Vurdering af pengeinstitut
2 deltagere
Side 1 af 1
Vurdering af pengeinstitut
Er der nogen kloge hoveder her som kan vurdere Middelfart Sparekasse? Altså hvor høj er risikoen for et krak?
Jeg kan google at de på et tidspunkt lå 64 på listen og at de nu er nr 42 (hvor dem i bunden er i størst risiko).
Selv har jeg ikke forstand på regnskaber og slet ikke pengeinstitutters. Jeg kan mere vurdere at selvom nogen kalder det udkantasdanmark, mener jeg stadig at det område sparekassen og de 10 filialer dækker er et område med forholdsvis god aktivitet.
Jeg kan google at de på et tidspunkt lå 64 på listen og at de nu er nr 42 (hvor dem i bunden er i størst risiko).
Selv har jeg ikke forstand på regnskaber og slet ikke pengeinstitutters. Jeg kan mere vurdere at selvom nogen kalder det udkantasdanmark, mener jeg stadig at det område sparekassen og de 10 filialer dækker er et område med forholdsvis god aktivitet.
Smedegade- Antal indlæg : 84
Sv: Vurdering af pengeinstitut
Hvad skal Du bruge den til?Smedegade skrev:Er der nogen kloge hoveder her som kan vurdere Middelfart Sparekasse? Altså hvor høj er risikoen for et krak?
Thomas- Antal indlæg : 34540
Vide om det er helt hen i skoven at have mere end 750.000 stående. Får en noget bedre rente der end jeg kan få andre steder.
Generelt JA, det er i skoven! Hvorfor løbe nogen risiko i det hele taget? Principielt bør man ikke have mere en 300-350.000 i én bank for så har man altid et sted at indsætte pengene, hvis/når en bank går ned - indtil man finder én bank til.Smedegade skrev:Vide om det er helt hen i skoven at have mere end 750.000 stående. Får en noget bedre rente der end jeg kan få andre steder.
Ja fornuften bør overstige grådigheden. 2% før (top) skat i merrente er for lidt ift risiko.
Mit aftaleindskud i andet institut udløber her i januar så jeg skal have fundet et nyt sted. Det lidt trælse er, at rentetilskrivning der er i januar så jeg kan komme ud for dobbelte renteindtægter i samme skatteår :-(
Mit aftaleindskud i andet institut udløber her i januar så jeg skal have fundet et nyt sted. Det lidt trælse er, at rentetilskrivning der er i januar så jeg kan komme ud for dobbelte renteindtægter i samme skatteår :-(
Man skal generelt regne med et negativt kapitalafkast i disse år.Smedegade skrev:Ja fornuften bør overstige grådigheden. 2% før (top) skat i merrente er for lidt ift risiko.
Ja men det er jo træls - som man siger. Man bliver taget i røven ved at vælge at spare op - og det frister til at købe ejerbolig. Men det er heller ikke fornuftigt i disse år.
Hvad pokker troede Du, at Du skulle spare op til.Smedegade skrev:Ja men det er jo træls - som man siger. Man bliver taget i røven ved at vælge at spare op - og det frister til at købe ejerbolig. Men det er heller ikke fornuftigt i disse år.
Men fidusen er den, når det glider ned af bakke, at være på det langsomste tog, så kommer man sidst - så hvis det vender (en gang) så er man forrest.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|