Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kampbataljonen samles

Go down

Kampbataljonen samles Empty Kampbataljonen samles

Indlæg af Thomas Tirs Feb 08, 2022 12:31 pm

Danmark skærper beredskabet.

  1. Forsvaret vil skærpe beredskabet for den danske kampbataljon, som er tilmeldt Natos beredskab, til 1-5 dage. Bataljonen vil blive samlet i Slagelse og nødvendige lagre vil blive opbygget.
  2. Forsvaret vil endvidere styrke det nationale afvisningsberedskab ved at placere to F-16 kampfly på Bornholm, hvis det vurderes operativt nødvendigt.
  3. Forsvarets opgaveløsning ved grænsen og ved bevogtning ved civile lokaliteter i København afvikles. Det er under nærmere afklaring, om politiet eller Hjemmeværnet skal overtage opgaverne
  4. »Der er ingen grund til at være naiv over for en person som Putin, og hvis du spørger mig, om jeg er mere tryg nu, end jeg var, da jeg stod op i morges,« udtalte Bødskov, som ikke afviser, at Danmark kunne ende med at sende våben direkte til Ukraine.
  5. Bødskov, som ikke afviser, at Danmark kunne ende med at sende våben direkte til Ukraine.
  6. Det spørgsmål skal han drøfte med partierne i forsvarsforliget onsdag morgen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kampbataljonen samles Empty Tyske PzH 2000

Indlæg af Thomas Tirs Feb 15, 2022 12:20 pm

Det væsentlige er, at forskydningstiden er reduceret fra 30 til 5 dage.
Og det for tunge våben.

Ellers er der ikke meget, der passer og oplysningerne er afgjort sparsomme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum