Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

C-146A Wolfhound.

Go down

C-146A Wolfhound. Empty C-146A Wolfhound.

Indlæg af Thomas Tors Jul 29, 2021 3:06 am

Det er egentlig et tysk design.C-146A Wolfhound – designation assigned to 20 Dornier 328s operated by the United States Air Force's Air Force Special Operations Command.

Jeg studser noget over typen:


  1. Den har en umulig passagerkonfiguration: 30-33 passagerer - hvilket vil kræve én stewardesse - hvis den følger de civile regler.
  2. Sun Air er et dansk luftfartselskab, der opererer fra Billund. Officielt med 14 fly. Jeg har godt nok svært ved at se passagergrundlaget for Sun Air.
  3. Den er et tysk design, der produceres i Tyskland.
  4. Range: Approximately 1,500 nautical miles with 2,000 pounds of cargo.


Min mistanke er, at det er flyet, der skal komme med tændsatsen til atomvåben. Om det er rigtig véd jeg ikke; men den følger mønstret fra C-23 Sherpa, C-27J Spartan, Skyservant, hvor fabrikanten er ikke-amerikansk. Jeg formoder, at amerikanske producenter snakker lidt for meget. Det andet er, at man vil holde skot mellem dem, der er involveret i anvendelsen af atomvåben, så de ikke kan lave en sammensværgelse.

Formodently er jeg ikke alene med min mistanke - de gule skævøjede kommunister får endnu et føl på tværs.

Men det er jo kun mine gætterier. Jeg studsede bare over oplysningen og tænkte mit: Det er en uheldig vane, jeg har: At tænke, fremfor at meeeeene.

Det vil også passe godt med min anbefaling af anskaffelse af en eskadrille C-27J Spartan. Det bliver så ikke Spartan; men Wolfhound. Man har ikke kunnet kalde den "Great Dane" - det skal jo være hemmeligt - officielt, altså??
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

C-146A Wolfhound. Empty Yeps! Wolfhound skal bringe tændsatser til hærens mobile kernevåben.

Indlæg af Thomas Man Aug 09, 2021 5:33 pm

Tror I det er noget at man har øvet så meget med A-10 i Estland???

Sagen er nu nok, at man kan udmærket lande en C-130 på sandstrandene i Estland - ikke noget problem; men er det dér atomskytset er?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

C-146A Wolfhound. Empty Gør et stort nummer ud af deployere F-22

Indlæg af Thomas Lør Okt 30, 2021 8:01 am

Men mistroiske mig:

Jeg hæfter mig ved, at man igen nævner C-146A Wolfhound og nævner, at det er Special Forces Command. Det er som om, man vil være sikker på, at Kineserne er opmærksomme på denne - ellers - ret obskure type.

Lad os sige det sådan: Hvis kinøjserne har samme tanke som mig, at Wolfhound er til for at levere tændsatser og evt. selve våbnet. Det vil sige atomvåbnet, så tror jeg ikke USAF har det fjerneste imod det. Lad kineserne tænke sit - bare de bliver nervøse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

C-146A Wolfhound. Empty Sv: C-146A Wolfhound.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum