Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Åhhhhhhh, det er DER den er......

2 deltagere

Go down

Åhhhhhhh, det er DER den er...... Empty Åhhhhhhh, det er DER den er......

Indlæg af Thomas Ons Aug 22, 2012 7:44 pm

1) Hvem har CPR. nr. og CVR. nr. på samtlige lønmodtagere og pensionister?
2) Kan Pedersen sætte penge i Nationalbanken? Hvorfor ikke? De kan i Tyskland!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Åhhhhhhh, det er DER den er...... Empty Sv: Åhhhhhhh, det er DER den er......

Indlæg af abbaratet Ons Aug 22, 2012 7:55 pm

???

skat?

mig ikke forstå.
abbaratet
abbaratet

Antal indlæg : 110
Join date : 02/09/11
Geografisk sted : Hadsund

Tilbage til toppen Go down

Åhhhhhhh, det er DER den er...... Empty Sv: Åhhhhhhh, det er DER den er......

Indlæg af Thomas Ons Aug 22, 2012 8:08 pm

abbaratet skrev:???

skat?

mig ikke forstå.
Det tror jeg heller ikke de gør i Danske Bank.
Wink

Eller gør de???
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Åhhhhhhh, det er DER den er...... Empty Hvordan

Indlæg af Thomas Ons Aug 22, 2012 8:34 pm

var det lige man fandt værnemagerne efter besættelsen?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Åhhhhhhh, det er DER den er...... Empty Sv: Åhhhhhhh, det er DER den er......

Indlæg af abbaratet Ons Aug 22, 2012 9:49 pm

OK, det er tilsyneladende en gåde du stiller til os på kanalen.

hmm, jeg er lidt fatsvag, men jeg prøver alligevel.

timingen taget i betragning vil jeg tro at den har noget med onkel Lars at gøre.

1) kunne vel også være ATP?
2) Tolker jeg som at du mener at der er en eller anden grund til at det ikke kan lade sig gøre i DK. Hvad grunden er (ud over at bankerne ville drænes yderligere) går dog over mit hoved.

så enten mener du at onkel lars blev valgt, bla. fordi ATP's kendskab til CPR og CVR numre vil kunne sammenkøres med oplysninger som nationalbanken har indsigt i, eller også mener du at der er tegn på at pedersen snart vil kunne sætte penge i nationalbanken.

eller hvad?



abbaratet
abbaratet

Antal indlæg : 110
Join date : 02/09/11
Geografisk sted : Hadsund

Tilbage til toppen Go down

Åhhhhhhh, det er DER den er...... Empty Sv: Åhhhhhhh, det er DER den er......

Indlæg af Gæst Ons Aug 22, 2012 9:57 pm

abbaratet skrev:OK, det er tilsyneladende en gåde du stiller til os på kanalen.

hmm, jeg er lidt fatsvag, men jeg prøver alligevel.

timingen taget i betragning vil jeg tro at den har noget med onkel Lars at gøre.

1) kunne vel også være ATP?
2) Tolker jeg som at du mener at der er en eller anden grund til at det ikke kan lade sig gøre i DK. Hvad grunden er (ud over at bankerne ville drænes yderligere) går dog over mit hoved.

så enten mener du at onkel lars blev valgt, bla. fordi ATP's kendskab til CPR og CVR numre vil kunne sammenkøres med oplysninger som nationalbanken har indsigt i, eller også mener du at der er tegn på at pedersen snart vil kunne sætte penge i nationalbanken.

eller hvad?




Nationalbanken som den nye "statsbank", hvor man kan have sin nemkonto mv. uden at være helt til grin?

Og hvor pengene derpå uden den store friktion trilles over i solide danske virksomheder eller iværksætteri?

Den klassiske bankdrift er jo nærmest en blodsuger, der eliminerer alt overskud i hele værdikæden inden den første krone er lånt ud. Var det Nordea, der helt åbent stilede efter et afkast efter skat på 15%? Normalt tillades maks inflationen + 1% for monopoliseret infrastruktur om el, gas, tog... og netop banker.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Åhhhhhhh, det er DER den er...... Empty Sv: Åhhhhhhh, det er DER den er......

Indlæg af Thomas Ons Aug 22, 2012 10:36 pm

abbaratet skrev:
så enten mener du at onkel lars blev valgt, bla. fordi ATP's kendskab til CPR og CVR numre vil kunne sammenkøres med oplysninger som nationalbanken har indsigt i, eller også mener du at der er tegn på at pedersen snart vil kunne sætte penge i nationalbanken.

eller hvad?
Jeg tror ikke at indsigt og information har skadet til den jobsamtale....... at den så har været gennemført via pressen, det er så noget andet.
Jeg mindes svagt noget om at ATP på et tidspunkt foreslog noget med formidling af pengene fra kommunerne ......
Der var jo en ubehagelig manifestation ult 2011, hvor Danske Bank nægtede at udbetale folks pensioner!

Hvorfor hedder det diskonto?
Johhh, det var fordi det var den rentesats (eller rettere diskonto - forudbetalt, ikke efterbetalt) som man kunne få diskonteret veksler til i Nationalbanken (kontoret i Jylland havde i øvrigt en lidt højere diskonteringssats; men skidt nu med det..).
Der er således ikke noget til hinder for at Nationalbanken kan låne penge ud til "almindelige mennesker" - mod betryggende sikkerhed - naturligvis. En veksel er sikker, for man kan komme efter debitor med alle retsmidler - og vekselrytteri er en grim ting, hvor retten ikke er tilbøjelig til at udvise mildhed.

Jeg kan ikke se, at onkel Lars ikke skulle kunne sætte sig ud på trappestenen med en stak sedler i lommen (egen avl), et fedtet kollegiehæfte og en gåsefjer med jerngallusblæk - husk paraplyen!
I Tyskland har man lov til at indbetale til Bundesbank (de er godt nok sure over bøvlet, og det hører nok også op).

Må Nationalbanken ikke drive bankvirksomhed? Det kan jeg ikke se, at der er noget til hinder for, hvad skulle det være?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Åhhhhhhh, det er DER den er...... Empty Sv: Åhhhhhhh, det er DER den er......

Indlæg af Thomas Tors Aug 23, 2012 4:01 am

BamsesFar skrev:
abbaratet skrev:OK, det er tilsyneladende en gåde du stiller til os på kanalen.

hmm, jeg er lidt fatsvag, men jeg prøver alligevel.

timingen taget i betragning vil jeg tro at den har noget med onkel Lars at gøre.

1) kunne vel også være ATP?
2) Tolker jeg som at du mener at der er en eller anden grund til at det ikke kan lade sig gøre i DK. Hvad grunden er (ud over at bankerne ville drænes yderligere) går dog over mit hoved.

så enten mener du at onkel lars blev valgt, bla. fordi ATP's kendskab til CPR og CVR numre vil kunne sammenkøres med oplysninger som nationalbanken har indsigt i, eller også mener du at der er tegn på at pedersen snart vil kunne sætte penge i nationalbanken.

eller hvad?




Nationalbanken som den nye "statsbank", hvor man kan have sin nemkonto mv. uden at være helt til grin?

Og hvor pengene derpå uden den store friktion trilles over i solide danske virksomheder eller iværksætteri?

Den klassiske bankdrift er jo nærmest en blodsuger, der eliminerer alt overskud i hele værdikæden inden den første krone er lånt ud. Var det Nordea, der helt åbent stilede efter et afkast efter skat på 15%? Normalt tillades maks inflationen + 1% for monopoliseret infrastruktur om el, gas, tog... og netop banker.

/BF
Bankerne er jo rådne fra toppen.

Problemet med Finansiel Stabilitet er jo, at de gode udlån skal have et sted at gå hen: Der er jo ikke nogen kvalificerede købere.

Når Onkel Nils låner penge ud, så sker det mod sikkerhed i "gode" udlån. Så har man navne og adresser på relevante offentlige kunder.
Jeg tror ikke på ideen med at man tilfører kapital til eksisterende banker. Det er et omgående tab - og aktionærerne redder en del af deres penge.
Alle indskuddene ender jo alligevel i Nationalbanken på indskudsbeviser.

Hvem kender mest til sunde virksomheder? En som alle har spurgt om de kan låne penge af - evt. ansvarlig kapital?

Nemkonto? Hvorfor ikke? Hvor skulle problemet egentlig være i det? Bankerne har jo alligevel ikke nogen i filialerne!

Hvordan får man virksomhederne? Tjoo - brancheorganisationerne jamrer jo slemt, så når de ved så meget, så må de jo kunne få et møde i stand?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Åhhhhhhh, det er DER den er...... Empty Historieskrivning er sjovest,

Indlæg af Thomas Tors Aug 23, 2012 4:04 am

når det ikke er sket endnu......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Åhhhhhhh, det er DER den er...... Empty Sv: Åhhhhhhh, det er DER den er......

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum