voldsmanden fra busoverfald
5 deltagere
Side 1 af 1
voldsmanden fra busoverfald
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-51970293:her-er-voldsmanden-fra-busoverfald.html?forside
Jeg kan sige en ting med SIKKERHED!
Hvis jeg nogensinde oplever noget ligende, så vil jeg ikke tøve et sekund på at bruge mit kendskab til nærkamp, og knække halsen på sådan en idiot øjblikkeligt.
Ja, jeg VILLE slå psykopaten ihjel, også selvom jeg SAGTENS kunne pacificere ham på anden vis.
Jeg kan sige en ting med SIKKERHED!
Hvis jeg nogensinde oplever noget ligende, så vil jeg ikke tøve et sekund på at bruge mit kendskab til nærkamp, og knække halsen på sådan en idiot øjblikkeligt.
Ja, jeg VILLE slå psykopaten ihjel, også selvom jeg SAGTENS kunne pacificere ham på anden vis.
Gorrion- Antal indlæg : 1449
Handlingslammet samfund
Psykisk syg
X
2
X
2
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Sv: voldsmanden fra busoverfald
klogeaage 35 skrev:Psykisk syg
X
2
Godt indlæg.
Hvis der så også er et krigstraume involveret, så er der alle muligheder for at det går helt galt.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Der er, vil og har altid været ondskabsfulde mennesker. Psykopater.
Jeg stiller mig på linje med Gorrions reaktion, og er hamrende ligeglad med en eller anden socio-psyko-økonomisk forklaring på, hvorfor - hvorfor - hvorfor.
http://www.b.dk/kommentarer/derfor-vinder-batman-aldrig-over-det-onde
Øhhhhh Gorrion: Når nu S har skuffet dig så gevaldigt, så vil jeg bare lige sige, at jeg tror ikke Ø er et sted for dig. Jaaaa det er bare sådan en fornemmelse jeg har.
Jeg stiller mig på linje med Gorrions reaktion, og er hamrende ligeglad med en eller anden socio-psyko-økonomisk forklaring på, hvorfor - hvorfor - hvorfor.
Øhhhhh Gorrion: Når nu S har skuffet dig så gevaldigt, så vil jeg bare lige sige, at jeg tror ikke Ø er et sted for dig. Jaaaa det er bare sådan en fornemmelse jeg har.
doctor- Antal indlæg : 1673
Man kan forstå pengeforbrydelser mv. Men det overfald er noget, som selv politiet ikke fatter en dyt af.doctor skrev:Der er, vil og har altid været ondskabsfulde mennesker. Psykopater.
Selvom fjerndiagnoser af lægfolk er behæftet med betydelig usikkerhed (for at sige det pænt), så tror jeg ikke han er psykopat - de er gerne alt for veltilpassede, hvorfor de er farlige.
Men ens personlige reaktioner er sjældent hensigtsmæssige. Man skal nok ikke forstå - man skal have et system, der kan håndtere den slags problemer. Nogle gange er symptombehandling den bedste løsning.
Men jeg er også enig med doctor i, at jeg heller ikke tror, at hverken DF eller Enh. listen - er løsningen.
Situationen er den, at visionerne og de håbefulde løfter har svigtet - det er så det!
Nu drejer det sig om, at samle stumper op og få det bedste ud af det - og det bliver nok i sidste ende måske ikke paradis på jord; men vi kan nok dels undgå helvede, dels få noget, der fungerer.
Så kan man være rasende på V og S; men de er nok det bedste bud. Problemet med Enhedslisten, SF, LA, DF er IKKE at det er en samling skøre kugler - det er det opmuntrende! Altså ikke at de er rablende gale; men at de ikke er samlede.
Det, der bekymrer mig lidt er de Radikale - nu vil man løse verdens problemer med omskæring, fedtafgifter, bøsseægteskaber og naturmedicin. Det minder mest af alt om Hans Fallada: "Kleiner Mann, was nun?" - en af løsningerne deri var nøgenbadning. De Radikale er medicinmænd med mange rangler.
Enhver løsning i den rigtige verden går ikke på at lave en bedre verden - den går på at vælge den mindste katastrofe!
Det troede (men ikke helt overbevist) jeg, vi havde lært af det 20'ende århundrede.
doctor skrev:Der er, vil og har altid været ondskabsfulde mennesker. Psykopater.
Jeg tror faktisk mange har det på samme måde som jeg, det er bare ikke alle der kan, eller har evnerne til at sætte handling bag deres ord.....i dette tilfælde har jeg, og skal slå fast at jeg ikke vil betænke mig i at gøre arbejdet HELT færdigt!. Var jeg gået forbi den bus i det øjeblik, så var psykopaten død nu.
Ang liste Ø, så kan jeg godt se at meget af deres politiske manifest ikke er mit ståsted, for selvfølgelig skal det belønnes når nogle får succes i livet, enten via medfødte evner eller hårdt arbejde. Mange af disse bidrager jo til fællesskabet i en grad som mange andre aldrig formår. Selvfølgelig skal man da også have lov til at eje en bolig, som er købt og betalt ud fra KORREKTE forhold, og ikke fra manipulerede finansielle forhold, eller et ponzi sceme der i en periode har tilladt en lille gruppe at skumme fløde, på bekostning af mange flere, og samfundet som helhed. (prisen er den flere vestlige lande betaler nu, altimens de skyldige i stor grad går fri, ovenikøbet med gigantiske bonuser, som almindelige mennesker end ikke kan tjene på et helt arbejdsliv...eller mere)
Det er liste Ø's sprogbrug, og klokkeklare udmeldinger omkring de ting som S i den grad har vendt ryggen, eller ligefrem har løjet og brudt løfter overfor der får mig til at give list Ø ret.
Jeg vil langt hellere have en højreorienteret regering, VK (R) der føre den politik vi på det seneste har set, end at S går ud og smadre deres tillid til hundredetusinder af vælgere med klokkeklare løftebrud, løgne, og en i den grad uholdbar politisk opskrift, som efterlader en rigtig grim smag i munden hos deres tidligere vælgere.
Denne gang tror jeg ikke S får ret mange vælgere tilbage igen....tværtimod risikere de at miste endnu flere de kommende 2-3 år.
SF står på mange måder i den samme gryde, omrørt i en forkert opskrift.
Var S og SF inden valget kommet med valgløfter der afspejler den politik de på det seneste har ført....ja....indrømmet, så var de aldrig blevet valgt.
Men en statsbank så jeg meget gerne, det har hele tiden været mit ønske at man etablerede dette, og lod alle bankerne gå på røven, i stedet for at skyde skatteyder penge i dem, hvor de efterfølgende alligevel ikke kan løfte deres opgaver.
Det er pensionsmidlerne og statsfonde der nu holder hjulene igang, alt imens bankerne flår deres "kunder" og suger næringen ud af samfundet, indtil den dag de melder ud at de nu er fede nok til at lege russisk rulette med samfundet igen.
Det tror jeg ikke: Alt tyder på, at du ville have været for chokeret til det! Det er så ikke nogen bebrejdelse; men bare en konstatering af, at sådan virker tingene ikke. Det SKER ganske enkelte gange; men det er sjældent, at den behjertede sjæl med det kølige overblik er der.Gorrion skrev:
Jeg tror faktisk mange har det på samme måde som jeg, det er bare ikke alle der kan, eller har evnerne til at sætte handling bag deres ord.....i dette tilfælde har jeg, og skal slå fast at jeg ikke vil betænke mig i at gøre arbejdet HELT færdigt!. Var jeg gået forbi den bus i det øjeblik, så var psykopaten død nu.
Jeg har hørt om det én gang: En ung dame bag disken i en pølsevogn blev generet og truet af en rocker - en jeg perifert kendte greb ind (som han sagde: "Han kom til skade - ret meget"), min bekendte havde så den filosofi: Hellere sidde i dansk fængsel end leve godt i Rusland. Han havde prøvet begge dele.
Glem det der, det var i gamle dage - der skal bygges noget nyt op med de murbrokker vi har.
Ang liste Ø, så kan jeg godt se at meget af deres politiske manifest ikke er mit ståsted, for selvfølgelig skal det belønnes når nogle får succes i livet, enten via medfødte evner eller hårdt arbejde. Mange af disse bidrager jo til fællesskabet i en grad som mange andre aldrig formår. Selvfølgelig skal man da også have lov til at eje en bolig, som er købt og betalt ud fra KORREKTE forhold, og ikke fra manipulerede finansielle forhold, eller et ponzi sceme der i en periode har tilladt en lille gruppe at skumme fløde, på bekostning af mange flere, og samfundet som helhed.
Her er jeg ikke så sikker. Det kommer til at tage tid; men lige nu drejer det sig om at forhindre yderligere skader. Situationen er ikke så simpel som i 1930'erne.
(prisen er den flere vestlige lande betaler nu, alt imens de skyldige i stor grad går fri, oven i købet med gigantiske bonusser, som almindelige mennesker end ikke kan tjene på et helt arbejdsliv...eller mere)
Jeg tror faktisk Helle T er det bedste bud: Det nytter ikke noget at afkræve løfter som ikke kan holdes. Det er jo så ikke bare hende; men hele det organisatoriske bagland skal tænke anderledes for at varetage deres medlemmers interesser: Den typiske S vælger vil jo egentlig ikke have en luksusvilla ved Middelhavet - han/hun vil have en chartertur med sol og hygge.
Det er liste Ø's sprogbrug, og klokkeklare udmeldinger omkring de ting som S i den grad har vendt ryggen, eller ligefrem har løjet og brudt løfter overfor der får mig til at give list Ø ret.
Jeg vil langt hellere have en højreorienteret regering, VK (R) der føre den politik vi på det seneste har set, end at S går ud og smadre deres tillid til hundredetusinder af vælgere med klokkeklare løftebrud, løgne, og en i den grad uholdbar politisk opskrift, som efterlader en rigtig grim smag i munden hos deres tidligere vælgere.
Denne gang tror jeg ikke S får ret mange vælgere tilbage igen....tværtimod risikere de at miste endnu flere de kommende 2-3 år.
SF står på mange måder i den samme gryde, omrørt i en forkert opskrift.
Var S og SF inden valget kommet med valgløfter der afspejler den politik de på det seneste har ført....ja....indrømmet, så var de aldrig blevet valgt.
Mht til SF og gryden - det er ikke gryden med trylledrik!
Du kan ikke se bankerne i isolation fra pensionsformuerne. Problemet er at arbejderne ville overtage produktionsmidlerne i god marxistisk ånd. Men det hele hviler på den fejltagelse, at man kan sidde på begge sider af et forhandlingsbord! Det skaber KUN intern splittelse! Du har set det i at mange S medlemmer er løbet til Dansk Folkeparti. Det værste er at man ikke kan tage skuffelsen. Prøv at sammenlign et fjols som ham Stårup fra DF med "skrigeskinken" Mette Frederiksen: Hvem tjener Dine interesser bedst? Tja... Stårup han er ganske enkelt for dum - Mette Frederiksen skal altid lige tænke sig om (hvad sagde jeg nu sidste gang?); men hun har i det mindste to hjerneceller at rokere med.
Men en statsbank så jeg meget gerne, det har hele tiden været mit ønske at man etablerede dette, og lod alle bankerne gå på røven, i stedet for at skyde skatteyder penge i dem, hvor de efterfølgende alligevel ikke kan løfte deres opgaver.
Det er pensionsmidlerne og statsfonde der nu holder hjulene i gang, alt imens bankerne flår deres "kunder" og suger næringen ud af samfundet, indtil den dag de melder ud at de nu er fede nok til at lege russisk roulette med samfundet igen.
Det tror jeg ikke: Alt tyder på, at du ville have været for chokeret til det!
Det kan jeg garantere dig for at jeg ikke vil, ej eller hvis der er et rygmærke på stodderen.
Det er ikke kun Joakim B Olsen der kan bøje en stegepande med de bare næver, rive en telefonbog over, eller flække en flise med et enkelt slag, og samtidig have en højere grad i et par nærkamps sportsgrene som kan sætte næsten alle ud af spil i løbet af et sekund eller to.
Det er klart at hvis der er flere, og står de og vifter med store knive, eller skydevåben....så kan man hurtigt komme til kort uanset hvor stærk, smidig, og kamptrænet man er.
Men det er altså helt sikkert at jeg havde knækket halsen på Milos Petrovic på et øjeblik, og helt uden yderligere betænkning.
Om nogle år er det dog ikke sikkert at jeg ville kunne gå så resolut til værks, for jeg kan godt mærke min krop er ved at være slidt og godt brugt efter et hårdt arbejdsliv.
Det ligger til mig at reagere når noget uretfærdigt sker, eller nogen er i problemer...og i grove tilfælde (som i dette tilfælde) så vil jeg gerne tage konsekvensen af at gøre mig selv til domsmand på stedet.
Jeg tror at en evt dommer vil se MEGET mildt på sådan en handling, og offentligheden vil ligefrem så og klappe af det.
Voldtægter og grove overfald giver vel sjældent over 12 måneder bag tremmer, og ofte bliver de løsladt efter 6-8 måneder.
Deres offer er mærket for livet! og måske enda invalideret.
Sidst rettet af Gorrion Lør Jul 21, 2012 3:27 pm, rettet 1 gang
Gorrion skrev:Det tror jeg ikke: Alt tyder på, at du ville have været for chokeret til det!
Det kan jeg garantere dig for at jeg ikke vil, ej eller hvis der er et rygmærke på stodderen.
Det er ikke kun Joakim B Olsen der kan bøje en stegepande med de bare næver, rive en telefonbog over, eller flække en flise med et enkelt slag, og samtidig have en højere grad i et par nærkamps sportsgrene som kan sætte næsten alle ud af spil i løbet af et sekund eller to.
Det er klart at hvis der er flere, og står de og vifter med store knive, eller skydevåben....så kan man hurtigt komme til kort uanset hvor stærk, smidig, og kamptrænet man er.
Men det er altså helt sikkert at jeg havde knækket halsen på Milos Petrovic på et øjeblik, og helt uden yderligere betænkning.
Så godt kender jeg dig heller ikke; men jeg vil anse sandsynligheden for meget lille - heldigvis.
Den kvinde vil aldrig kunne køre bus igen
Mærket for livet, helt sikkert. Manden får vel et års tid bag tremmer for at ødelægge et andet menneskes liv fuldstændigt. Hip hurra for socialstaten der hellere prøver at få gerningsmanden gjort produktiv end for at lade retfærdigheden sejre.
Mærket for livet, helt sikkert. Manden får vel et års tid bag tremmer for at ødelægge et andet menneskes liv fuldstændigt. Hip hurra for socialstaten der hellere prøver at få gerningsmanden gjort produktiv end for at lade retfærdigheden sejre.
Uffe- Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede
Uffe skrev:Den kvinde vil aldrig kunne køre bus igen
Det er det normale billede.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum