Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Droneangreb på russere.

Go down

Droneangreb på russere. Empty Droneangreb på russere.

Indlæg af Thomas Tors Sep 28, 2023 5:22 am

Jeg lægger mærke til:

Russerne bruger pansrede mandskabsvogne (PMV) til transport af ammunition og brændsel - eller ville der ikke være så voldsomme sekundære skader. Ammunition eksploderer og diesel/benzin brænder.
Russerne skal nok få produceret lastbiler i store mængder; men det hjælper ikke ret meget, fordi de ikke har beskyttelse - overhovedet. Der er det ved udløben ammunition, at det skal nok eksplodere - på det uheldigst tænkelige tidspunkt.

Det er nok rimelig karakteristisk at russerne kører rundt med for megen ammunition pålæsset: En russisk kampvogn har 60 granater med sig, hvor en Nato vogn har 30. Hvis man på nogen måde meningsfyldt kan skyde 20 granater, så trænger man til afløsning og genforsyning.

Video'en viser også, at prioriteringen ikke så meget er de russiske kampvogne (bl.a. fordi, der er færre af dem tilbage) og nu går man efter artilleri pjecer. De er så ringere beskhyttet. Jeg mener ikke at en beskyttelse som en PzH2000 nødvendigvis er svaret. Det med at løse rækkevidde ved bare at skyde med stadig større ladning er en politik, der giver små gevinster ifht. til slitagen på pjecen. Her vil jeg hellere bruge den dyrere base bleed ammunition.
En anden ting, vi kan lære er: Brug droner knyttet til hvert halvbatteri, så man slipper for at anvende fremskudte observatører, der har meget ringe pensionsudsigter. Ilden skal korrigeres - og hvis det kan gøres ved et antal droner, der hver koster som en granat, så Guds fred med det: Bare man rammer med salve nr.2 - og så kommer væk i en fart.
Noget tyder på, at russisk kontraild er et aftagende problem. Dels har man problemer med at få fremført ammunitionen til de færre kanoner, dels har russerne nok ikke så mange artilleriradarer, dels flytter man sig hurtigere med selvkørende pjecer.
Nu er der
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum