Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

CVN-71 Theodor Roosevelt

Go down

CVN-71 Theodor Roosevelt Empty CVN-71 Theodor Roosevelt

Indlæg af Thomas Tors Sep 07, 2023 9:23 am

I Østersøen????
Den køber jeg ikke uden videre Det kan være, at det er rigtigt; men.....

Men et eller andet sker! Ellers ville Forsvarets hjemmeside ikke komme med den slags bla - bla. Det er formentlig skrevet og udsendt for meddele alt andet end det væsentlige.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

CVN-71 Theodor Roosevelt Empty Ganske rigtigt!

Indlæg af Thomas Fre Sep 08, 2023 9:32 pm

Thomas skrev:I Østersøen????
Den køber jeg ikke uden videre Det kan være, at det er rigtigt; men.....

Men et eller andet sker! Ellers ville Forsvarets hjemmeside ikke komme med den slags bla - bla. Det er formentlig skrevet og udsendt for meddele alt andet end det væsentlige.

Det var LPD-19 Mesa Verde, hvilket er noget helt andet! Det er et landgangsskib af San Antonio-klassen. Den primære opgave er at landsætte en kampgruppe fra USMarines af bataljonsstørrelse. Dvs. at den med hangarskibet er noget, jeg har anbragt her til skræk og advarsel. Det plasker rundt på internettet med propaganda-idioter, som ikke har begreb skabt om, hvad de taler om.
Østersøen er i særklasse uegnet til hangarskibe - de er ganske enkelt for store - desuden er der masser af luftbaser i Europa, så til Østersøen er der IKKE BRUG for hangarskibe.

Det andet er, at en marineinfanteri brigade (?) fra Khaleningrad blev sendt til Ukraine, hvor den må regnes for nedkæmpet - den havde i hvert fald nogle ulækre tab.
Spørgsmålet er, hvor længe russerne vil kunne holde fast i Khaleningrad.

Der går også rygter om, at Lukashenko har forelagt Putin dokumentation af, at Hviderusland er herren over Khaliningradskaja Oblast - og ikke Rusland. Man kan sige, hvad man vil om Lukashenko; men han har vist ekstrem modvilje imod at støtte Rusland mod Ukraine. Ikke nok med det; men Lukashenko er ikke populær og i samme øjeblik Putin klipper tråden, så er Lukashenko færdig og vil falde ud af et kældervindue.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum