Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ny fyringsbølge truer bankerne

4 deltagere

Go down

Ny fyringsbølge truer bankerne Empty Ny fyringsbølge truer bankerne

Indlæg af Cirb Fre Apr 20, 2012 10:14 am

Så synd....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Ny fyringsbølge truer bankerne Empty Sv: Ny fyringsbølge truer bankerne

Indlæg af Thomas Fre Apr 20, 2012 3:52 pm

Cirb skrev:Så synd....

Mvh
Cirb

»Alt tyder på, at selv hvis der skulle komme et økonomisk opsving, så vil der stadig være pres på rente- og gebyrindtægterne. Det er hård kamp om de gode erhvervskunder, og det betyder, at det er næsten umuligt at hæve rentemarginalen over for disse kunder. Derfor forventer jeg også, at vi kommer til at se en finanssektor med betydeligt færre ansatte i fremtiden,« siger Steffen Torvits.

Jeg tror nu nærmere på en mindre fremmedkapital finansiering af erhvervslivet. De virksomheder, der giver overskud, de vil ikke udlodde det til aktionærerne; men gemme det i forøgede afskrivninger.
Egenkapital er en meget overset finansieringskilde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ny fyringsbølge truer bankerne Empty Mere synd

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Jul 31, 2012 11:23 am

Cirb skrev:Så synd....

Mvh


Cirb
Fyringsrekord blandt finansfolk
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Ny fyringsbølge truer bankerne Empty Mange tak for det link

Indlæg af Thomas Tirs Jul 31, 2012 1:03 pm

klogeaage 35 skrev:
Cirb skrev:Så synd....

Mvh


Cirb
Fyringsrekord blandt finansfolk

Den er sgu interessant: Jeg var ikke klar over at IBM havde så mange medlemmer af Finansforbundet! Det var en straffe aktion, der var gået helt hen over hovedet på mig.
For pokker: 170 fyrede dér alene.

Det en af de oplysninger, som jeg ikke aner, hvad betyder; men som forekommer mig væsentlig i en eller anden sammenhæng, som jeg virkelig ikke kan gennemskue - og hvor jeg efterlyser vilde forklaringer - vel vidende at dem, der kommer nok ikke er i nærheden af den rigtige!
Den rigtige forklaring afsløres måske om 5-10 år - måske. Der kan gå lang tid inden en plausibel forklaring dukker op - og så i en helt anden sammenhæng.

Eks.: Det var mig længe en gåde, hvorfor man nedlagde MRLS bataljonen i hæren og udfasede raketkastersystemet. Så meget desto mere som det var en enhed, jeg personligt havde lagt vægt på blev bevaret - det ud fra en forudsætning om, at i fravær af oplysninger, så tager man højde for at fjenden foretager sig det, der for én er til størst ulempe.
Det var først ved ibrugtagningen af Exalibur (et artillerisystem med dobbelt rækkevidde) og Uffe Ellemann's oplysning om Russiske øvelser i (eller stærkt grænsende op til) Estisk farvand, at en noget så småt dæmrede - så meget, at en falsificerbar hypotese kunne opstilles.
1) Excalibur er 155 mm. Er der 155 mm. atomspængladninger? Mon ikke: På sit højeste var der vel 2000 granater deponeret i Europa med kernesprængladning.
2) Men kaliberen på Absalon-klasse (og Ivar Huitfeldt) var kun 125 mm. Hvorfor dælen ikke gå efter noget mere standard? Og samtidig have rækkevidde til - fra Estisk område - at nå Skt. Petersborg (herunder Baltiskaya Flots hovedbase).

En alternativ forklaring kunne være, at man allerede havde tænkt på det! MRLS har nemlig foruden standarden med en stak raketter så også et rimelig primitivt missil (blev brugt i Irak), som havde snildt med rækkevidde fra store dele af Estland (med fremragende muligheder for at skjule sig) kunne nå Skt. Petersborg med en tilstrækkelig præcision. Vi kunne jo se på Hiroshima, hvad snoldede 10 kT atomladning kan gøre.
Mon russerne har overset den mulighed? Meget lidt sandsynligt.

3) Hvad ville man selv gøre (Cuba-krisen), hvis ens storbyer lå indenfor umiddelbar rækkevidde? Blive stiktosset!
Invadere Estland fra søsiden? Komplet tåbeligt. (Dels er vanddybden højst et par meter, dels ligger der miner (MANGE) - udlagt af russere og tyskere - i to verdenskrige - der formentlig i vidt omfang virker ganske udmærket).
4) Søværnet reducerede minevåbnet med 1/3 for nogle år siden - formentlig fordi de minefelter er i noget bedre stand end man turde have håbet på.

Hvad gør man så? Afskaffer MRLS, som et klart signal til russerne, at hvis de ikke holder kleptomanpølserne fra de Baltiske lande, så er det en kapacitet man kan flyve ind med timers varsel. (Jeg havde undret mig over, at man skal bruge 4 Hercules, hvor man tidligere kunne nøjes med 3) - så skal vi så ikke - begge parter - slappe FULDSTÆNDIG af - vi skal jo slet, slet ikke anvende den slags metoder, vel?

Ganske rigtigt: Russerne har anlagt Nord Stream terminalen liiige på den anden side af grænsen til Estland. Det er i fælles interesse, at den russiske olie- og gaseksport kører uden problemer (og dermed udenom Ukraine).

Så NEJ, jeg har ikke nogen umiddelbar forklaring på hvorfor IBM fyrer så mange bankansatte - og slet ikke den rigtige.

Det andet er, at Nykredit er forholdsvis langt fremme i skoene. Det kan være fordi der skal ryddes op i den rædselsfulde Nykredit Bank? Måske - men mere vægt er der nok bag "rationaliseringer" i realkreditten.

Danske Bank/Nordea forholdet svarer nogenlunde til deres indbyrdes størrelsesforhold. Men antallet er ikke imponerende.

Resten er til at forstå - det er afvikling af aktiviteter under Finansiel Stabilitet - enten direkte eller indirekte - også nogenlunde i forhold. Der skal nok komme mere efterhånden som debitorerne konsolideres - sådan drypvis.

Den eneste, der virkelig undrer mig er Frøs Herreds Sparekasse. Den har jo altid været fremhævet for sin meget forsigtige udlånspolitik og manglende vækstambitioner - foruden at Finanstilsynets inspektionsrapport var så rørende at man måtte knibe adskillige tårer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ny fyringsbølge truer bankerne Empty Sv: Ny fyringsbølge truer bankerne

Indlæg af Cirb Tirs Jul 31, 2012 1:12 pm

Thomas skrev:

Den eneste, der virkelig undrer mig er Frøs Herreds Sparekasse. Den har jo altid været fremhævet for sin meget forsigtige udlånspolitik og manglende vækstambitioner - foruden at Finanstilsynets inspektionsrapport var så rørende at man måtte knibe adskillige tårer.

Kunne det være, at den rationaliserer fordi den kan, ikke fordi den skal ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Ny fyringsbølge truer bankerne Empty Sv: Ny fyringsbølge truer bankerne

Indlæg af Thomas Tirs Jul 31, 2012 3:51 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:

Den eneste, der virkelig undrer mig er Frøs Herreds Sparekasse. Den har jo altid været fremhævet for sin meget forsigtige udlånspolitik og manglende vækstambitioner - foruden at Finanstilsynets inspektionsrapport var så rørende at man måtte knibe adskillige tårer.

Kunne det være, at den rationaliserer fordi den kan, ikke fordi den skal ?

Mvh
Cirb

Det er lige netop den jeg IKKE tror på! Frøs Herreds Sparekasse har jo været kendt for at sidste gang de skiftede informationsteknologi så var det indførelsen af gåsefjederen til erstatning af hammer, mejsel og
runesten. (Det er så svært at radere i runesten uden at det kan ses)
Det er faktisk mange ifht. størrelsen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ny fyringsbølge truer bankerne Empty Sv: Ny fyringsbølge truer bankerne

Indlæg af SortKaffe Tirs Jul 31, 2012 5:06 pm

Fyrings bølge ???

Vil bankerne nu til at udvinde varmeenergi fra bølgerne ? tongue

På en eller anden måde skal de selvfølgelig prøve at tjene penge til at dække deres underskud. Men mon der ikke er områder hvor de har en blot en smule mere kompetence ?
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Ny fyringsbølge truer bankerne Empty Sv: Ny fyringsbølge truer bankerne

Indlæg af Thomas Tirs Jul 31, 2012 5:24 pm

SortKaffe skrev:Fyrings bølge ???

Vil bankerne nu til at udvinde varmeenergi fra bølgerne ? tongue

På en eller anden måde skal de selvfølgelig prøve at tjene penge til at dække deres underskud. Men mon der ikke er områder hvor de har en blot en smule mere kompetence ?

Det er nu ikke det jeg spekulerer på.
Hvorfor har de ikke fyret for 5 år siden?

Den mest nærliggende forklaring er nok, at der er for mange ansatte, der har for meget på deres foresatte.

Prøv bare at tænke på hvilke ubehageligheder, der kommer frem nu, hvor handelsafdelingerne bliver slanket!
Schweiziske bankfolk sælger CD-ere med sjove tal til det tyske skattevæsen (i Nordrhein-Westphalen!)

"Ja, selvfølgelig kan I fyre mig. Jeg laver ikke dagens gerning; men er det mon klogt?"
En ting er, hvad jeg ved om jer; men "folk" vil nok finde det sjovere, hvad jeg ved om kunderne.....

Altid huske at læse det, der står med småt. Forskellen på bankskrift og fingeraftryk - den er rent lyrisk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ny fyringsbølge truer bankerne Empty Sv: Ny fyringsbølge truer bankerne

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum