Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lars Rohde som ny nationalbankdirektør

2 deltagere

Go down

Lars Rohde som ny nationalbankdirektør Empty Lars Rohde som ny nationalbankdirektør

Indlæg af clb Tors Jul 12, 2012 8:14 am

http://epn.dk/okonomi2/dk/article4777182.ece

Det lyder bestemt ikke som en dårlig idé...
clb
clb

Antal indlæg : 64
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Cph

Tilbage til toppen Go down

Lars Rohde som ny nationalbankdirektør Empty Sv: Lars Rohde som ny nationalbankdirektør

Indlæg af Thomas Tors Jul 12, 2012 8:52 am

clb skrev:http://epn.dk/okonomi2/dk/article4777182.ece

Det lyder bestemt ikke som en dårlig idé...
Det ville jo forenkle administrationen af valutakassen en del.
Noget andet er, vi skal altså have styr på banker og realkredit.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lars Rohde som ny nationalbankdirektør Empty For nu at vende tilbage til "hjælpen" til Danske Bank....

Indlæg af Thomas Man Dec 17, 2012 5:54 pm

Jeg tror reelt det, der skete i de bevægede dage var:

Nationalbanken blev fanget i en valutakrise samtidig med en flextumpe "auktion".

På én dag i oktober 2008 intervenerede Nationalbanken med 15 mia. - og ikke en hujende fis skete.

Onkel Nils begyndte så at løbe lige så stille tør for valuta, hvorfor han greb til cigarkassen under skrivebordet: ATP havde en del udmærkede tyske statsobligationer!

(og jeg tror IKKE et sekund på valutareserve angivelsen på ca. 100 mia. - den har været nederdrægtigt meget længere nede - jeg tror ikke, der bliver løjet; men ikke HELE sandheden er fortalt - så langt fra!)

Dem ville Lars Rohde så - mod betaling, naturligvis - gerne skille sig af med. Situationen var ikke til at prutte om prisen, så den blev GOD.

Så står Lars Rohde lige pludselig med en hel pæn stabel lettere nussede sedler, som han så spørger: "Øh .... Du ., Onkel Nils.....? Hvad gør jeg lige med demser her?"

"Jo Du kunne jo låne dem til Danske Bank!"

"HIHIHIHI.....HOHOHO... og så i ædru tilstand!!!!"

"Hvad med en statsgaranti og en anseelig rente????"

"Joooooo .... hihhihhih.... Men så skal Straarup også gå omkring herinde på hug og sige:"Kvæk, kvæk...!"

"TOP!!!"
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lars Rohde som ny nationalbankdirektør Empty Sv: Lars Rohde som ny nationalbankdirektør

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum