Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Putin og Biden.

Go down

Putin og Biden. Empty Putin og Biden.

Indlæg af Thomas Fre Dec 31, 2021 5:41 am

Det journalister ganske enkelt ikke fatter:


  1. USA's olieindustri har betragtet gas (LNG) som et spildprodukt, man skal af med. Derfor vil det øge de amerikanske oliefirmaers overskud, hvis de bare får et lille dækningsbidrag ud af gassalget. Så amerikanerne vil levere alt det, det skal være. Det vil så ske fra Nordsøen, hvor gasledningerne allerede er forbundet. Samtidig vil man slippe for gasbomberne gennem Storebælt.
  2. Det skal være Russerne, der betaler for de våben USA leverer: Det vil Rusland komme til, fordi de bliver nødt til at sælge gassen til priser under den amerikanske ditto.
  3. Samtidig vil oligarkerne få beslaglagt gaslagrene igennem Tyskland, da man ikke har fyldt lagrene op.
  4. Sammenhængen er så, at russerne ikke kan benytte banksystemet til at veksle USD til EUR. Det vil betyde, at de lån oligarker mm. har optaget, skal betales i EUR - og det kan de ikke! Putin har sådan set USD nok; men han kan ikke betale med USD, da banksystemet ikke vil veksle dem til EUR.
    Vi har jo set, hvor afsindigt det system har virket på Nationalbankens oversigter, hvor man gennem de sidste par år har kunnet se pengepolitiske udlån fra Nationalbanken på op til 80-90 mia. ganske kortfristigt.
  5. Kina er en kunde, der forsvinder - uanset prisen, fordi de har ikke USD at betale med.
  6. De abelande, som Kina har lånt penge skal så aftale at betale Kina tilbage i guld. Når det er sket, så knalder man guldprisen ned gør lånene billige at betale tilbage. Der skal næsten ingenting til - vi så, hvad der skete med Venezuela, da de solgte ud af deres guldreserve.
    Man kan så yde lån til de gældsatte, så de kan købe guldet, hvilket giver Kina en masse guld, som de ikke kan betale Rusland med.
    Guldprisen skal nok komme op, fordi Ruslands valutareserve er i væsentlig grad guld (som den eneste større økonomi) - derfor er Rusland nødt til at købe eller være ruineret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Biden. Empty Jeg tror man skal se på den Indiske dagsorden

Indlæg af Thomas Fre Dec 31, 2021 3:47 pm

I udlægningen af dagens telefonsamtale.

Indien holder jo med Rusland - om ikke andet, så fordi det futter kineserne af.

Det, der formentlig kommer til at ske er: Oliepriserne vil falde. USA vil ikke have noget problem med at skaffe olie. Dels er der Canada, der skal bruge olien fra Braken-feltet til at gøre deres olie flydende - og som sådan vil den amerikanske olie kunne holde prisen. Venezuela har ligeledes brug for den amerikanske olie til at blande i deres.

Jeg tror ikke umiddelbart, at guldprisen vil falde - fordi Rusland alligevel lever fra hånden og i munden. At Putin forsøger at gå udenom Europa er en farlig strategi, fordi Tyskland, Frankrig og Italien kan hver for sig ruinere Rusland.

USA kan - hvad øjeblik det skal være destruere den russiske våbeneksport. Vi ser at F-16 og F-15 går i produktion igen.

Det store spørgsmål er om Rusland bliver tvunget væk fra Königsberg og Finland. Rygtet om finsk indkøb af 60 F-35 er nok så meget et vink med en vognstang om, at Finland kunne tænke sig Taifun; men til en rimelig pris. Jeg tror at Rusland kommer til at opgive Belarus. Lukasjenko har Putin i ryggen - hvilket vil sige at Putin (uden sentimentalitet) vil stikke Lukasjenko ned bagfra.

I det hele taget tror jeg ikke på Putins diplomati: Dertil er Putins hånd alt for svag.

Vi skal også betænke, at Rusland ikke længere har en flåde. Desuden er vi nu 7 år væk fra invasionen i 2014 af Ukraine - hvilket betyder at både USA og Europa har haft tid til at få sat huset i orden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Biden. Empty Hmmmm.....

Indlæg af Thomas Lør Jan 01, 2022 1:05 pm

Det (for mig) nye er, at USA vil øge sin tilstedeværelse i Europa.
Nu har jeg ikke set noget i den danske presse, hvilket ikke er så mærkeligt, da det er så lidt jeg læser banksvinenes reklametryksager.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Biden. Empty Putin tror på sin egen propaganda?

Indlæg af Thomas Man Mar 07, 2022 11:37 am

Det er efterhånden ved at være klart.

Men spørgsmålet er: Virker de russiske atomvåben overhovedet?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Biden. Empty Man kan sige om Biden, hvad man vil;

Indlæg af Thomas Søn Mar 27, 2022 9:50 pm

men han er bestemt ikke uerfaren.

Alle journalister har himlet op over, at "Putin kan ikke blive ved magten". Nogle kalder det en "hovsa" andre, at Biden er et senilt fjols.

Hmmm... jeg tror det tilsigtede publikum ikke så meget var dem, han talte til: Det var "systemet" i Moskva. Det gør jeg, fordi Biden også fornylig har kaldt Putin en krigsforbryder (personligt havde jeg anvendt mere ekstreme skældsord, som f.eks. SKOLELÆRER!). Det er så ikke sagt umiddelbart i forlængelse af hinanden.

Så vidt jeg forstår er der 3 konkurrerende efterretningstjenester i Rusland:
  1. Hærens GRU, som har haft ikke så lidt af en nedtur.
  2. FSB, som er det gamle KGB.
  3. Og så er der en tredje, som muligvis er oprettet i forbindelse med Putins "Nationalgarde".

Som Simon Spies sagde: "Man skal ikke have tre koner, fordi de to af dem vil altid rotte sig sammen mod den tredje."

Vi véd at Putin holder sig på god afstand til andre - specielt dem, der kunne hive en pistol frem (formentlig årsagen til det kilometer lange bord - det havde været lettere med en SMS). Putin er så afgjort opmærksom på, at nogen tæt på kunne have fået "idéer". Shoigu har kun været set i et stærkt redigeret videoglimt, Om han virkelig har fået et hjertetilfælde og allerede er død?
Måske ja/måske nej. Han kan have fået et hjertetilfælde forærende.

Jeg gætter - og det er et gæt - på, at det tilsigtede publikum for Bidens "fortalelse" er nogen/nogle i systemerne, der skal gøre op med sig selv, at det at Putin trækker vejret (og så så larmende) ikke er til deres fordel. At sende en snigmorder ind i Kreml? Ikke troværdigt. Det skal være nogen i Rusland. Putin nævnte selv von Stauffenbergs attentat på Hitler - så tanken er ikke Putin fremmed.

Et præsident attentat i amerikansk stil, som Kennedy eller Reagan. Det sker ikke: En attentatmand vil ikke komme på skudhold. Et attentat som det på Anwar Sadat - utænkeligt. På de russiske parader er der med garanti ikke ét skarpt skud i nogen af bøsserne.

Det, der slår mig er, at de russiske snigmordsmetoder er med gift - og en forholdsvis langsomt virkende gift. Blåsyre virker f.eks. alt for hurtigt.
Ricin i paraplyen, Polonium, Novichok ... for nu at tage konkrete eksempler. Virker gennemgående langsomt - og med tvivlsom antidot.

Det er noget i den retning vi skal kikke efter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Biden. Empty Bill Browder

Indlæg af Thomas Man Mar 28, 2022 4:33 am

Thomas skrev:men han er bestemt ikke uerfaren.

Alle journalister har himlet op over, at "Putin kan ikke blive ved magten". Nogle kalder det en "hovsa" andre, at Biden er et senilt fjols.

Hmmm... jeg tror det tilsigtede publikum ikke så meget var dem, han talte til: Det var "systemet" i Moskva. Det gør jeg, fordi Biden også fornylig har kaldt Putin en krigsforbryder (personligt havde jeg anvendt mere ekstreme skældsord, som f.eks. SKOLELÆRER!). Det er så ikke sagt umiddelbart i forlængelse af hinanden.
Bill Browder er enig - hvad det så er værd?
Så vidt jeg forstår er der 3 konkurrerende efterretningstjenester i Rusland:
  1. Hærens GRU, som har haft ikke så lidt af en nedtur.
  2. FSB, som er det gamle KGB.
  3. Og så er der en tredje, som muligvis er oprettet i forbindelse med Putins "Nationalgarde".

Som Simon Spies sagde: "Man skal ikke have tre koner, fordi de to af dem vil altid rotte sig sammen mod den tredje."

Vi véd at Putin holder sig på god afstand til andre - specielt dem, der kunne hive en pistol frem (formentlig årsagen til det kilometer lange bord - det havde været lettere med en SMS). Putin er så afgjort opmærksom på, at nogen tæt på kunne have fået "idéer". Shoigu har kun været set i et stærkt redigeret videoglimt, Om han virkelig har fået et hjertetilfælde og allerede er død?
Måske ja/måske nej. Han kan have fået et hjertetilfælde forærende.

Jeg gætter - og det er et gæt - på, at det tilsigtede publikum for Bidens "fortalelse" er nogen/nogle i systemerne, der skal gøre op med sig selv, at det at Putin trækker vejret (og så så larmende) ikke er til deres fordel. At sende en snigmorder ind i Kreml? Ikke troværdigt. Det skal være nogen i Rusland. Putin nævnte selv von Stauffenbergs attentat på Hitler - så tanken er ikke Putin fremmed.

Et præsident attentat i amerikansk stil, som Kennedy eller Reagan. Det sker ikke: En attentatmand vil ikke komme på skudhold. Et attentat som det på Anwar Sadat - utænkeligt. På de russiske parader er der med garanti ikke ét skarpt skud i nogen af bøsserne.

Det, der slår mig er, at de russiske snigmordsmetoder er med gift - og en forholdsvis langsomt virkende gift. Blåsyre virker f.eks. alt for hurtigt.
Ricin i paraplyen, Polonium, Novichok ... for nu at tage konkrete eksempler. Virker gennemgående langsomt - og med tvivlsom antidot.

Det er noget i den retning vi skal kikke efter.

Putin er isoleret fra sine "egne" i Rusland. Nu er det lidt svært at have medlidenhed med oligark-milliardærer, der ikke kan komme til de penge, de har stjålet. Det er som at synes det er synd for et banksvin, der får tæsk - og så vræææler "hadforbrydelse".

Én ting er, at Putin troede, at Vesten var så splittet, at han kunne gøre som det passer ham - hvilket han hidtil har kunnet gøre. Min formodning er; at Trump er en del mere bange for Putin end han er for retssystemet i USA. Heri tog Putin FEJL.

Den anden ting er, at Putin benyttede en dulle til at komme i bukserne på Amerikan Rifle Association. Minder påfaldende om den måde, han har brugt en snotdum og skidtvigtig luder som Nazi-Marie Krarup.

Det, jeg mangler lige p.t. er oplysninger om, hvor mange penge i Danske banker (herunder Nordea), der er indefrosset - om nogen? Der må være et par løse milliarder, der svømmer hjemløse på Danske Banks indlånskonti? At Danmark helt skulle gå fri i den forbindelse - det virker ikke troværdigt. Men jeg har heller ikke hørt om russiske lystyachter i Danmark? Hvor Putins yacht er nu? Den må have passeret Kieler-kanalen?



Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Biden. Empty Bidens "fortalelse".

Indlæg af Thomas Tirs Mar 29, 2022 5:47 am

Putin Can 'Never Be Welcomed Back Into The International Community'

Det var aldeles ikke nogen fortalelse!

Som formodet, så var det en kommunikation direkte til russerne - og nok så meget til de "brilliante genier" i de russiske efterretningstjenester, der slås om at lefle for Putin.

Fidusen er, at Vesten (dvs. USA, Nato og EU) aldeles ikke har tænkt sig at følge Putins dagsorden.

McCaffrey har lidt svært ved at komme med en kritik: Det man kan konstatere er, at Putin har ødelagt, hvad der foregav at være en mægtig hær.
At russerne nu skal skrabe sammen fra underlige afkroge af "Riget" for at stoppe hullerne - som om det skulle kunne erstatte "elite-enheder".
Det ser jo forfærdeligt ud! De generaler som snigskytter ikke pløkker ned: De begår selvmord, når det afsløres at ca. 10% af deres kampvogne kan betegnes - med nogen tilnærmelse - som værende i brugbar stand.
Den russiske hær er jo så gennemkorrupt, at materiellet er blevet plyndret som et gammeldags juletræ for år tilbage.

Det sjove er, at jeg konstaterer adskillige af det internationale kommentarium taler om at "Putin ikke har noget tøj på." - det gør de tydeligvis uden at ane, hvor den reference kommer fra. Det er der ikke noget mærkeligt i, fordi i skolelærernes torturkamre er kultur jo noget, der gror mellem tæerne som svamp.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Biden. Empty Hvem arbejder de russiske efterretningstjenester for?

Indlæg af Thomas Tors Mar 31, 2022 9:37 pm

Jeg har længe haft en fornemmelse af, at der er nogen tæt på Putin, der er en muldvarp - bare på amerikansk side.

Det har været så karakteristisk, at USA har med god sikkerhed forudsagt, hvad Putin ville gøre - inden han gjorde det. De andre efterretningstjenester i Europa har taget fejl. Det har været så præcist, at man har kunnet pille overraskelsen ud af ethvert træk Putin har foretaget sig.

Én ting er at have en foræder i sine rækker. Det er slemt nok; men når så ens ledelsesstil er af sådan en karakter, at ingen tør fortælle Putin noget, han ikke vil høre: Så bliver det vanskeligt at finde foræderen - Putin er jo ikke dummere end han godt er klar over, at han i bedste fald får en sminket udgave af sandheden.

Det betyder så, at Putins bedste efterretningskilde rent faktisk er de vestlige medier. Det betyder, at USA faktisk styrer hvilke informationer Putin får.
Det er en smart udnyttelse af den fundamentale svaghed i det magtapparat, som Putin har opbygget.

Det forklarer også, hvorfor Mette Frederiksen er så god til at holde sin bøtte. Efter Nazi-Marie Krarup (og Søren Espersen), så går de afgørende personer i Folketinget ud fra, at der sidder landsforrædere i blandt dem - det er sådan set ikke noget nyt. Vi har jo længe vidst, at der i SF/Enhedslisten er terroristbevægelsers lakajer. Det kan man godt håndtere - det er besværligt - men man kan godt håndtere det.

Der er også meget, der tyder på, at Forsvarskommandoen er dybt infiltreret. Det antydes af den måde, hvorpå man sender tropper til Letland med dags varsel; Helle Thorning lavede et tilsvarende nummer med at fremskynde deployeringen af F-16 fly til Estland i sin tid.
Man lader en idiot som Peter Viggo Jakobsen ævle og ævle - i sikker forvisning om, at det er kun Berlingskes læsere, der kikker efter, hvad det fjols skriver.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Biden. Empty Det er da uheldigt

Indlæg af Thomas Fre Apr 01, 2022 12:11 am

Thomas skrev:Jeg har længe haft en fornemmelse af, at der er nogen tæt på Putin, der er en muldvarp - bare på amerikansk side.

Det har været så karakteristisk, at USA har med god sikkerhed forudsagt, hvad Putin ville gøre - inden han gjorde det. De andre efterretningstjenester i Europa har taget fejl. Det har været så præcist, at man har kunnet pille overraskelsen ud af ethvert træk Putin har foretaget sig.

Én ting er at have en foræder i sine rækker. Det er slemt nok; men når så ens ledelsesstil er af sådan en karakter, at ingen tør fortælle Putin noget, han ikke vil høre: Så bliver det vanskeligt at finde foræderen - Putin er jo ikke dummere end han godt er klar over, at han i bedste fald får en sminket udgave af sandheden.

Det betyder så, at Putins bedste efterretningskilde rent faktisk er de vestlige medier. Det betyder, at USA faktisk styrer hvilke informationer Putin får.
Det er en smart udnyttelse af den fundamentale svaghed i det magtapparat, som Putin har opbygget.

Det forklarer også, hvorfor Mette Frederiksen er så god til at holde sin bøtte. Efter Nazi-Marie Krarup (og Søren Espersen), så går de afgørende personer i Folketinget ud fra, at der sidder landsforrædere i blandt dem - det er sådan set ikke noget nyt. Vi har jo længe vidst, at der i SF/Enhedslisten er terroristbevægelsers lakajer. Det kan man godt håndtere - det er besværligt - men man kan godt håndtere det.

Der er også meget, der tyder på, at Forsvarskommandoen er dybt infiltreret. Det antydes af den måde, hvorpå man sender tropper til Letland med dags varsel; Helle Thorning lavede et tilsvarende nummer med at fremskynde deployeringen af F-16 fly til Estland i sin tid.
Man lader en idiot som Peter Viggo Jakobsen ævle og ævle - i sikker forvisning om, at det er kun Berlingskes læsere, der kikker efter, hvad det fjols skriver.

at Putin er så dårligt informeret om, hvad han - højst personligt - foretager sig.

Ikke bare uheldigt; men at han som efterretningsofficer ikke kan gennemskue noget som helst - det er pinligt og ydmygende. Hvilket for en selvoptaget og forfængelig gadekriminel som Putin er at være til grin.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Biden. Empty Den smarteste fornærmelse af Putin

Indlæg af Thomas Fre Apr 01, 2022 7:40 pm

Én ting er at kalde ham dårligt underrettet - meget værre er, at dokumentere det.

Man har afklassificeret ret så hemmelige informationer - for at ydmyge Putin.

En anden måde er Ukraines daglige opdateringer af Russiske tab.
Fidusen er, at man fortæller om døde GENERALER. Det er lidt svært at skjule de dødsfald. Specielt dem, der skyder sig selv p.gr.a. inkompetence.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Putin og Biden. Empty Sv: Putin og Biden.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum