Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Den unge Callas og di Stefano.

2 deltagere

Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af Thomas Ons Jul 20, 2022 10:29 pm

Jeg er blevet beskyldt for at have dårlig smag.......

Såååhhh....

En ting jeg ikke har lagt mærke til før er at violinen i dødsøjeblikket kommer med temaet fra det Alfredo synger fra gaden i 1. akt.
Men det er Callas og hendes registerskift, det er ikke til at tage fejl af.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Søn Okt 09, 2022 12:16 am

Engang imellem dukker en stum stemme fra fortiden op!!!

Skulle vi ikke lige høre:  Casta Diva med Maria Callas.

https://youtu.be/B-9IvuEkreI

Casta Diva English Translation
Pure Goddess, whose silver covers
These sacred ancient plants,
we turn to your lovely face
unclouded and without veil...
Temper, oh Goddess,
the hardening of you ardent spirits
temper your bold zeal,
Scatter peace across the earth
Thou make reign in the sky...

Nå hvordan går det ellers her. Venter vi på  "Den største økonomiske krise siden WW1 i 1929??? Ville gerne høre Gorrions mening. Jeg har en del  kritiske betragtninger omkring mulighederne for at nedbringe inflationen med FEDs monetære politik.
Har også en del betragtninger omkring  US/Kinas handelskrig, demografi, insolvente firmaer der har prioriteret vækst fremfor profitabel forretning, hvilket både er set i Kina og I Usa. De vækstede for lånte penge. Nu får de kniven, og risikoen er at det går ud over den finansielle stabilitet. Jeg vil også gerne diskutere om pensionerne står til fald. UK feberredning tyder på at man vil gøre meget for at redde dem. Men kan man?
Nå nu sagde jeg jo dengang at vi ville få antiglobalisering og handelskrige. Fik jeg ret? Ja. Jeg sagde også at vi skulle have en regering der samlede de store partier hen over midten. Spændende om jeg får ret, men jeg kan da konstatere at det ikke længere er utopisk tankegang.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Jeg havde nu valgt en anden opførelse.

Indlæg af Thomas Søn Okt 09, 2022 5:47 am

doctor skrev:Engang imellem dukker en stum stemme fra fortiden op!!!

Skulle vi ikke lige høre:  Casta Diva med Maria Callas.

https://youtu.be/B-9IvuEkreI

Casta Diva English Translation
Pure Goddess, whose silver covers
These sacred ancient plants,
we turn to your lovely face
unclouded and without veil...
Temper, oh Goddess,
the hardening of you ardent spirits
temper your bold zeal,
Scatter peace across the earth
Thou make reign in the sky...

Nå hvordan går det ellers her. Venter vi på  "Den største økonomiske krise siden WW1 i 1929??? Ville gerne høre Gorrions mening. Jeg har en del  kritiske betragtninger omkring mulighederne for at nedbringe inflationen med FEDs monetære politik.
Har også en del betragtninger omkring  US/Kinas handelskrig, demografi, insolvente firmaer der har prioriteret vækst fremfor profitabel forretning, hvilket både er set i Kina og I Usa. De vækstede for lånte penge. Nu får de kniven, og risikoen er at det går ud over den finansielle stabilitet. Jeg vil også gerne diskutere om pensionerne står til fald. UK feberredning tyder på at man vil gøre meget for at redde dem. Men kan man?
Nå nu sagde jeg jo dengang at vi ville få antiglobalisering og handelskrige. Fik jeg ret? Ja. Jeg sagde også at vi skulle have en regering der samlede de store partier hen over midten. Spændende om jeg får ret, men jeg kan da konstatere at det ikke længere er utopisk tankegang.

Pladeoptagelser er lidt for taknemmelige. Her er stemmen klart på retur. Hun synger ikke så meget som hun skriger. Under applausen ser vi, at hun bestemt ikke er tilfreds med sin præstation. Det var netop Norma, der var skandalen senere i Rom, da hun nægtede at komme ud til 2. akt.
Hun forsøgte sig så som pædagog og havde nogle master-classes - de virker ikke, fordi talent kan ikke læres.


Nu er jeg p.t. bannet på facebook, formentlig fordi jeg ytrede mig meget lidt rosende om Putins karrieremuligheder. Det er lidt irriterende for det begrænser mine muligheder for kontakt med min specielle facebook-veninde: Cecilia, der nok har gjort mere for opera end de fleste.

Nå, det overlever vi nu nok. Tænk, hvis det havde været noget alvorligt, som at jeg var begyndt at synge - tanken alene får blodet i mine årer til at isne. Det ville lyde forfærdeligt.


Det spændende med valget er om bøssekarlen og skolelæreren: Danske Banks lille ulækre bums: Søren Pape Poulsen bliver tværet ud. Reklametryksagerne Jyllands-Posten og Berlingske drømmer stadig om "blå blok" - og den bliver stadig større fiktion. Der kommer formentlig et stemmespild af særdeles afgørende dimensioner.
Det jeg hele tiden har sagt er: Det bliver den løsning som Venstre og Socialdemokratiet kan blive enige om - og her ser meget fornuftigt ud.

Problemet er i øjeblikket at sammenbruddene i Rusland og Kina kommer samtidigt. Jeg tror så ikke rigtigt på inflation i Danmark. Flextumperne kommer til at se i øjnene, at de tog fejl på alle områder; men i det store hele, så kommer vi igennem det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Søn Okt 09, 2022 10:33 am

Det der med de skrå brædder er heller ikke noget for mig Thomas. Jeg ville stivne som permafrost og ville ikke kunne vækkes til live igen, selv ved anbringelse på en ensom tropeø ved ækvator. NÅHHH hvor er det synd for dig at du er blevet bannet fra FACEbook. Hvem skulle nu have troet det. Du som aldrig taler ondt om nogen og holder dig til akademiske og noble og sobre vendinger. Måske kunne du lægge lidt af drengementaliteten af dig, hvis du trods alt vil gøre en god figur og få folk til at lytte til det du siger. Nu f.eks med PAPE. Du ved jo godt at det ikke er mainstream tale og at man bliver bannet for det. Og det synes jeg faktisk er helt korrekt. Jeg har ikke noget mod bøsser. Faktisk er en af mine bedste venner bøsse, og på hans vegne vil jeg derfor sige HOLD OP med at scamme bøsser. Der er plads til os alle. Faktisk blev jeg selv bannet for at sige at jeg ikke syntes at bøsser skulle lave tøj til kvinder. Men det er fordi de vil have at vi skal ligne koncentrationslejrfanger med BMI på 16. Jeg syntes det var fair nok at gøre opmærksom på det, men det blev taget meget ilde op. Indlægget blev fjernet. Med dig er det nu som om du med vilje prøver at provokere maksimalt uden at det overhovedet er nødvendigt eller livsopretholdende. MÅSKE kuuunnne du tøjle din tunge lidt bedre. Jeg ved godt at det kan være en sygdom f.eks. ved Tourettes Syndrom og så må man jo være overbærende, men alligevel Hr. Thomas. Du ville tage dig så meget bedre ud på scenen uden de yderliggående provoord.
Nu til det storpolitiske. Jeg følger Ukraine krigen via YOUTUBE videoer af Denys Davodov. Han blev demonized af YOUTUBE. Måske skulle jeg også give ham nogle gode råd. Men i hans tilfælde gør han grin med russerne og viser voldsbilleder. Han kan ikke forstå,hvorfor han blev demonized. Nu skal vi så høre på nogle reklamer for Atlas, som støtter hans videoer. Han er pilot, men arbejdsløs som pilot i Ukraine, så han levede af YouTube beretningerne, som faktisk er gode, hvis man vil følge med i krigstaktikken. Det Har jo desværre fået den konsekvens for os i Europa, at de lukkede for gassen. Jeg sagde jo at de gasledninger var en sikkerhedsmæssig risiko. Fik jeg ret. Ja. mon ikke.
Her er et link til Denys Davydovs beretning om spængning af broen mellem Rusland og Krim. https://youtu.be/Zhe0xpk_qTw

Det med det økonomiske sammenbrud i Kina. Ja det ser unægteligt ikke godt ud for dem. Handelskrig med USA, som de er hovedeksportører til og en økonomi der har været gearet til vækst, men ikke har været profitable, samt en befolkning, hvoraf kun 1 % rigtig kom ind i middelklassen. Resten lever i yderste fattigdom.

Det er en verden, hvor mange gnister kan antændes overalt, såvel i Rusland, Kina, og vesten både mellem de store magter og indenlands, når kriserne bryder ud.
Og så til en indrømmelse. Jeg var nok ikke klar over at en handelskrig fik så omfattende negative konsekvenser for ALLE!!!!

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Søn Okt 09, 2022 12:55 pm

Det hedder demonitized og ikke demonized, når YouTube banner, og ikke vil betale. Undskyld. Denys Davydov kanal er nu accepteret igen af You Tube.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af Thomas Søn Okt 09, 2022 3:08 pm

doctor skrev:Det hedder demonitized og ikke demonized, når YouTube banner, og ikke vil betale. Undskyld. Denys Davydov kanal er nu accepteret igen af You Tube.

Ham cigaren er en af de bedre kommentatorer. Nu er demonitizing er et spørgsmål om man Youtube vil have reklamer på indlæggene.

Nu kan man ikke demonitize mig på Youtube, af den simple grund, at jeg ikke har en Youtube kanal. Min banning er nok mere tale om en tidligere hjemmeværnskammerat, som er pissesur over, at i sin skolelærere dumhed har ruineret sig selv.


Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Søn Okt 09, 2022 8:12 pm

Det er jo netop lige et eksempel på, at du ofrer et langsigtet mål for en kortvarig glæde ved afklapsning af en skolelærer. Nu kan du ikke længere tale med Cecilia Bartoli. Var DET ikke dumt?
Nå Cecilia synger den her for dig som trøst og vejledning.

English Translation
Let me weep
My cruel fate,
And that I
should have freedom.

The duel infringes
within these twisted places,
in my sufferings
I pray for mercy.

https://youtu.be/zpdoi_g6rJ0

Hun ser vist sig selv i spejlet mens hun synger. Very Happy

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af Thomas Søn Okt 09, 2022 11:42 pm

doctor skrev:Det er jo netop lige et eksempel på, at du ofrer et langsigtet mål for en kortvarig glæde ved afklapsning af en skolelærer. Nu kan du ikke længere tale med Cecilia Bartoli. Var DET ikke dumt?
Nå Cecilia synger den her for dig som trøst og vejledning.

English Translation
Let me weep
My cruel fate,
And that I
should have freedom.

The duel infringes
within these twisted places,
in my sufferings
I pray for mercy.

https://youtu.be/zpdoi_g6rJ0

Hun ser vist sig selv i spejlet mens hun synger. Very Happy

Det ved jeg såmænd ikke. Jeg har det formål, at få fjernet Danske Banks skolelærer i Folketinget: Søren Pape Poulsen. Bare som kortsigtet mål.

Men bare rolig, jeg skal nok få indført mit ord. Om det kommer før eller senere, det er ikke afgørende.
Det bekymrende er, at Nationalbankdirektøren går på pension. Nu får vi se, hvad der afløser? Vi er bestemt ikke ude af problemerne. Du skal tænke på, at jeg skal også have nedlagt Forsvarskommandoen........ Men det kommer til at tage tid.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Nu indrømmer Berlingskes

Indlæg af Thomas Man Okt 10, 2022 10:24 am

og Danske Banks statsministerkandidat: Bøssesvinet Søren Pape Poulsen ikke lader til at have nogen særlig opbakning.

Nå, der er snart valg, så får vi se.

Mon den snart siver ind, at han som justitsminister har misbrugt politiet for at pleje sine perverse fornøjelser?

Det hører så afgjort til sjældenhederne, at en sag afvises blankt af alle tre retsinstanser. Det er en næse til politiet, der kan ses på fjæset.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Man Okt 10, 2022 2:31 pm

Nu ser jeg lige bort fra at du bruger ord som bøssesvin, som ikke er tilladt.
Lad os plukke den historie med Papes kærste lidt fra hinanden.
https://www.bt.dk/krimi/blev-faengslet-for-vold-mod-papes-kaereste-nu-vil-han-have-kompensation
Papes kæreste henvender sig flere gange inde på baren til advokaten med "tilbud" og får nej hver gang. Uden for baren henvender han sig igen, og advokaten afslår. Hvad der herefter sker er lidt uvist. Hvem slår først? Hvad bliver der sagt? Intet sikkert bevist. Men sikkert er det at Papes kæreste får en flad.

Nogle gange er det godt at trække på egne erfaringer. Som 14 årig var jeg til skolebal og dansede med en dreng til Beatles Hey Jude. Han begyndte at danse kinddans og jeg gav ham en flad. DET ville jeg ikke. Nå alle i lokalet grinede højt og så var den ikke længere. Nu skal det siges at jeg ikke var i stand til at slå ret hårdt og ikke havde nogen erfaring eller øvelse med det. Snere i teenager årene gik vi engang imellem til krobal. Der var altid nogle af mændene fra gårdene der når vi skulle hjem kom op at slås uden for kroen. Det var ligesom en del af gamet måtte jeg forstå, selvom jeg var dybt rystet da de en aften brugte en flaske til at slå med og blodet flød. Opgaven for de øvrige mænd var at få skilt kamphanerne og få transporteret de hønefulde mænd hjem i seng. AT tilkalde politiet eller inddrage retsvæsnet var overhovedet ikke inde i festdeltagernes fantasiforestillinger.

Nu ER det jo et par dage siden jeg blev født og tankerne flyver lidt. Lad os vende tilbage til Papes kæreste. Lad os gå fra dyreverdenen til menneskeverdenen og bytte rollerne lidt rundt og indrage METOO betragtninger.

Lad os sige at Papes kæreste var en homoseksuel mand og advokaten var en kvinde.. Kvinden bliver antastet flere gange af manden både inde i baren og udenfor. Hun giver ham en flad, da han tilsyneladende ikke kan forstå et NEJ udtrykt sprogligt. Hvordan mon den sag ville være takseret i antal fængselsdage og udvisning af landet. Jo jeg forstår godt dine anskuelser Thomas, men du kunne måske udtrykke dig mere i advokatasprog for at tale din sag bedst muligt. At kærsten senere er afsløret som LØGNER får ham til at stå ekstremt meget svagere i den retsafgørelse.

Og nu har du så en kamp med forsvarskommandoen. Her har jeg absolut ingen meninger.

Kunne du ikke i stedet fortælle prins Joachim at han skal opføre sig som det hør og bør sig for en forsvarsattache. Nu har børnene "mistet" der prinse og prinsessetitler, hvilket er helt normalt efter tidligere tiders skik og brug. Det ville være synd om han også mistede sin stilling pga oprør på Dronningen og Kronprinsen.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

klogeaage 35 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Det er ikke sådan det spiller sig af:

Indlæg af Thomas Tirs Okt 11, 2022 8:21 am

doctor skrev:.........

  1. Der, hvor problemet ligger er: Trækkerdrengen får sin velfortjente lussing og begynder at råbe op om "hadforbrydelse", hvilket er en fiktion, at det skulle være specielt privillegiefremmende at være pervers. En fiktion, der har fået gennemført en fordobling af strafferammen. Det er det, som Højesteret har hældt ned af brættet. Man har politisk fået gennemført en lovgivning, der - efter bøssernes opfattelse - tildeler nogle særrettigheder på bekostning af andres rettigheder til at være i fred for uønskede anmasselser.
    Den sag var aldrig blevet rejst, hvis ikke Søren Pape Poulsen havde været justitsminister.
  2. Hvis der ikke havde været tale om godt gammeldags og ulækkert embedsmisbrug, så havde statsadvokaturen sagt til præmieidioten, at han hellere skulle holde sin forbandede kæft og være glad for den lussing.
    Problemet er bare for lummerkarlen, at det er en jurist, han har overfaldet med sin ulækre personlighed. Reelt skulle offeret for Søren Pape Poulsens forbrydelse have haft erstatning for uberettiget fængsling.
  3. Det, der så sker er det, der ikke sker: Lummerkarlen kommer ikke i fængsel for at "tyvte" andre - dvs. beskylde andre for en forbrydelse - med deraf følgende strafansvar. Uden skellig grund: Det er nemlig forbudt og strafbart!
  4. Der er så under ingen omstændigheder tale om et overfald fra forurettedes side. Der er tale om nødværge, hvor der er anvendt minimal magt for at forsvare sig. Det er straffrit!. Lummerkarlen sidder ikke engang permanent i rullestol! Voldtægt er nu engang forbudt - uanset om man er bøssekarl eller ej!
  5. Tidligere justitsminister Søren Pape Poulsen har på det groveste overskredet sine beføjelser som minister og forset sig mod magtens tredeling, hvor den lovgivende, den udøvende og den dømmende magt er adskilt. Den lovgivende magt (Folketinget) må nemlig ikke vedtage love, der er et overgreb på den dømmende magts uafhængighed. Dvs. det må de godt, men det er så ikke en lov. Derfor er Højesterets retspraksis lige så afgørende som gældende lov.
  6. Det viser sig jo så, at der langtfra er tale om en enkeltstående sag, hvor bøssesvinet på en "ferierejse" begyndte at være diplomatisk med fremmede afmagter. Det må efter omstændighederne være en overtrædelse af ministeransvarlighedsloven.
  7. Det rejser imidlertid spørgsmålet om, hvilke forbrydelser Søren Pape Poulsen ellers som skolelærer har begået. Det foreligger ikke oplyst og er næppe heller efterforsket - hvilket må siges at være en pligtforsømmelse fra politiets side; men det er vi jo så ingenlunde ubekendt med! Nemlig at politiets udlægning af loven er fri fantasi. Politiet har eneret på efterforskning og er derfor forpligtet til - af egen drift - at efterforske for ulovligheder.


Dér, hvor jeg havde grund til bekymring ville være, hvis dyrevelfærdsorganisationerne skulle finde på, at anklage mig for at have krænket grisebassernes gode omdømme ved at jævnføre disse nyttige dyr med skolelærere.
Det ville være et sted, hvor jeg stod på vaklende juridisk grund. Der er nemlig fortilfælde:
Engang for mange år siden købte jeg et par stærkt rabatterede flasker vin, fra Prins Henriks vinslot i Caix. Den første flaske viste at produktet var udrikkeligt. Det kunne ikke engang bruges til at fjerne maling og udrense toiletter. Den anden flaske lavede jeg en "coq au vin" med - og var her i svære vanskeligheder om man kunne tillade sig at tilberede den sagesløse kylling i en vin, som jeg ikke engang var parat til at drikke!
Jeg burde have vidst, at længere tids kogning ikke forbedrer vins kvalitet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Lad os så lige tage den med forsvarsattache.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 11, 2022 9:20 am

doctor skrev:....
Og nu har du så en kamp med forsvarskommandoen. Her har jeg absolut ingen meninger.

Kunne du ikke i stedet fortælle prins Joachim at han skal opføre sig som det hør og bør sig for en forsvarsattache. Nu har børnene "mistet" der prinse og prinsessetitler, hvilket er helt normalt efter tidligere tiders skik og brug. Det ville være synd om han også mistede sin stilling pga oprør på Dronningen og Kronprinsen.

Det er klogt her ikke at have en mening.

Da jeg blev indkaldt til afsoning af min værnepligt, havde jeg - på forhånd - en brevveksling med Værnepligtsnævnet om det "uhensigtsmæssige" i at indkalde en mangeårig befalingsmand i Hjemmeværnet. Hvilket Værnepligtsnævnet, ikke overraskende, ikke kunne gøre noget ved. Jeg blev altså indkaldt til afsoning ved bevogtningen af FSN KAR.

Her gjorde jeg Bevogningslederen opmærksom på, at han var så uduelig, at jeg - til enhver tid - kunne anbringe Jyske Division i "Ydre Område" - uden at han ville opdage det. Årsagen til, at jeg ikke ville bruge "Indre Område" var, at dér ville jeg anbringe 6. Panzergrenadier Division.
Den svagt begavede seniorsergeant belærte mig nedladende om: "Det er jo ikke rigtigt, Borgsmidt!"
"Sååå....", sagde jeg: "Kan Du huske "Ambulance-episoden"????"
Det kunne han - og han kunne holde sin KÆFT helt i!

Ambulanceepisoden kunne kun være dengang, mine hjemmeværnskammerater havde fået til opgave - øvelsesmæssigt - at indtrænge på FSN KAR  med en attrapsprængladning under en TACEVAL (øvelse med Nato-opsyn og kontrol - i de mest vanvittige detaljer). Boris havde som Falck-mand en tidligere ambulance, som de riggede til med et blåfarvet syltetøjsglas og isolerbånd for vinduerne. (Boris lever, så vidt jeg véd endnu).
De kørte ind igennem Hovedvagten med en "patientoverførsel til amtssygehuset i Århus fra infirmeriet". De blev bare vinket igennem - så meget for "adgangskontrol" (den enklest tænkelige militære opgave). Den "ambulance" kørte over "Skydsbjerget" og i stedet for at  dreje til venstre og mod Infirmeriet, så drejede de til højre mod Officersmessen og brændselsdepotet, på sidstnævnte sted anbragte de attrapsprængladningen. Og kørte - efter hjulskift p.gr.a. punktering - derefter fra Flyvestationen.
Så skete der ikke mere - ja, altså ikke før én fik den geniale idé at ringe til Infirmeriet og forespørge efter patientoverførslen. "Hvaffor'n patientoverførsel." Så var Fanden løs i Laksegade (ligger i Nyboder - betegnende nok).

En dejlig sommerdag kører en bil med SHAPE nummerplader op til Gedhusvagten, hvor jeg sidder - og inddrager legitimationen inden jeg ringer ud i BALTAP-vagten, hvor jeg forespørger om spradebasserne har lovligt ærinde i BALTAP. Det bliver undersøgt og jeg leverer legitimationen tilbage og vinker dem igennem og vejleder den tyske oberstløjtnant om, hvad mine pligter og ordrer omfatter.
En halv time senere, kommer der et Folkevognsrugbrød fra Jysk Telefon - angiveligt med ærinde i BALTAP, jeg ringer igen til vagten i BALTAP, der siger, at det kan godt passe. Jeg vinker JTAS igennem.

En halv time senere ringer BALTAP tilbage og spørger, hvor JTAS bliver af???

Efter afløsning støder jeg på Sikkerhedsofficeren, hvor jeg melder, at jeg har været ude for noget "mærkeligt" og bliver bedt om en melding, som jeg går på kvarteret og affatter som "Når, Hvad, Hvor, Hvorledes" og afleverer den "poste restante" i Hovedvagten.

Inden jeg aftræder fra bunkervagt næste dag, så har Sikkerhedsofficeren begået selvmord. Personligt hører jeg ikke videre.

At Forsvarskommandoen er dybt kompromitteret véd vi fordi den tidligere hærchef Mathiesen røg i fængsel for at have forsøgt, at få sin luder på et kursus, hun ikke havde sikkerhedsgodkendelse til - eller brug for. Det var så det påskud man brugte.

Hans-Christian Mathiesen blev afskediget uden varsel 21. september 2020 via en besked i e-Boks. Den tidligere hærchefs løn ophørte dagen efter. Mathiesen tog selv kort efter dommen initiativ til at aflevere sit Kommandørkors.

På min Fødselsdag!!
Tilfældigt? Sandsynligvis!

Jeg var ude for et muligt lignende tilfælde personligt, da jeg var i Rederidivisionen i DSB (inden murens fald). En polsk, kvindelig polsk ingeniør i Køreplanskontoret var meget charmerende overfor mig. Nu er jeg godt nok ubeskrivelig dejlig og vidunderlig - og dengang en del yngre; meeeeen......
Jeg melder det så til en kontakt fra gamle dage, der havde været "lille-e" på Cypern. Personligt hører jeg ikke videre.

Man er dybt og kriminelt naiv, hvis man ikke tror, at Forsvarskommandoen er bundløst infiltreret og korrumperet af fremmede magter.
Om den er, det ved jeg ikke; men det er uansvarligt at se bort fra denne mulighed.

Det gør man så heller ikke, fordi Forsvarskommandoen er under nedlæggelse, hvilket ses af, at de operative styrker flyttes over i Nato-kommandoer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Nu er Søren Pape Poulsen en voldtægtsforbryder og skolelærer

Indlæg af Thomas Tirs Okt 11, 2022 12:09 pm

doctor skrev:Nu ser jeg lige bort fra at du bruger ord som bøssesvin, som ikke er tilladt.
Lad os plukke den historie med Papes kærste lidt fra hinanden.
https://www.bt.dk/krimi/blev-faengslet-for-vold-mod-papes-kaereste-nu-vil-han-have-kompensation
Papes kæreste henvender sig flere gange inde på baren til advokaten med "tilbud" og får nej hver gang. Uden for baren henvender han sig igen, og advokaten afslår. Hvad der herefter sker er lidt uvist. Hvem slår først? Hvad bliver der sagt? Intet sikkert bevist. Men sikkert er det at Papes kæreste får en flad.

Nogle gange er det godt at trække på egne erfaringer. Som 14 årig var jeg til skolebal og dansede med en dreng til Beatles Hey Jude. Han begyndte at danse kinddans og jeg gav ham en flad. DET ville jeg ikke. Nå alle i lokalet grinede højt og så var den ikke længere. Nu skal det siges at jeg ikke var i stand til at slå ret hårdt og ikke havde nogen erfaring eller øvelse med det. Snere i teenager årene gik vi engang imellem til krobal. Der var altid nogle af mændene fra gårdene der når vi skulle hjem kom op at slås uden for kroen. Det var ligesom en del af gamet måtte jeg forstå, selvom jeg var dybt rystet da de en aften brugte en flaske til at slå med og blodet flød.  Opgaven for de øvrige mænd var at få skilt kamphanerne og få transporteret de hønefulde mænd hjem i seng. AT tilkalde politiet eller inddrage retsvæsnet var overhovedet ikke inde i festdeltagernes fantasiforestillinger.

Nu ER det jo et par dage siden jeg blev født og tankerne flyver lidt. Lad os vende tilbage til Papes kæreste. Lad os gå fra dyreverdenen til menneskeverdenen og bytte rollerne lidt rundt og indrage METOO betragtninger.

Lad os sige at Papes kæreste var en homoseksuel mand og advokaten var en kvinde.. Kvinden bliver antastet flere gange af manden både inde i baren og udenfor. Hun giver ham en flad, da han tilsyneladende ikke kan forstå et NEJ udtrykt sprogligt. Hvordan mon den sag ville være takseret i antal fængselsdage og udvisning af landet. Jo jeg forstår godt dine anskuelser Thomas, men du kunne måske udtrykke dig mere i advokatasprog for at tale din sag bedst muligt. At kærsten senere er afsløret som LØGNER får ham til at stå ekstremt meget svagere i den retsafgørelse.

Og nu har du så en kamp med forsvarskommandoen. Her har jeg absolut ingen meninger.

Kunne du ikke i stedet fortælle prins Joachim at han skal opføre sig som det hør og bør sig for en forsvarsattache. Nu har børnene "mistet" der prinse og prinsessetitler, hvilket er helt normalt efter tidligere tiders skik og brug. Det ville være synd om han også mistede sin stilling pga oprør på Dronningen og Kronprinsen.

En pervers karl som Лавре́нтий Па́влович Бе́рия.
Det sker, at den slags kommer galt af sted.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 11, 2022 12:19 pm

Thomas skrev:
doctor skrev:....
Og nu har du så en kamp med forsvarskommandoen. Her har jeg absolut ingen meninger.

...


Men Лавре́нтий Па́влович Бе́рия er nok ikke enestående:Lars Findsen. Eller måske "Opfindsen"????

Hmmm .... mon ikke en smule reservation omkring Forsvarskommandoens integritet ville være på sin plads????

Vi har jo set hvilke ulykker genindførelsen af værnepligten medførte: Totalt ubrugelige - kan end ikke klare en forårsforkølelse. Meget syg institution.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Infiltration betyder skam en hel del.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 11, 2022 5:35 pm

Stoltenberg.

Læg mærke til at Deutsche Bundesbahn er blevet saboteret. Den polske ingeniør i køreplanskontoret var en national sikkerhedsrisiko. Men jeg ved ikke nærmere - og det er helt efter bogen, at kilden ikke hører nærmere - før spionen/landsforræderen bliver henrettet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Tirs Okt 11, 2022 11:18 pm

Nåååhhhh. Hvornååår skete så den ambulancehistorie. Planen lyder som  inspireret af en  soldaterkammerater film med Dirch Passer. Den hedder sjovt nok  "På Bjørnetjeneste".

https://youtu.be/GVO761n6nM4

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Ons Okt 12, 2022 12:19 am

Åh jeg glemte lige at det var en musiktråd.
Så lad os da få lidt russisk og hele den tyrkiske musik.

https://youtu.be/eauUF6ffj98

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af Thomas Ons Okt 12, 2022 4:46 am

doctor skrev:Nåååhhhh. Hvornååår skete så den ambulancehistorie. Planen lyder som  inspireret af en  soldaterkammerater film med Dirch Passer. Den hedder sjovt nok  "På Bjørnetjeneste".

https://youtu.be/GVO761n6nM4

Det er så ikke meget galt - eller Olsen banden.

De kørte bare igennem hovedvagten, anbragte en attrapsprængladning. De fik en punktering undervejs, som en oversergeant fra FSN var dem behjælpelig med at få udbedret. De havde fået opgaven at trænge ind med alle midler - og det gjorde de så.
Det alvorlige var, at det skete under en TACEVAL, hvor alle funktioner på flyvestationen blev afprøvet til Nato-standard.
De var fuldt adviseret; men valgte at sørge for, at ingen klippede hul i hegnet, hvad de heller ikke gjorde, fordi da de forlader FSN, så trækker Boris i ambulance-hornet (som legebarnet Boris havde bibeholdt), så de andre kunne komme hjem til pølserne og en pilsner.

Under en lignende øvelse, hvor jeg var i hovedvagten kom der en tilsvarende ambulance - reel nok - hvor jeg checkede, at ham der var læge sandsynligvis også var læge ved det enkle tiltag, at spørge om hvad en "columa recta lumbalis" var. I stedet for bare at stå og glo dumt.

At dømme ud fra gruppebillederne, så havde man vredet sig ud af kritikken ved, at den gamle oversergeant og bevogtningsleder blev smidt ned på depotet - så de andre kunne fortsætte med deres inkompetence.

Efter min værnepligtstid, så mistede Danmark hovedkvarteret BALTAP og FSN KAR blev omdannet til en flyvestation med udelukkende helikoptere. Karup var ellers Nato's største flyvestation.

Chefen på min tid var Ole Fogh (dengang oberst - senere generalmajor - og tidligere forsvarsattache i Washington), han blev senere fyret.
Ole Foghs karriereskift har været et af flere eksempler på officerer i mulige dobbeltroller mellem Forsvaret og erhvervslivet, og denne praksis er blevet mødt med bekymring og kritik fra politisk side.
Han er så kreperet for et halvt års tid siden.

Man kan så udmærket fyre en tjenestemand, hvis han er "uduelig, trods udvist flid".

Flyvestationen og bevogtningen, vidste (eller burde have vidst), at de kunne blive fanget igen. Med andre ord: Systematisk uduelige.

Jeg var så ikke overdrevent imod genindførelsen af værnepligten - fordi jeg vidste, at det ville gå galt - nu gik det så ud over nogle mink - og nogle platugler, der manipulerede markedet for minkskind. Betegnende nok, så har man ikke efterfølgende indkaldt flere.

Hvor meget, jeg har med det at gøre, aner jeg ikke - og får heller aldrig at vide.

Men det gør, at jeg ikke er overbevist om, at Kerch-broen er blevet saboteret af Ukraine (som sådan); men måske nok af en modstandsbevægelse af én eller anden art. Jeg véd det ikke; men den mulighed har ikke været fremme i pressen. Man har også - med flid - undladt at antyde, at søværnet skulle have sprængt de gasledninger.
Efterfølgende vil man så forstærke bevogtningen af "kritisk infrastruktur" også i Norge.


Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af Thomas Ons Okt 12, 2022 4:48 am

doctor skrev:Åh jeg glemte lige at det var en musiktråd.
Så lad os da få lidt russisk og hele den tyrkiske musik.

https://youtu.be/eauUF6ffj98

De er såmænd relevant nok, for vi taler om en pilrådden kultur.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Ons Okt 12, 2022 8:37 am

Thomas skrev:
doctor skrev:Åh jeg glemte lige at det var en musiktråd.
Så lad os da få lidt russisk og hele den tyrkiske musik.

https://youtu.be/eauUF6ffj98

De er såmænd relevant nok, for vi taler om en pilrådden kultur.

Ja det var så noget af den første "kultur" vi eksporterede til Rusland før murens fald og så var Elton John også derovre. Manden der synger blev senere afsløret. Han sang ikke selv, i hvert fald ikke på plader. Iflg. wikipedia skulle de dog have undladt at synge en kritisk sang om Rasputin, men den er da på den der udgave. KGB agenterne har nok ikke forstået en lyd af, hvad de sang.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boney_M.
Om det fremmede eller forsinkede murens fald står endnu hen i det uvisse. De var tyskere, selvom de var forklædt som tyrkere og arabere.

Sådan nogle illusionsnumre er da meget sjove at at tænke tilbage på. Nu illusionsnumret med ambulancen. Jeg gad godt vide, hvem der havde allokeret dig til den rolle og hvornår det var. Jeg kendte nemlig een i hjemmeværnet og det var ikke Boris, som kunne have fundet på den historie. Han havde den opfattelse, at man kunne altid bruge alle mand. Alle kunne få en opgave der specielt passede til dem. Nu er det bare sådan med de russiske soldater, at der ikke er så stor variation i deres kompetencer. Majoriteten har ingen officersuddannelse. Her skal vi dog ikke lade os narre, for den russiske ungdom deltager ofte i hjemmeværnslignende aktiviteter, og som du selv gør opmærksom på, så kan en sådan organisation udrette formidable opgaver. Problemet er blot at hjemmeværnet er til for at beskytte egne grænser, og her synes soldaterne at være kommet på afveje. De har fået enden på kommedie. affraid Jeg kan godt forstå, at du vandt hæder og ære, men man skal passe på ikke at lade en sådan engangsforestilling stige en til hovedet, så man ikke kan indgå i nye spændende opgaver på andre niveauer, hvor man ikke har kompetencerne endnu. (jeg tænker naturligvis på dine fine fornemmelser, da du blev indrullet som værnepligtig).

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Ons Okt 12, 2022 9:09 am

Nu skal jeg indrømme, at jeg heller ikke var fan af disco. Men en sjov lille krølle på halen på den historie er at de i oktober 1988 udkom med hittet:

Everybody wants to dance like Josephine Baker.
https://www.youtube.com/watch?v=yqanE2zsKos

Og så faldt muren i 1989.

Og her kan man jo så spekulere på om det var en koincidiens.. Lidt lige som din fødselsdag, da hærchefen gik af.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Ons Okt 12, 2022 9:28 am

Tænk at de sang den sang om Rasputin i Sovjet før murens fald.

"Rasputin"

There lived a certain man in Russia long ago
He was big and strong, in his eyes a flaming glow
Most people look at him with terror and with fear
But to Moscow chicks he was such a lovely dear
He could preach the Bible like a preacher
Full of ecstasy and fire
But he also was the kind of teacher
Women would desire

RA RA RASPUTIN
Lover of the Russian queen
There was a cat that really was gone
RA RA RASPUTIN
Russia's greatest love machine
It was a shame how he carried on

He ruled the Russian land and never mind the Tsar
But the kazachok he danced really wunderbar
In all affairs of state he was the man to please
But he was real great when he had a girl to squeeze
For the queen he was no wheeler dealer
Though she'd heard the things he'd done
She believed he was a holy healer
Who would heal her son

RA RA RASPUTIN
Lover of the Russian queen
There was a cat that really was gone
RA RA RASPUTIN
Russia's greatest love machine
It was a shame how he carried on

[Spoken:]
But when his drinking and lusting and his hunger
For power became known to more and more people
The demands to do something about this outrageous
Man became louder and louder

"This man's just got to go!" declared his enemies
But the ladies begged "Don't you try to do it, please"
No doubt this Rasputin had lots of hidden charms
Though he was a brute they just fell into his arms
Then one night some men of higher standing
Set a trap, they're not to blame
"Come to visit us" they kept demanding
And he really came

RA RA RASPUTIN
Lover of the Russian queen
They put some poison into his wine
RA RA RASPUTIN
Russia's greatest love machine
He drank it all and said "I feel fine"

RA RA RASPUTIN
Lover of the Russian queen
They didn't quit, they wanted his head
RA RA RASPUTIN
Russia's greatest love machine
And so they shot him till he was dead

[Spoken:] Oh, those Russians...

https://www.youtube.com/watch?v=16y1AkoZkmQ

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af Thomas Ons Okt 12, 2022 2:53 pm

doctor skrev:
Thomas skrev:
doctor skrev:Åh jeg glemte lige at det var en musiktråd.
Så lad os da få lidt russisk og hele den tyrkiske musik.

https://youtu.be/eauUF6ffj98

De er såmænd relevant nok, for vi taler om en pilrådden kultur.

Ja det var så noget af den første "kultur" vi eksporterede til Rusland før murens fald og så var Elton John også derovre. Manden der synger blev senere afsløret. Han sang ikke selv, i hvert fald ikke på plader. Iflg. wikipedia skulle de dog have undladt at synge en kritisk sang om Rasputin, men den er da på den der udgave. KGB agenterne har nok ikke forstået en lyd af, hvad de sang.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boney_M.
Om det fremmede eller forsinkede murens fald står endnu hen i det uvisse. De var tyskere, selvom de var forklædt som tyrkere og arabere.

Sådan nogle illusionsnumre er da meget sjove at at tænke tilbage på. Nu illusionsnumret med ambulancen. Jeg gad godt vide, hvem der havde allokeret dig til den rolle og hvornår det var. Jeg kendte nemlig een i hjemmeværnet og det var ikke Boris, som kunne have fundet på den historie. Han havde den opfattelse, at man kunne altid bruge alle mand. Alle kunne få en opgave der specielt passede til dem. Nu er det bare sådan med de russiske soldater, at der ikke er så stor variation i deres kompetencer. Majoriteten har ingen officersuddannelse. Her skal vi dog ikke lade os narre, for den russiske ungdom deltager ofte i hjemmeværnslignende aktiviteter, og som du selv gør opmærksom på, så kan en sådan organisation udrette formidable opgaver. Problemet er blot at hjemmeværnet er til for at beskytte egne grænser, og her synes soldaterne at være kommet på afveje. De har fået enden på kommedie.  affraid  Jeg kan godt forstå, at du vandt hæder og ære, men man skal passe på ikke at lade en sådan engangsforestilling stige en til hovedet, så man ikke kan indgå i nye spændende opgaver på andre niveauer, hvor man ikke har kompetencerne endnu. (jeg tænker naturligvis på dine fine fornemmelser, da du blev indrullet som værnepligtig).

HAH!!

Jeg vandt skam ingen "hæder". Ved nærmere eftertanke er jeg egentlig meget tilfreds med det! Som Groucho Marx sagde: "Jeg vil ikke være medlem af en forening, der vil have mig som medlem!"
Det, der gør mig i godt humør er, at det svin til sikkerhedsofficeren blev så ked af det, at han begik selvmord.

Ikke indgå i nye spændende opgaver? Jeg er ikke sikker på, at Generalløjtnant Hillingsøe er helt enig i den vurdering.

Mathiesen trådte ikke tilbage. Han blev sparket ud i en infam kassation - fik meddelelsen om sin afskedigelse på en e-mail. Om han får pension? Jeg tvivler og jeg tvivler også på, at hans organisation eller retsvæsnet vil støtte ham.
Det er for mig en indikation af, at der er mere i den historie, end der er kommet til offentlighedens kendskab. Det er for mig en indikation af, at Forsvarskommandoen er infiltreret af "nogen", der vil Danmark ondt. De seneste begivenheder ude i den rigtige verden gør, at der er ikke point for at gætte rigtigt.

Reelt er jeg og min person ligegyldig.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af doctor Ons Okt 12, 2022 8:47 pm

Ja normalt fyrer man jo ikke højtstående personer i det offentlige på gråt papir. Her ville de så ikke engang ofre et stykke gråt papir, men sendte en e-mail. Han kan virkelig ikke have haft meget gefûll med, hvor grænserne går for, hvad man som generalmajor kan tillade sig. På wikipedia står dog han havde så meget forståelse for situationens alvor, at han selv afleverede kommandørkorset. Det plejer man vist først når sikre dødstegn er indtrådt. Såhhhh du har nok ret: Der er meget vi ikke ved.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Gråt papir......

Indlæg af Thomas Tors Okt 13, 2022 4:18 am

doctor skrev:Ja normalt fyrer man jo ikke højtstående personer i det offentlige på gråt papir. Her ville de så ikke engang ofre et stykke gråt papir, men sendte en e-mail. Han kan virkelig ikke have haft meget gefûll med, hvor grænserne går for, hvad man som generalmajor kan tillade sig. På wikipedia står dog han havde så meget forståelse for situationens alvor, at han selv afleverede kommandørkorset. Det plejer man vist først når sikre dødstegn er indtrådt. Såhhhh du har nok ret: Der er meget vi ikke ved.

Tja... man har fundet ud af at rense makuleret papir for tryksværte, så genbrugspapir er end ikke gråt i vore dage.
Men ja, ordner tilbageleveres kun ved dødsfald - et helvedes problem for de efterladte, hvor boet ellers skal erstatte et betydeligt beløb for bortkommet. I de gode gamle dage, så var han blevet henrettet offentligt på Amager Fælled.
Denne blødsødenhed i retsplejen viser, hvor pladdersentimental, man er.

Jeg véd heller ikke, hvor meget, jeg specifikt havde med sikkerhedsofficerens selvmord at gøre. Jeg véd bare, at jeg var en af de sidste, der talte med ham - og gav en skriftlig melding. Og det jeg ikke hørte mere til den sag. Det står givetvis et eller andet sted i de af mine papirer, som jeg aldrig får at se. Sådan er der så meget. Hvis Du engang træffer Birgitte Stampe som politimester i Nordsjælland, så kan Du spørge hende; hvordan hun dog er havnet dér? Merete Stagetorn er død, så vidt jeg véd rigtigt død.

Et andet tilfælde er Marie Krarup.
I 2020 annoncerede hun at hun ikke ville genopstille til Folketinget, og i stedet finde tilbage til sin karriere som gymnasielærer. I februar 2022 meldte hun sig ud at Dansk Folkeparti.
Den indikation, jeg har er klogeaages referat af hendes Facebook side, hvor hun var fornærmet over at blive kaldt en landsforræder. Mit bidrag var reelt nok så meget konstateringen af at tolken er den, der véd mindst! Jeg tror rent faktisk, at hun er så torskedum, at det først da er gået op for hende, at hun har begået højforræderi og er blevet brugt af KGB/FSB og har været afpresset med en indiskretion - som har været filmet fra interessante og afslørende vinkler - en dokumentation, som hun ikke ville delagtiggøre sine børn i.

Nu får vi se, hvordan Søren Pape Poulsen ender???
Aldrig så snart, jeg giver mig ind på en hadkampagne, så dukker der jo yderligere op. Men det er næppe det mest belastende - der må være andet og mere ulækkert. Jeg formoder beviser for, at han er Danske Banks lydige og villige (ja, liderlige) redskab. De pinlige bortforklaringer, der omhyggeligt undgår sagens kerne, plejer at være en god indikator. Selvom ingen har set det fysiske fænomen: "Et sort hul", så er man ganske klar over, at de findes - bl.a. fordi de nærliggende omstændigheder udelukker andre muligheder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Den unge Callas og di Stefano. Empty Sv: Den unge Callas og di Stefano.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum