475.000 i løn til togstewardesser
+2
Gorrion
dkguy66
6 deltagere
Side 1 af 1
475.000 i løn til togstewardesser
At halv og heloffentlige selskaber ikke evner at drive forretning er kendt.
MEN når man ser at en togstewardesse tjener 475.000 ( dog incl pension) ÅRLIGT, er sku en hån mod alt og alle, der dagligt knokler for blot at hive en 250.000 kr hjem årligt i mange andre brancher.
Men det er igen igen et eksempel på hvordan man i offentlige virksomheder jo netop har været løndannende, og derfor her man må starte med at se realistisk på tingene og lønningerne.
Men uha hvor ville der være mange ledige der ville være glade for blot en del af denne løn for det arbejde, og samtidig give en bedre service.
Men nu ved vi da hvorfor kaffen og de andre ting er så Fucking dyrt.
Og så er det først det sidste år man er begyndt at kigge på området. På trods af at man siden 2004 til nu har genereret et samlet underskud på over en mia kr. !!!!
Hvad var det man nu lige betalte den tidligere direktør i aftrædelse, da han røg ud ?
Gud fader et spild af dimensioner.
MEN når man ser at en togstewardesse tjener 475.000 ( dog incl pension) ÅRLIGT, er sku en hån mod alt og alle, der dagligt knokler for blot at hive en 250.000 kr hjem årligt i mange andre brancher.
Men det er igen igen et eksempel på hvordan man i offentlige virksomheder jo netop har været løndannende, og derfor her man må starte med at se realistisk på tingene og lønningerne.
Men uha hvor ville der være mange ledige der ville være glade for blot en del af denne løn for det arbejde, og samtidig give en bedre service.
Men nu ved vi da hvorfor kaffen og de andre ting er så Fucking dyrt.
Og så er det først det sidste år man er begyndt at kigge på området. På trods af at man siden 2004 til nu har genereret et samlet underskud på over en mia kr. !!!!
Hvad var det man nu lige betalte den tidligere direktør i aftrædelse, da han røg ud ?
Gud fader et spild af dimensioner.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus
Sv: 475.000 i løn til togstewardesser
Ja det er godt nok noget af en løn, for at trille rundt med en vogn, omvendt syntes jeg tilgængæld lønnen er for lav for rigtig mange butiksansatte, som ofte ikke når deres pauser, eller liiige må blive på arbejdet 15 min ekstra for at få det sidste pakket sammen....kaldet interessetimer.
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08
Sv: 475.000 i løn til togstewardesser
Gorrion skrev:Ja det er godt nok noget af en løn, for at trille rundt med en vogn, omvendt syntes jeg tilgængæld lønnen er for lav for rigtig mange butiksansatte, som ofte ikke når deres pauser, eller liiige må blive på arbejdet 15 min ekstra for at få det sidste pakket sammen....kaldet interessetimer.
Det er netop i forhold til butiksansattes lønninger, jeg korser mig over DSB's lønniveau til disse togstewardesser.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus
Sv: 475.000 i løn til togstewardesser
dkguy66 skrev:At halv og heloffentlige selskaber ikke evner at drive forretning er kendt.
Jeg er helt enig - men er der ikke noget med at hovedparten herinde plæderer for en Statsbank med ind- og udlån??
Næsten 40.000 kr om måneden for ufaglært arbejdskraft er totalt groteskt. At trække "sikkerhedskortet" som nogen i DSB nu gør giver ingen mening for der er masser af andre lavere lønnede der også har stort ansvar for sikkerheden som f.eks. busschaufførere. Fejlen her ligger hos ledelsen i DSB der tilsyneladende overhovedet ikke har evnet at forhandle overenskomsten med fagforeningen.
wh- Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12
Sv: 475.000 i løn til togstewardesser
Lønningerne til buschaufførere har altså også været oppe i det niveau.
Inden vi fik ændringen af trafiksystemet lagt over til regionerne, og afskaffelse af tjenestemandsstillinger, ja så kan jeg garantere dig at en buschauffør i Århus Sporveje tjente mindst lige så meget som det er tilfældet med disse togstewardesser.
Hvorfor fik vi ellers hele den ballade ved liberaliseringen og udbud til private selskaber, og overgang til nye overenskomster?
Så det er generelt i det offentlige - offentlige selskaber - at man har haft alle disse lukrative lønninger.
Men det er grotesk at man i DSB har ladet dette foregå i nu 8 år, med disse lønninger.
Og hvad var deres tilgang. Afskedigelser. Altid afskedigelser.
Havde jo nok været bedre man havde givet dem et valg. 30% nedgang i lønnen, eller lukning og alle fyres, og vi entrerer med en privat leverandør.
Inden vi fik ændringen af trafiksystemet lagt over til regionerne, og afskaffelse af tjenestemandsstillinger, ja så kan jeg garantere dig at en buschauffør i Århus Sporveje tjente mindst lige så meget som det er tilfældet med disse togstewardesser.
Hvorfor fik vi ellers hele den ballade ved liberaliseringen og udbud til private selskaber, og overgang til nye overenskomster?
Så det er generelt i det offentlige - offentlige selskaber - at man har haft alle disse lukrative lønninger.
Men det er grotesk at man i DSB har ladet dette foregå i nu 8 år, med disse lønninger.
Og hvad var deres tilgang. Afskedigelser. Altid afskedigelser.
Havde jo nok været bedre man havde givet dem et valg. 30% nedgang i lønnen, eller lukning og alle fyres, og vi entrerer med en privat leverandør.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus
Man tager sig til hovedet.
når man læser både DSB's stillingsbeskrivelse, krav til stillingen, og ikke mindst uddannelsesperioden samt at man aflønnes i alle 9 mdr.
udpluk fra jobbeskrivelse fra DSB.dk.
Personale i Fjern- og Regionaltogene: Onboard Service
Når man på TV2 NEWS skal lægge øre til en underdirektør i DSB, der indrømmer underskud, men sandelig påpeger at man ALLEREDE sidste år tillagde flere funktioner end blot service, og man havde nedlagt stillinger, og nu ville afvente tallene for at vurdere videre - stiller spørgsmålene sig i kø.
1. Var hun underdirektør før 2012, og dermed vidende om dette i flere år ? Og dermed ansvarlig ? ( hun findes nemlig ikke i org. oversigten over ledelsen)
2. At afvente tallene betyder jo direkte oversat, lad os nu se når årets resultat forelægger. FOR I DSB KAN MAN NEMLIG IKKE FØLGE UDGIFTER TIL PERSONALE OG OMSÆTNING TÆT MDR. FOR MDR. Hvorfor ikke ?
3. At man her taler om virkelig ufaglærte uden egentlige kvalifikationer vidner det jo tydeligt om, eftersom man kun kræver en 9. klasse. Og hvad koster det så at uddanne disse medarbejdere I 9 MDR. ? Hvad fanden bruger man al den tid til ?
Der findes ikke et eneste luftfartsselskab på kloden der bruger SÅ lang tid på at uddanne sit kabinepersonale. Og der er da mindst lige så meget sikkerhedsaktivitet at forholde sig til som en DSB onboard servicemedarbejder.
Dette er vist en af de rigtig rådne sager som man i mange år har gemt godt væk i DSB, nemlig hvordan man har drevet en virksomhed på den mest inkompetente måde.
udpluk fra jobbeskrivelse fra DSB.dk.
Personale i Fjern- og Regionaltogene: Onboard Service
Hvilke opgaver skal jeg løse?
- du betjener salgsvognen i vores IC og LYN tog og servicerer vores gæster med aviser, blade, mad og drikkelse
- du svarer på spørgsmål fra gæsterne og giver information i højttalere om tog- og bustider
- du kontrollerer billetter og kort
- du har det sikkerhedsmæssige ansvar og sikrer at alle passagerer kommer forsvarligt ind og ud af togene
Hvilke kvalifikationer skal jeg have?
- du skal være fyldt 21 år og have 9. klasses afgangseksamen
- du skal tale skrive og forstå dansk
- du skal tale og forstå engelsk og gerne et andet sprog
- du skal have et godt helbred
- du skal være fysisk og psykisk robust
- erfaring fra servicebranchen er en fordel.
Får jeg en uddannelse?
Togpersonale til Onboard Service ansættes i hold, og starter med et fælles uddannelsesforløb på 9 måneder. For at forberede dig på de spørgsmål og udfordringer, du møder i jobbet, veksler uddannelsen mellem teori og praktik. I uddannelsesperioden er der hjemmearbejde med tests før, under og ved afslutningen af forløbet. Du får fuld løn under hele uddannelsen.
Hvordan er mine arbejdstider?
Som togpersonale har du vekslende arbejdstider. Du skal være indstillet på at arbejde på forskellige tidspunkter af døgnet - 365 dage om året. De tidligste vagter starter ca. kl. 04.00 og de seneste slutter ca. kl. 02.00 om natten.
Når man på TV2 NEWS skal lægge øre til en underdirektør i DSB, der indrømmer underskud, men sandelig påpeger at man ALLEREDE sidste år tillagde flere funktioner end blot service, og man havde nedlagt stillinger, og nu ville afvente tallene for at vurdere videre - stiller spørgsmålene sig i kø.
1. Var hun underdirektør før 2012, og dermed vidende om dette i flere år ? Og dermed ansvarlig ? ( hun findes nemlig ikke i org. oversigten over ledelsen)
2. At afvente tallene betyder jo direkte oversat, lad os nu se når årets resultat forelægger. FOR I DSB KAN MAN NEMLIG IKKE FØLGE UDGIFTER TIL PERSONALE OG OMSÆTNING TÆT MDR. FOR MDR. Hvorfor ikke ?
3. At man her taler om virkelig ufaglærte uden egentlige kvalifikationer vidner det jo tydeligt om, eftersom man kun kræver en 9. klasse. Og hvad koster det så at uddanne disse medarbejdere I 9 MDR. ? Hvad fanden bruger man al den tid til ?
Der findes ikke et eneste luftfartsselskab på kloden der bruger SÅ lang tid på at uddanne sit kabinepersonale. Og der er da mindst lige så meget sikkerhedsaktivitet at forholde sig til som en DSB onboard servicemedarbejder.
Dette er vist en af de rigtig rådne sager som man i mange år har gemt godt væk i DSB, nemlig hvordan man har drevet en virksomhed på den mest inkompetente måde.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus
Sv: 475.000 i løn til togstewardesser
Hurra for offentlige virksomheder med monopol.
Sådan noget er sandeligt for vigtigt til at overlade til det frie marked, næ, så ville de lave social dumping, og måske kun betale 400.000 i løn til en ufaglært.
Tak for kaffe.
Sådan noget er sandeligt for vigtigt til at overlade til det frie marked, næ, så ville de lave social dumping, og måske kun betale 400.000 i løn til en ufaglært.
Tak for kaffe.
Uffe- Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede
Sv: 475.000 i løn til togstewardesser
hmmm de kan vel erstattes af en robot, som siger "der er desværre for mange gæster i toget til at jeg kan komme rundt, men jeg står nede i forreste togvogn og sælger drikkevarer og slik. Jeg er forresten en automat" .....
peter777- Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro
Sv: 475.000 i løn til togstewardesser
peter777 skrev:hmmm de kan vel erstattes af en robot, som siger "der er desværre for mange gæster i toget til at jeg kan komme rundt, men jeg står nede i forreste togvogn og sælger drikkevarer og slik. Jeg er forresten en automat" .....
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Sv: 475.000 i løn til togstewardesser
peter777 skrev:hmmm de kan vel erstattes af en robot, som siger "der er desværre for mange gæster i toget til at jeg kan komme rundt, men jeg står nede i forreste togvogn og sælger drikkevarer og slik. Jeg er forresten en automat" .....
...er på vej op ad tunnelen på Sjællandssiden mod København: "Vi kan desværre ikke nå frem i den forreste del af toget inden København, da vi skal gøre kassen og varelageret op...."
/BF
Gæst- Gæst
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum