Nordjysk Bank
2 deltagere
Side 1 af 1
Nordjysk Bank
Nordjysk Bank
Problemet ligger i, at man ikke har foretaget de fornødne nedskrivninger - det vil man antagelig ikke, fordi så vil man i omstruktureringen blive krævet at man afhænder fordringerne til nedskreven værdi.
En solvens på 19% er alt for høj. Den gemmer altså uafskrevne tab.
Problemet ligger i, at man ikke har foretaget de fornødne nedskrivninger - det vil man antagelig ikke, fordi så vil man i omstruktureringen blive krævet at man afhænder fordringerne til nedskreven værdi.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Sv: Nordjysk Bank
Thomas skrev:Nordjysk Bank
Nu er det så "min" bank, som du er lidt ude med riven efter. Finanstilsynet har været på besøg tidligere i år - og det gik da i hvert fald ikke så ringe som hos Tønder Bank... Jow-jow der var lidt at komme efter, og der skal nok være nogen udlån til landbruget, som går mere skævt end forventet.
Jeg har dog en vis tiltro til at banken ikke er truet og at min håndfuld aktier ikke er værdiløse - den tidligere bankdirektør lærte mig bekendt på den helt hårde måde at man ikke skal satse alt på eet brædt, en branche eller et firma (da et større typehus-firma tiltede for efterhånden mange år siden).
HenningK- Antal indlæg : 328
Sv: Nordjysk Bank
HenningK skrev:Thomas skrev:Nordjysk Bank
Nu er det så "min" bank, som du er lidt ude med riven efter. Finanstilsynet har været på besøg tidligere i år - og det gik da i hvert fald ikke så ringe som hos Tønder Bank... Jow-jow der var lidt at komme efter, og der skal nok være nogen udlån til landbruget, som går mere skævt end forventet.
Jeg har dog en vis tiltro til at banken ikke er truet og at min håndfuld aktier ikke er værdiløse - den tidligere bankdirektør lærte mig bekendt på den helt hårde måde at man ikke skal satse alt på eet brædt, en branche eller et firma (da et større typehus-firma tiltede for efterhånden mange år siden).
Jeg tror faktisk at Nordjysk Bank er en af dem, der vil overleve. Men i rekonstruktionen af landbruget bliver der problemer.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Lignende emner
» Danske Bank om stor hvidvasksag: Tiden vil vise, om der kommer flere sigtelser
» Danske Banks dødedans.
» Eik Bank
» Danske Bank er den svenske regerings bank.
» Vor Bank
» Danske Banks dødedans.
» Eik Bank
» Danske Bank er den svenske regerings bank.
» Vor Bank
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|