Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvad pokker er det Danmark har gang i???

Go down

Hvad pokker er det Danmark har gang i??? Empty Hvad pokker er det Danmark har gang i???

Indlæg af Thomas Lør Apr 15, 2023 12:27 pm

Hvis vi som ikke-indviede observatører skal kunne danne os en mening, så er det om at holde tungen lige i munden, fordi dette her er indviklet!

Jeg skal prøve at rede trådene ud, som jeg gætter på, at de er - hvor meget ret jeg har får vi muligvis klarhed over - senere:

  • For at starte et sted:
    Hvis man tror, at polakkerne for evigt vil elske Danmark for at have stukket en finger i øjet på tyskerne og russerne samtidigt, så tager man nok ikke meget fejl.
    Sprængningen af Nord Stream og den samtidige bygning af gasledningen til Polen (og dermed sikringen af Polens energiforsyning: Det er en del heraf.
    Det vil sige, at Polen altid vil være tilgængelige for dansk inspiration.
    Det Danmark får ud af det er, at værftet i Danzig kan komme med et ordentligt tilbud på flere Huitfeldt'er. Det kræver så, at polakkerne kan slå ned på korruptionen - hvilket man nok vil gøre. Det skulle betyde, at man kan få bygget de skibe i serie så Danmark, Norge og Polen får tidssvarende fregatter - evt. inklusiv Holland.
  • Nu har Danmark med enkle midler (nogle gamle Harpoon på lastbil) kunnet holde russerne væk fra Odessa, hvilket har givet Tyrkiet muligheden for at være den dominerende flådemagt i Sortehavet.
    Det har Erdogan ikke det mindste imod - bl.a. fordi den russiske flåde i Latakya dermed bliver umulig at holde for russerne (eller prohibitivt dyrt).
    Hvilket også gør Danmark populær i Israel.
    Afløseren for Harpoon bliver de missiler som Kongsberg laver - så er nordmændene glade.
    Det man skal have er oplysningerne omkring de kurdiske terrorister i Danmark (dvs. hovedsaglig i Sverrig) - de har irriteret politiet ikke så lidt på Christiania.
    At PET og tyrkernes efterretningstjeneste stikker hovederne sammen, vil være et nakkeskud på SF og Enhedslisten. Tænk, hvis vi kunne få udvist nogle af de svin til tyrkiske fængsler (bemærk: Det er ikke luksus-afsoning - tyrkiske fængsler er stærkt ubehagelige).
  • Hvodan kommer Holland ind i det billede? Tjo... de russiske luksusyachts er bygget dels af Lürssen i Bremen og Heesen i Holland. De sidder inde med nogle oplysningerne omkring de russiske oligarker, der vil være interessante i forbindelse med sanktioner og beslaglæggelse af værdier.


Selvfølge er der mange gætterier i dette; men jeg tror nok, at jeg er på rette spor - visse af detaljerne VIL være forkerte; men det er nok så tæt vi kommer på det.




Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad pokker er det Danmark har gang i??? Empty Ukraine lægger mærke til Danmarks bidrag.

Indlæg af Thomas Man Apr 17, 2023 11:00 am

Den militære hjælp er ca. 1 milliard DOLLARS.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum