Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nordjysk Bank

2 deltagere

Go down

Nordjysk Bank Empty Nordjysk Bank

Indlæg af Thomas Fre Nov 23, 2012 5:16 pm

Nordjysk Bank

Problemet ligger i, at man ikke har foretaget de fornødne nedskrivninger - det vil man antagelig ikke, fordi så vil man i omstruktureringen blive krævet at man afhænder fordringerne til nedskreven værdi.

En solvens på 19% er alt for høj. Den gemmer altså uafskrevne tab.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Tilbage til toppen Go down

Nordjysk Bank Empty Sv: Nordjysk Bank

Indlæg af HenningK Fre Nov 23, 2012 11:18 pm

Thomas skrev:Nordjysk Bank

Problemet ligger i, at man ikke har foretaget de fornødne nedskrivninger - det vil man antagelig ikke, fordi så vil man i omstruktureringen blive krævet at man afhænder fordringerne til nedskreven værdi.

Nu er det så "min" bank, som du er lidt ude med riven efter. Finanstilsynet har været på besøg tidligere i år - og det gik da i hvert fald ikke så ringe som hos Tønder Bank... Jow-jow der var lidt at komme efter, og der skal nok være nogen udlån til landbruget, som går mere skævt end forventet.

Jeg har dog en vis tiltro til at banken ikke er truet og at min håndfuld aktier ikke er værdiløse - den tidligere bankdirektør lærte mig bekendt på den helt hårde måde at man ikke skal satse alt på eet brædt, en branche eller et firma (da et større typehus-firma tiltede for efterhånden mange år siden).

HenningK

Antal indlæg : 328

Indlæg af Thomas Lør Nov 24, 2012 12:08 am

HenningK skrev:
Thomas skrev:Nordjysk Bank

Nu er det så "min" bank, som du er lidt ude med riven efter. Finanstilsynet har været på besøg tidligere i år - og det gik da i hvert fald ikke så ringe som hos Tønder Bank... Jow-jow der var lidt at komme efter, og der skal nok være nogen udlån til landbruget, som går mere skævt end forventet.

Jeg har dog en vis tiltro til at banken ikke er truet og at min håndfuld aktier ikke er værdiløse - den tidligere bankdirektør lærte mig bekendt på den helt hårde måde at man ikke skal satse alt på eet brædt, en branche eller et firma (da et større typehus-firma tiltede for efterhånden mange år siden).

Jeg tror faktisk at Nordjysk Bank er en af dem, der vil overleve. Men i rekonstruktionen af landbruget bliver der problemer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum