Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Aluminium på Grønland

2 deltagere

Go down

Aluminium på Grønland Empty Aluminium på Grønland

Indlæg af Thomas Ons Okt 24, 2012 10:09 pm

Så er der gang i idioterne igen Tag ud i Nevadas ørken, der står stort set hele USA's flyvevåben fra 1945 og frem - mon ikke det kunne svare sig at smelte det om først?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Så fik vi vidst lukket det Grønlandssludder for denne gang.

Indlæg af Thomas Ons Mar 27, 2013 9:55 pm

Der er INGEN råvarer på Grønland!

Lidt snavsede sten? Åh jo, men ikke noget, der kan bruges til noget.

Men så slap vi da af med Kuupik.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Sv: Aluminium på Grønland

Indlæg af Jomsviking Tors Mar 28, 2013 6:10 pm

Ja, der er nemlig ingenting.

Og det er problemet, man har bildt sig selv ind at Grønlands undergrund er meget værdifuld. Det er et interessant selvbedrag.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Sv: Aluminium på Grønland

Indlæg af Thomas Tors Mar 28, 2013 7:56 pm

Jomsviking skrev:Ja, der er nemlig ingenting.

Og det er problemet, man har bildt sig selv ind at Grønlands undergrund er meget værdifuld. Det er et interessant selvbedrag.

Nu er aluminium jo ikke sjælden; men der kunne være en idé i en aluminiumsproduktion på Grønland, fordi det karakteristiske ved aluminiums udvinding er, at det kræver el i brutale mængder - så vidt jeg husker rigtig meget endda.

Der ligger et vandkraftpotentiale - mere end stort - ved Sdr. Strømfjord. Det kan næsten ikke bruges til noget, fordi at få koblet det på de canadiske net vil kræve et fuldstændig perverst søkabel - dvs. lægge en dybkoger mellem Grønland og Canada.

Det kan bare ikke svare sig med de nuværende priser på aluminium. Faktisk er det den råvare jeg spekulerer i: På et tidspunkt MÅ priserne stige OP OP OP - så er jeg i den situation at jeg er i stand til at forsyne HELE Læsø's sværindustri med aluminium fra min beholdning af tomme øldåser - jeg gør mig de hæderligste anstrengelser for at øge den ved at fjerne urenhederne i forekomsten i Netto - det kræver en sund tørst.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Sv: Aluminium på Grønland

Indlæg af Jomsviking Fre Mar 29, 2013 12:41 am

Very Happy

Hele forretningsideen bag ALCOAs aluminiumssmelte virker på mig betænkelig: Samfundet investerer i et kraftværk og oprydning. mod at et firma bygger et værk - det tror jeg ikke på kan betale sig, for samfundet.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Sv: Aluminium på Grønland

Indlæg af Thomas Fre Mar 29, 2013 1:49 am

Jomsviking skrev: Very Happy

Hele forretningsideen bag ALCOAs aluminiumssmelte virker på mig betænkelig: Samfundet investerer i et kraftværk og oprydning. mod at et firma bygger et værk - det tror jeg ikke på kan betale sig, for samfundet.
Jeg tror heller ikke, det kan svare sig - aluminium koster jo ikke noget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Sv: Aluminium på Grønland

Indlæg af Thomas Fre Mar 29, 2013 9:37 pm

During the first quarter of 2012, the leading U.S. aluminum producer announced that its smelter in Alcoa, TN, which had been closed temporarily in 2009, would be closed permanently. The same company also announced that two potlines at its Rockdale, TX, smelter also would be permanently closed. Failure to obtain favorable power supply contracts was cited as the reason for the permanent closures. Throughout the year, the owners of smelters in Hannibal, OH, Hawesville, KY, and Mt. Holly, SC, were negotiating power supply contracts to reduce costs. If power costs were not reduced, closures of these smelters would likely take place. During the third quarter of 2012, two potlines were closed temporarily at the Hannibal, OH, smelter. The owners of smelters in Columbia Falls, MT, and Ravenswood, WV, were negotiating power supply contracts to reopen those smelters, which had been temporarily shut down in 2009. Work on an expansion project continued at a smelter in New Madrid, MO, that would increase primary aluminum capacity to 279,000 tons per year from 263,000 tons per year by yearend 2012. An expansion of the smelter in Sebree, KY, also was expected to be completed by yearend 2012, increasing the aluminum smelting capacity to 210,000 tons per year from 196,000 tons per year. By the beginning of the fourth quarter of 2012, domestic smelters operated at about 70% of rated or engineered capacity

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Sv: Aluminium på Grønland

Indlæg af Jomsviking Lør Mar 30, 2013 11:03 am

Ja, I Gr. et fattigtland tror man så at man kan skaffe industri ved at give EL væk gratis. - Der er nok en grund til at de ikke gider det i USA.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Sv: Aluminium på Grønland

Indlæg af Thomas Lør Mar 30, 2013 12:32 pm

Jomsviking skrev:Ja, I Gr. et fattigtland tror man så at man kan skaffe industri ved at give EL væk gratis. - Der er nok en grund til at de ikke gider det i USA.
Den vandkraft er værdiløs, fordi Du ikke kan bruge den til noget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Sv: Aluminium på Grønland

Indlæg af Jomsviking Lør Mar 30, 2013 12:58 pm

Præcis

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Sv: Aluminium på Grønland

Indlæg af Thomas Lør Mar 30, 2013 6:33 pm

Jomsviking skrev:Præcis
Det er hele historien med Grønland og deres strålende fremtid med råvarer. Der er alt på Grønland - det er bare værdiløst.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Aluminium på Grønland Empty Sv: Aluminium på Grønland

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum