Vestagers figenblad?
2 deltagere
Side 1 af 1
Vestagers figenblad?
Smart og ikke smart?
Ha! Nu melder Danske Bank sig sgu ind i Dansk Folkeparti!
Her kunne ministeren berette om et slags juridisk figenblad, hvor Danmark får mulighed for at være med i det nye fælles banktilsyns bestyrelse, det særlige styrelsesråd. Men disse kan underkendes af ECB's øverste organ. Og her er kompromisforslaget så, at ikke euro-lande kan nægte at følge afgørelser truffet her, det kunne eksempelvis være, hvis man ønskede at lukke en stor dansk bank. Her kan Danmark så gå imod og nægte at følge afgørelsen. Men det kan så få den konsekvens, at Danmark efterfølgende smides ud af banktilsynets bestyrelse og således fremadrettet mister indflydelse her.
Ha! Nu melder Danske Bank sig sgu ind i Dansk Folkeparti!
Thomas- Antal indlæg : 34540
Sv: Vestagers figenblad?
Mærsk har vist givet dem pæne tilskud længe.
Mvh
Cirb
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Ja men jeg kan ikke se, at vi har noget valg. For kører vi efter Danske Banks pibende dødsrallen, så kan vi ikke føre en vækstorienteret politik - hvilket også vil tage livet af Danske Bank.Cirb skrev:Mærsk har vist givet dem pæne tilskud længe.
Mvh
Cirb
Nationaliserer vi Danske Bank og realkreditten - ja så er kriterierne opfyldt.
Thomas skrev:Ja men jeg kan ikke se, at vi har noget valg. For kører vi efter Danske Banks pibende dødsrallen, så kan vi ikke føre en vækstorienteret politik - hvilket også vil tage livet af Danske Bank.Cirb skrev:Mærsk har vist givet dem pæne tilskud længe.
Mvh
Cirb
Enig, men de hjemlige nepotister og kleptokrater hopper og danser for at undgå det. Gudske tak og lov for Merkel.
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Jeg tror ikke Du skal glemme Schäuble, der aldrig blev Kanzler; men nok den hårdeste finansminister.Cirb skrev:Thomas skrev:Ja men jeg kan ikke se, at vi har noget valg. For kører vi efter Danske Banks pibende dødsrallen, så kan vi ikke føre en vækstorienteret politik - hvilket også vil tage livet af Danske Bank.Cirb skrev:Mærsk har vist givet dem pæne tilskud længe.
Mvh
Cirb
Enig, men de hjemlige nepotister og kleptokrater hopper og danser for at undgå det. Gudske tak og lov for Merkel.
Mvh
Cirb
Men det er givet, at Danske Bank får IKKE lov til at køre landet ned - man vil ikke have et Grækenland til.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|