Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det systemiske risikoråd.

Go down

Det systemiske risikoråd. Empty Det systemiske risikoråd.

Indlæg af Thomas Tirs Mar 23, 2021 3:05 pm

Det Systemiske Risikoråd med nationalbankdirektør Lars Rohde i spidsen ser med stigende bekymring på udviklingen på især det københavnske boligmarked og forventer på sit næste møde at henstille til regeringen om at iværksætte nye tiltag.

Ifølge risikorådet skaber de meget lave finansieringsomkostninger og muligheden for afdragsfrihed i kombination med en høj boligefterspørgsel risiko for yderligere risikoopbygning i form af kraftige stigninger i boligpriserne og højere gældsætning.

Helt sikre tegn på et bankkollaps.

Jeg har ikke hørt noget om Danske Banks regnskab. Jeg hæfter mig ved, at Finanstilsynet er med i Risikorådet:

  1. Aktivmassen på boliger er fiktiv - fordi den aldrig bliver betalt og gælden ikke kan indfries ved salg.
  2. Hvem ejer egentlig aktierne i Danske Bank?
    Der er en stor part, der ligger i kapitalfonde mm. Her vil kursen på aktierne være spekuleret op qua det, at bankerne finansierer opkøbet af egne aktier. Hvis aktierne købes af investeringsforeninger under banken, så er pensionssparerne blevet aktionærer - dvs. deres pensionsopsparing kan forsvinde på et øjeblik.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum