KRAV på et nyt lån, for helvede?
donkstar- Antal indlæg : 74
donkstar skrev:@CirbLæs nu for fanden hvad der står.
Det er virkelig helt ude i tovene.
Selv i bedste tilfælde kan de ejendomme aldrig handles.
donkstar skrev:@CirbLæs nu for fanden hvad der står.
Ingen steder - sgu`
Men skisme om du ikke fablede om en forpulet redningsring.
Og når jeg for fanden kom til at fucking bande, var det blandt fordi der for helvede blev startet ikke mindre en fire skide tråde inde for få timer der satme allesammen åd flextumbe journalistens glade budskab om at nu var gældslaverne reddede - og gud fanden var de ej.
Mvh
Cirb
Men Cirb, hvad siger du til dagens nyheder - har det, efter din mening, ændret lidt på billedet?
og mener du, at realkreditten ikke har mulighed for selv at stille sikkerhed for den del over 80 procen? - i så fald kunne man jo forstille sig lidt boligpris-fifleri, så man derved måske kunne "massere" 80 procent grænsen lidt op (der er vel ingen SDRO ejere, som kontrollere om den opgivne markedspris i området er korrekt).
og mener du, at realkreditten ikke har mulighed for selv at stille sikkerhed for den del over 80 procen? - i så fald kunne man jo forstille sig lidt boligpris-fifleri, så man derved måske kunne "massere" 80 procent grænsen lidt op (der er vel ingen SDRO ejere, som kontrollere om den opgivne markedspris i området er korrekt).
Merkur skrev:Men Cirb, hvad siger du til dagens nyheder - har det, efter din mening, ændret lidt på billedet?
Jeg synes alt fortsat er uændret.
SDRO reglerne var og er catched. De regler er uden for de danske finans slyngler og deres allieredes indflydelse.
Realkreditten må gerne selv stille ekstra sikkerhed, men hvor skal pengene komme fra ? Flexlånerne? Problemets kerne er jo at de ikke har nogen.
Mvh
Cirb
PS. Og jeg tror du kan være helt sikker på at ECB har et skarpt øje på overholdelsen af SDRO grænserne.
Cirb skrev:Merkur skrev:Men Cirb, hvad siger du til dagens nyheder - har det, efter din mening, ændret lidt på billedet?
Jeg synes alt fortsat er uændret.
SDRO reglerne var og er catched. De regler er uden for de danske finans slyngler og deres allieredes indflydelse.
Realkreditten må gerne selv stille ekstra sikkerhed, men hvor skal pengene komme fra ? Flexlånerne? Problemets kerne er jo at de ikke har nogen.
Mvh
Cirb
PS. Og jeg tror du kan være helt sikker på at ECB har et skarpt øje på overholdelsen af SDRO grænserne.
Jeg tror absolut du har ret - men ECB skal jo fødes med de tal et sted fra... ( at det ville være enormt dumt at blive fanget i snyd i en stikprøvekontrol er jo helt åbenlyst, men hvis alternativet er et kaput boligmarkedet i DK, mon der så ikke er nogen som løber chancen - og, alt andet lige, kunne det så ikke tænkes at ECB også går med til en blød overgang, med lempelse af SDRO reglerne, hvis en stat viser god vilje på anden vis reelt ændrer noget )- det kan jo komme...
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|