Sohn har set lyset
4 deltagere
Side 1 af 1
Sohn har set lyset
http://www.business.dk/oekonomi/ole-sohn-vil-have-loennen-og-skatten-ned
Omsider har manden set lyset - det tog sin tid!
Pas på boligtoget - med en lønnedgang på 15-20% i DK vil boligtoget komme bragende baglæns.
Omsider har manden set lyset - det tog sin tid!
Pas på boligtoget - med en lønnedgang på 15-20% i DK vil boligtoget komme bragende baglæns.
clb- Antal indlæg : 64
Geografisk sted : Cph
Sv: Sohn har set lyset
Citat fra artiklen:
"Vi skal have mindre i løn og samtidig betale en lavere skat"
"Vi skal have mindre i løn og samtidig betale en lavere skat"
wh- Antal indlæg : 414
Hvis lønnen falder med 20%, så skal skatten falde med ca. 40% for at kompensere, således at den disponible indkomst bevares. Dette er utopi i DK. Iøvrigt, hvis skatten nedsættes med 40%, så skal der være plads i budgettet til brugerbetaling af uddannelse, sundhed m.m.
clb skrev:Hvis lønnen falder med 20%, så skal skatten falde med ca. 40% for at kompensere, således at den disponible indkomst bevares. Dette er utopi i DK. Iøvrigt, hvis skatten nedsættes med 40%, så skal der være plads i budgettet til brugerbetaling af uddannelse, sundhed m.m.
Jesus maria.. hvor har du lært at regne?
Indkomst i dag: 30.000 kr.
Skat i dag: 50%
Nettoindkomst: 15.000 kr.
Indkomst i morgen: 30.000 kr -20% = 24.000 kr.
Nettoindkomst i morgen: 15.000 kr.
Skatten skal derfor falde til 37,5%-point svarende til et fald i trækprocenten med 25% for at nettoindkomsten skal bibeholdes.
Jamen problemet med deflation er, at det er en opskrivning af gælden.clb skrev:Hvis lønnen falder med 20%, så skal skatten falde med ca. 40% for at kompensere, således at den disponible indkomst bevares. Dette er utopi i DK. Iøvrigt, hvis skatten nedsættes med 40%, så skal der være plads i budgettet til brugerbetaling af uddannelse, sundhed m.m.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Der er noget jeg heller ikke forstår
Er han indsat for at tage livet af venstrefløjen? Noget kunne tyde på, at Sohn er Løkkes undercover agent!
Dansk Arbejdsgiverforenings 5. kolonne?
Kommer der nu ubehagelige afsløringer af gamle kommunister i Enhedslisten og SF? Altså noget man kan bruge til domfældelser?
wh skrev:Jesus maria.. hvor har du lært at regne?
Regne er faktisk en af de ting, som jeg er rigtig god til. Jeg refererer til en 40% reduktion af skatteprovenuet og ikke af trækprocenten.
Indkomst i dag: 30.000 kr.
Skat i dag: 15.000 kr.
Nettoindkomst: 15.000 kr.
Indkomst i morgen: 30.000 kr - 20% = 24.000 kr
Nettoindkomst i morgen: 15.000 kr
Skat i morgen: 9.000 kr
Altså skal skatten falde fra 15.000 kr til 9.000 kr, eller med andre ord, skatten skal falde med præcis 40%.
clb skrev:Regne er faktisk en af de ting, som jeg er rigtig god til. Jeg refererer til en 40% reduktion af skatteprovenuet og ikke af trækprocenten.
Nej, det er ikke hvad du refererede til:
"Hvis lønnen falder med 20%, så skal skatten falde med ca. 40% for at kompensere, således at den disponible indkomst bevares."
Ikke ét ord om provenu her. Men skidt... det gider jeg ikke hænge mig mere i. Iøvrigt får stat og kommuner jo også massive besparelser på lønninger og overførselsindkomster. Overførselsindkomster som en stor del af de faste debattører herinde som bekendt er dybt afhængige af
Du læser jo som fanden læser Biblen. Jeg har aldrig refereret til trækprocenten og nu kan det vist ikke diskuteres længere.
Bernstein så lyset længe
Bernstein forudser en årelang oprydning i dansk økonomi med lave lønstigninger og stram finanspolitik, fordi der blev ført en for slap økonomisk politik op til krisen.
Håndvask?
klogeaage 35- Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn
Næppe: Det er oplægget til en større finansreform - nu er Finansloven på plads.klogeaage 35 skrev:
Bernstein forudser en årelang oprydning i dansk økonomi med lave lønstigninger og stram finanspolitik, fordi der blev ført en for slap økonomisk politik op til krisen.
Håndvask?
Læg mærke til historierne om bankdirektørlønninger,
Indlæggene om Finanstilsynets indskriden mod bestyrelserne i bankerne.
Ministerens regler om whistle-blowere. (den vil ikke virke; men man har nok oplysningerne andet steds fra)
Manglende "politisk vilje"? Den er altså på vej nu!
Lignende emner
» Financielt stabilitet
» Så det er Sohn
» Sohn stopper
» Ole Sohn er
» Nå nu er Børsten ved at se lyset.
» Så det er Sohn
» Sohn stopper
» Ole Sohn er
» Nå nu er Børsten ved at se lyset.
Side 1 af 1