Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvor megen indflydelse har Thomas???

Go down

Hvor megen indflydelse har Thomas??? Empty Hvor megen indflydelse har Thomas???

Indlæg af Thomas Fre Dec 15, 2023 5:42 am

Det er svært at sige. Kun én ting er sikkert: Det vil ikke nogensinde blive vedgået og anerkendt. Det er så også lige meget - bare folk gør som jeg siger.

Det er ikke fordi jeg er motiveret af flotte patter eller nyeste Mercedes model - end skønt jeg godt kan værdsætte begge dele.

At det slet ikke skulle være noget? Det er efterhånden som tiden går er der for mange eksempler på underlige sammenfald i tid, hvor jeg siger noget, jeg ikke har set andre steder - hvorefter der så er en vaks person, der fanger bemærkningen/analysen i flugten - vel vidende, at der ikke er copyright i politik.

I flæng kan nævnes:
  • Nazi-Marie Krarups flugt over plankeværket - efter at jeg havde gjort opmærksom på, at ambassadens tolk er den, der véd mindst. Det er fordi, man kender selv den version man ønsker modparten skal vide.
  • Påpegningen af, at antagelsen om, at kursbevægelser er normal fordelte, er bekvem og efter al sandsynlighed forkert. Simpelt hen fordi bankkrak forekommer med kedsommelig regelmæssighed - ca. hvert 30. år.
  • At det var Danmark, der uden statsministerens vidende sprængte Nord Stream ledningerne.
  • Senest har Zelensky åbenbart påpeget, at ATACMS står overfor udløb af holdbarhedstiden.


Vi får aldtig at vide, hvorfra inspirationen kommer. Det er kun sikkert, at for os som har set "Yes, minister" flere gange, så er politikere ikke originale tænkere; men altid på udkig efter en kniv at stikke i ryggen på en modstander - tro mig: Den kniv vil blive brugt.
Der er ikke noget genialt i sig selv - i at påpege almindelig sund fornuft og helt basale kendsgerninger - det er bare usædvanligt.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum