Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Prishop på flybilletter?

Go down

Prishop på flybilletter? Empty Prishop på flybilletter?

Indlæg af Thomas Søn Apr 19, 2020 2:03 pm

Jeg har min tvivl!

  • Det er rigtigt, at der er en overkapacitet med alt for store fly ifht. behovet. De fly bliver billigere. Det er nemmere at fylde små fly og dermed få en rationel kapacitetsudnyttelse.
  • De luftfartsselskaber, der har for generøse og uhensigtmæssige overenskomster vil gå fallit.
    Piloter må indstille sig på, at de er buschauffører - ikke at der er noget galt med at være buschauffør - men de er altså ikke Guds gave til Tjæreborg-præsten.
  • Mindre fly betyder muligheder for flere direkte forbindelser til sekundære lufthavne, så man undgår katastroferne omkring London og Berlin. Passagerer vil jo ikke fra lufthavn til lufthavn - dels bor de ikke på lufthavnen (i almindelighed), dels har de ikke nogen interesse i at opholde sig i lufthavnen. Terminaltiden vil falde markant.
  • Billigere brændsel betyder, at de omkostninger også falder.
  • Med mindre fly til flere destinationer vil trængslen i det snævre Europæiske luftrum blive mindre. Dels skal mindre jetfly ikke op i de højder som f.eks. en flyvning fra USA til Danmark skal - det er rigtigt at brændstofforbruget falder med stigende højde; men det er bestemt ikke gratis at kravle så højt op. Dertil kommer at moderne turboprop på de kortere strækninger er interessante, dels flyver de lavere og skal derfor ikke have trykkabine, som er strukturel vægt, dels er det væsentligt, at flyet flyver, når man har brug for det, at turen så tager 10 minutter længere - det er til at leve med.


Går det sådan? Jeg ved det ikke! De ligninger, man bruger i distribution er særdeles labile - der skal intet til i ændrede forudsætninger for at optimeringerne forskyder sig RADIKALT.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum