Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er Engel blot en halv Bagger ?

3 deltagere

Go down

Er Engel blot en halv Bagger ? Empty Er Engel blot en halv Bagger ?

Indlæg af dkguy66 Tors Jan 12, 2012 4:19 pm

Er det bare mig, eller tænker man umiddelbart på en halv Stein Bagger - undtagen bedraget - når man læser følgende historik og "jubeloptimisme, og store planer" ?

Eller er det mere en TV-prædikant der er tale om ?

http://epn.dk/brancher/energi/alternativ/article2661380.ece

Eller er det bare en erhvervsleder, der har gabt over mere end han kunne klare ?

Men et eller andet sted synes jeg at have set dette forløb flere gange i de sidste 30 år.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Er Engel blot en halv Bagger ? Empty Sv: Er Engel blot en halv Bagger ?

Indlæg af klogeaage 35 Tors Jan 12, 2012 4:30 pm

dkguy66 skrev:Er det bare mig, eller tænker man umiddelbart på en halv Stein Bagger - undtagen bedraget - når man læser følgende historik og "jubeloptimisme, og store planer" ?

Eller er det mere en TV-prædikant der er tale om ?

http://epn.dk/brancher/energi/alternativ/article2661380.ece

Eller er det bare en erhvervsleder, der har gabt over mere end han kunne klare ?

Men et eller andet sted synes jeg at have set dette forløb flere gange i de sidste 30 år.

Kunne udviklingen ,eller manglende på samme, i verdensøkonomien , havde en indflydelse på DE og Vestas Wink
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af dkguy66 Tors Jan 12, 2012 5:00 pm

Nu blev jeg selv lidt nysgerrig, og satte mig for at tjekke hans tidligere arbejdsplads ud. Hempel A/S

Og ser man på deres årsrapporter, så har de rent faktisk opnået nogle af sine bedste resultater de sidste 1-2 år. Altså efter Engel skiftede fra Hempel til Vestas i 2005.

Så det er jo ikke alt man kan bruge finanskrisen som undskyldning for.

Som jeg også tidligere har skrevet. Så er der ingen tvivl om at vi vil se en enddog markant brug af finanskrisen som argument når noget er gået galt. Uanset hvor meget man selv har ansvaret for.

Men hvorom alting er, så er 7 år vel også passende for Engel hos Vestas.

En CEO skal jo først og fremmest sikre en rentabel drift, et godt overskud, og en værditilvækst for aktionærene, uanset hvilken krise man nu end står overfor. Det er vel det en CEO betales formuer for. Altså både at sikre en stabil vækste, at udvise rettidig omhu, og at sikre en konstant tilfredsstillende overskudsgrad. Vestas er jo ikke et filantropisk foretagen, men et aktieselskab, med investorer, der forventer at få sin investering forrentet.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Indlæg af klogeaage 35 Tors Jan 12, 2012 6:15 pm

Der kommer flere fyringer, det gør der. Det er ikke gode tider. Tværtimod er det svært at se, hvor væksten skal komme fra

Danskerne skal berede sig på flere massefyringer i 2012
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn

Indlæg af Thomas Tors Jan 12, 2012 8:08 pm

dkguy66 skrev:Nu blev jeg selv lidt nysgerrig, og satte mig for at tjekke hans tidligere arbejdsplads ud. Hempel A/S

Og ser man på deres årsrapporter, så har de rent faktisk opnået nogle af sine bedste resultater de sidste 1-2 år. Altså efter Engel skiftede fra Hempel til Vestas i 2005.

Så det er jo ikke alt man kan bruge finanskrisen som undskyldning for.

Som jeg også tidligere har skrevet. Så er der ingen tvivl om at vi vil se en enddog markant brug af finanskrisen som argument når noget er gået galt. Uanset hvor meget man selv har ansvaret for.

Men hvorom alting er, så er 7 år vel også passende for Engel hos Vestas.

En CEO skal jo først og fremmest sikre en rentabel drift, et godt overskud, og en værditilvækst for aktionærene, uanset hvilken krise man nu end står overfor. Det er vel det en CEO betales formuer for. Altså både at sikre en stabil vækste, at udvise rettidig omhu, og at sikre en konstant tilfredsstillende overskudsgrad. Vestas er jo ikke et filantropisk foretagen, men et aktieselskab, med investorer, der forventer at få sin investering forrentet.

Jeg tror simpelthen blot at Engel er udygtig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum