Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Krakkede spekulanter lever i luksus

4 deltagere

Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Shintai Søn Mar 11, 2012 2:04 pm

http://epn.dk/samfund/article2719666.ece
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1723179.ece

De skylder milliarder af kroner væk og har været med til at krakke banker og efterlade kreditorer, småaktionærer og bankkunder med gigantiske tab. Alligevel lever nogle af Danmarks største fallit-spekulanter fortsat i luksus.

Ekstra Bladet har undersøgt flere af fallenterne og kan blandt andet afsløre, at den tidligere spekulant Henrik Ørbekker bor i en villa til knap 18 millioner kroner, selv om han har en gæld på tre milliarder.

Carsten Berger skylder 700 millioner kroner, men bor i et stort hus i naturskønne omgivelser i Birkerød. Og den bedrageritiltalte Martin Klüts, der har et udestående på to milliarder kroner, er registreret i en simpel to værelses lejlighed i Søborg, men bor i virkeligheden på en luksuriøs landejendom i Nordsjælland.

Måske man skulle være spekulant....
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Uffe Søn Mar 11, 2012 4:24 pm

Fy for helvede - på bålet med dem!
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Thomas Søn Mar 11, 2012 9:33 pm

Uffe skrev:Fy for helvede - på bålet med dem!

Ja det tror jeg alle gerne ville; men man står med det praktiske problem at få redet meget spegede tråde ud.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34406
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Uffe Man Mar 12, 2012 9:28 am

Thomas skrev:
Ja det tror jeg alle gerne ville; men man står med det praktiske problem at få redet meget spegede tråde ud.

Kan det ikke løses ved 100% arveafgift på de individer der har bedraget sig til penge? Twisted Evil
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Thomas Man Mar 12, 2012 9:32 am

Uffe skrev:
Thomas skrev:
Ja det tror jeg alle gerne ville; men man står med det praktiske problem at få redet meget spegede tråde ud.

Kan det ikke løses ved 100% arveafgift på de individer der har bedraget sig til penge? Twisted Evil

Nej problemet er ganske anderledes.
Dels er de spekulant virksomheder givetvis et administrativt helvede, dels er banker og kreditforeninger rodet ind i hinanden på så mange måder, at de end ikke ved, hvem, der skal tage tabet - ikke at nogen har lyst.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34406
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Uffe Man Mar 12, 2012 9:40 am

Thomas skrev:Nej problemet er ganske anderledes.
Dels er de spekulant virksomheder givetvis et administrativt helvede, dels er banker og kreditforeninger rodet ind i hinanden på så mange måder, at de end ikke ved, hvem, der skal tage tabet - ikke at nogen har lyst.

Jeg forstår ... men de er i forvejen filtret fuldstændigt ind i "den fælles kasse" - deraf min fjollede idé.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Shintai Søn Mar 18, 2012 2:18 pm

http://epn.dk/samfund/article2726513.ece

Ejendomsspekulanten har tilsyneladende købt boligen, der har en værdi på cirka 5 millioner kroner, gennem et selskab i Luxembourg.

Det undrer Pernille Bisgaard, der er kurator i Patrick De Velas bo.

”Det var vi ikke klar over. Det er jo dyrt at bo sådan i sådan et hus, og derfor undrer det mig, at han kan det, når han skylder så mange penge væk. Det er interessant for os, at det er et Luxembourg-selskab, som ejer hans hus. Netop Luxembourg har nogle fordelagtige regler om pensionspenge, som vi derfor har svært ved at gøre krav på – og det får mig jo til at spørge mig selv, om han har gemt nogle pensionspenge fra boet dernede,” siger hun til Ekstra Bladet.

Der var lige en til.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Thomas Søn Mar 18, 2012 2:29 pm

Uffe skrev:Fy for helvede - på bålet med dem!

Så er der noget at bruge den forbandede Weber-grill til!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34406
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Uffe Søn Mar 18, 2012 5:07 pm

Weberen kan mange ting - jeg har et roterende spyd til min som kan bære en del vægt.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Thomas Søn Mar 18, 2012 5:13 pm

Uffe skrev:Weberen kan mange ting - jeg har et roterende spyd til min som kan bære en del vægt.

Med kædetræk til firhjulstrækkeren? Se så vil der være noget ved det.
Turboristet platugle!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34406
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Uffe Søn Mar 18, 2012 6:19 pm

Thomas skrev:

Med kædetræk til firhjulstrækkeren? Se så vil der være noget ved det.
Turboristet platugle!

Jeg solgte min Jeep for at få råd til vores hus - så jeg har måttet nøjes med elektrisk motordrev på spyddet Very Happy
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Lars_HH Søn Mar 18, 2012 6:58 pm

I sidste ende er det alle bankpakkernes skyld. Her i gennem har bankerne kunne køre parkeringsaftaler.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Krakkede spekulanter lever i luksus Empty Sv: Krakkede spekulanter lever i luksus

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum