Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Spørgsmål om virksomhedsobligationer

4 deltagere

Go down

Spørgsmål om virksomhedsobligationer Empty Spørgsmål om virksomhedsobligationer

Indlæg af klogeaage 35 Fre Jan 27, 2012 11:30 am

Jeg er inviteret til gratis mad Razz hvor formålet er en samtale om (prakke/køb af??)

Uddrag fra skriv:

Virksomhedsobligationer i f.eks A.P. Møller - Mærsk, Dong Energy eller Nykredit . Nykredit står i dag i kurs 108 med rente 9%

Investering i disse produkter kræver nøjere gennemgang hvorfor investeringsrådgiver vil medvirke.

----------------------------------

Nykredit virker som russisk roulette,men orker I at informere en totalamatør som oventegnet,ang. virksomhedsobligationer i eks de to fremhævede,og om de farer der er forbundet med at stoppe sparepenge i samme.

Hvis de går på ræven ,er Vi alle nok nede på samme niveau.
Skal Jeg aflyse frokosten ? Sad Very Happy

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Spørgsmål om virksomhedsobligationer Empty Sv: Spørgsmål om virksomhedsobligationer

Indlæg af Thomas Fre Jan 27, 2012 12:32 pm

klogeaage 35 skrev:Jeg er inviteret til gratis mad Razz hvor formålet er en samtale om (prakke/køb af??)

Uddrag fra skriv:

Virksomhedsobligationer i f.eks A.P. Møller - Mærsk, Dong Energy eller Nykredit . Nykredit står i dag i kurs 108 med rente 9%

Investering i disse produkter kræver nøjere gennemgang hvorfor investeringsrådgiver vil medvirke.

----------------------------------

Nykredit virker som russisk roulette,men orker I at informere en totalamatør som oventegnet,ang. virksomhedsobligationer i eks de to fremhævede,og om de farer der er forbundet med at stoppe sparepenge i samme.

Hvis de går på ræven ,er Vi alle nok nede på samme niveau.
Skal Jeg aflyse frokosten ? Sad Very Happy

Virksomhedsobligationer er en udmærket ting, hvor virksomheder kan låne penge; men de er noget juks, fordi de er illikvide - man kan ikke slippe ud af dem - man er nød til at vente til udløb - hvis altså de bliver indfriet overhovedet.

Som "lille mand" har du IKKE EN CHANCE for at vurdere hvor solide disse papirer er. Lad være. Men tag frokosten - det bliver det eneste du har ud af det. Det viser jo også, hvor desperat Nykredit er.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34537

Spørgsmål om virksomhedsobligationer Empty Sv: Spørgsmål om virksomhedsobligationer

Indlæg af Plyds Fre Jan 27, 2012 1:11 pm

Jeg har taget en sjat i topdanmark, da det er min vurdering, at de ikke lige foreløbig kommer i problemer. Planen er at de ligger til udløb. Kursen er vist omkring 107 p.t., og renten på 6,33% tilskrives 1/1 årligt.

Personligt har jeg ikke fundet andre virksomhesdobligationer jeg skal nyde noget af at købe, da jeg ønsker mindst mulige risiko.

Dong Energy ville jeg dog betragte som værende lav risiko, men renten skal være over 4% før end det er interessant, for der er altid en lidt større risiko på virksomhedsobligationer.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af Gæst Fre Jan 27, 2012 4:35 pm

Plyds skrev:
Dong Energy ville jeg dog betragte som værende lav risiko, men renten skal være over 4% før end det er interessant, for der er altid en lidt større risiko på virksomhedsobligationer.

Enig - DONG ville jeg ikke være nervøs ved.

Og så skal du som nævnt være indstillet på at holde dem til udløb.

Og selvom Kreditobligationer er mere usikre og sværere at vurdere end andre obligationer så er dog sikrere end aktier Very Happy

Gæst
Gæst

Indlæg af Lars_HH Fre Jan 27, 2012 8:56 pm

DONG ville jeg kun holde indenfor en tidsperiode på max. fem år, det er et planøkonomisk monster. BetterPlace skandale, monopol i Danmark, ensidig satsning på vindmøller mv.

Lars_HH

Antal indlæg : 954

Indlæg af Plyds Lør Jan 28, 2012 12:49 am

Helt rigtig HH - men staten er ejer - så de går næppe ned.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum