Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Israel

Go down

Israel Empty Israel

Indlæg af Thomas Tirs Maj 25, 2021 11:26 am

Jeg tror den indiske propagandasender har meget ret i:

Det er lige så meget en intern strid mellem Hamas (Iran) og Fatah (araberne). Lidt som bandekrigene mellem nazisterne og gammelkommunisterne i SF/Enhedslisten. Også kaldet diskussion på lærerværelset.

Jo, Netanyahu har lykkedes med at bringe de arabiske stater over på Israels side - arabere hader hinanden og persere mere end de hader jøder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Israel Empty Den israelske religiøse propaganda-sender.

Indlæg af Thomas Ons Maj 26, 2021 12:42 pm

Opfordrer til at bede for Danmark. Helt frem til 11:20
Men også Østrig og Ungarn nævnes positivt - der er så en forklaring på det fælles møde med Netanyahu.

Nu er israelerne gerne indirekte!

Det er så et gæt fra min side - hvor godt det er? Måske noget bedre end tilfældigt.

Mit gæt er, at med hjemtagningen af Syrienkrigernes familier, så har man fået nogle meget relevante oplysninger omkring tunneler og våbendepoter i Gaza og Syrien. Det tror jeg fordi de bomber er placeret i specifikke lejligheder.

De par tusind missiler affyret mod Israel er formentlig kun en lille del af de indsmuglede iranske våben.

Det er formentlig også det, der ligger bag forlydenderne om indkøb af det Israelske SPIKE missil, som jeg ikke har set bekræftet på Forsvaret.dk.

Wikipedia skrev:Spike-LR II To be integrated in the Royal Danish Army from 2021-2025. Will be used by infantry and from Protector Remote Weapon Station.

Der har været en del forvirring omkring prisen på Spike missiler; men det er nok noget som vi ikke snakker så højt om - Polen bruger dem også; men læg mærke til den meget korte ibrugtagningstid. Med en betydelig ordre - om de kommer på helikoptere? Aner det ikke; men jeg tror at de komme på både Piranha og Eagle. - det foruden til infanteristerne i skyttehullerne.

Spike har den fordel, at det er afprøvet. Afutteringen i Protector fra Kongsberg er også specifikt nævnt - noget efter version, så vejer den ikke mere en 100-150 kg. Jeg har set Piranha med MG62 affuteret oven på en Piranha.

Her tror jeg, at jeg står på rimelig fast grund. I mine gætterier.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Israel Empty Israel og Taiwan?

Indlæg af Thomas Tirs Aug 03, 2021 9:34 pm

Lyder interessant.

Vi skal jo alligevel have oplysninger om Enhedslisten/SF og de perverse og kriminelle skolelærere gennem Israel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Israel Empty Hvad gør Israel ved Iran?

Indlæg af Thomas Tors Aug 05, 2021 11:54 pm

Spørgsmålet er måske det forkerte?

Er det mon Afghanistan?

Det giver terroristerne i SF/Enhedslisten svære problemer, fordi de er ikke enige om, hvilke terrorister, der hver især ejer dem.

Men det vil give PET et indblik i terrorismen i SF/Enhedslisten og de andre stupide og ondartede skolelærere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Israel Empty Hvorfor anerkender Israel og Marocco hinanden?

Indlæg af Thomas Fre Aug 13, 2021 3:23 am

NU??? At det sker er nok ikke overraskende; men tidspunktet finder jeg lidt mærkeligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Israel Empty Russerne praler!

Indlæg af Thomas Søn Aug 22, 2021 11:27 pm

Men er det nu begrundet?

Det omtales slet ikke, hvilken type missiler, der skydes ned. De missiler Israel bruger behøver (for hovedpartens vedkommende slet ikke at være dyre): De russiske missilsystemer vil være nødt til at skyde på alt, hvad der bevæger sig - med jord-til-luft missiler, der bestemt ikke er billige.

Det er formentlig fra israelsk side en gengældelse for den sværm af missiler, Hamas (el. lign.) sendte mod Israel. "Iron Dome" har bare den finte, at systemet vurderer hvilke missiler, der er en reaktion værd.
Det er det gamle spil om at mætte et luftforsvar.
Droner, der skal udføre en opgave er i reglen kostbare; men droner, der bare skal skydes ned behøver ikke at koste alverden.

Problemet er, at russerne stadig ikke kan medgive, at de fik så gevaldige tæsk i Latakya. Det pladder med, at det syriske luftforsvar skød ½ af de afsendte Tomahawk ned - den holder jo ikke i byretten. De syriske mål, der blev ramt blev ganske omfattende ramt - at man ensartet kunne ramme en række syriske mål og holde samme forsager-procent. Prøv lige at være seriøs et øjeblik?

Det er så snildt udnyttet af USA, at russerne ikke kan tillade sig at indrømme tab - så hellere bide smerten i sig og sige: "Det gjorde slet ikke ondt!" Mens de bliver rullet ind på intensiv-afdelingen - dem af dem, der overlevede - sådan da.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Israel Empty Israel køber 12 CH-53 King Stallions og 2 KC-46 Pegasus.

Indlæg af Thomas Lør Jan 01, 2022 3:11 pm

Evt. 6 CH-53 2 KC-46 til.

Det tyder på 2 (3) artilleribatterier med 155mm og rækkevidde langt væk med F-35.
Det er så også et signal til russerne og iranerne. Latakya er langt fra sikker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Israel Empty Sv: Israel

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum