Tiltaler i EBH bank
3 deltagere
Side 1 af 1
Tiltaler i EBH bank
Kursmanipulation
Øhhh, hvorfor mon Danske Bank aktier ca. ligger i 100 - sjovt tal.
Knebet er ikke ukendt: Falleret bank A udsteder for X mio. i aktier. Falleret bank B gør det samme.
Bank A køber X mio af B's aktier - B køber X mio af A aktier. Resultat den "ansvarlige" kapital er udvidet med 2*X mio. Sådan styrker man soliditeten.
Aftalen betød, at Sparekassen Himmerlands aktier ikke kunne komme til at koste mindre end 600 kroner på trods af, at den finansielle krise medførte et pres på bankens aktier.
Øhhh, hvorfor mon Danske Bank aktier ca. ligger i 100 - sjovt tal.
Knebet er ikke ukendt: Falleret bank A udsteder for X mio. i aktier. Falleret bank B gør det samme.
Bank A køber X mio af B's aktier - B køber X mio af A aktier. Resultat den "ansvarlige" kapital er udvidet med 2*X mio. Sådan styrker man soliditeten.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Sv: Tiltaler i EBH bank
Altså.
du indskyder en mil til mig, denne låner jeg ud 12.5 gange, Jeg indskyder 1 mil til dig og du låner den ud 12.5 gange - fikst!
du indskyder en mil til mig, denne låner jeg ud 12.5 gange, Jeg indskyder 1 mil til dig og du låner den ud 12.5 gange - fikst!
Jomsviking skrev:Altså.
Du får fractional reserve banking til at se så sund ud !
guldimund- Antal indlæg : 297
Nej smartere endnu:Jomsviking skrev:Altså.
Jeg låner 1 mio. af dig og du låner 1 mio. af mig. Du låner ud 11½ gang og jeg låner ud 11½ gang.
Men tilsyneladende - til Danske Banks store ærgrelse - så HAR man fået øje på det lille nummer. jeg tror så det er mest Nykredit og Totalkredit, der kører i den variant med deres opland af lokalbanker.
Thomas- Antal indlæg : 34540
Lignende emner
» Capinordic Bank
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks dødedans.
» EBH bank
» Danske Bank er den svenske regerings bank.
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks dødedans.
» EBH bank
» Danske Bank er den svenske regerings bank.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|