Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Wisent 2

Go down

Wisent 2 Empty Wisent 2

Indlæg af Thomas Fre Jul 26, 2024 9:18 pm

Det har gennem længere tid undret mig om man havde tænkt sig at fumle videre med Wisent 1.... eller lastbilerne.

De eksisterende løsninger er for spinkle til at tumle Leopard 2 kampvognen, der vejer 60 tons. Jeg ser med glæde, at man vil bruge fjernbetjening. Når man skal hive 60 tons op af et mudderhul, så er der altid en overhængende fare for at trossen springer - og så vil jeg MEGET gerne sidde i beskyttelse af en del panserstål. Det erfaringerne fra Ukraine siger er: Naturligvis går en tung kampvogn i stykker, bare man hamrer hårdt nok. Fidusen er at besætningen er reddet - måske desorienteret og (med garanti) alvorligt irriteret. Det væsentlige er, at den kan repareres under betruggende forhold.

Wisent 1 er udmærket så længe man kun taler CV9035, der "kun" vejer det halve. De to sidste ciffre (xxxx35) er formentlig kaliberen på kanonen. Betegnende nok regner man i Ukraine Bradley, CV90 som tanks.

Nu oplyses antallet af bestilte vogne ikke. Men betegnende nok, så har Flensburger FahrzeugBau fået ordren. Om den virksomhed er dansk eller tysk læner sig op ad sproglig usikkerhed.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34497
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum