Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Spar Himmerland

3 deltagere

Go down

Spar Himmerland Empty Spar Himmerland

Indlæg af Thomas Ons Nov 16, 2011 1:29 pm

Kurspleje
ved crossholding: Den kop kaffe du laver er rigeligt de 5000 kr værd, jeg giver for den - den er faktisk lige så god som den jeg laver til dig for samme pris.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Spar Himmerland Empty Sv: Spar Himmerland

Indlæg af Cirb Ons Nov 16, 2011 2:27 pm

Thomas skrev:Kurspleje
ved crossholding: Den kop kaffe du laver er rigeligt de 5000 kr værd, jeg giver for den - den er faktisk lige så god som den jeg laver til dig for samme pris.

Det minder jo i forbløffende grad om cirkusset omkring Landmandsbankens krak i 20erne....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Spar Himmerland Empty Sv: Spar Himmerland

Indlæg af Thomas Ons Nov 16, 2011 6:52 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:Kurspleje
ved crossholding: Den kop kaffe du laver er rigeligt de 5000 kr værd, jeg giver for den - den er faktisk lige så god som den jeg laver til dig for samme pris.

Det minder jo i forbløffende grad om cirkusset omkring Landmandsbankens krak i 20erne....

Mvh
Cirb

Havde de så fundet på et nyt svindelnummer, så kunne man da have respekteret dem for det; men NEJ!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Spar Himmerland Empty Sv: Spar Himmerland

Indlæg af Esbjerg Ons Nov 16, 2011 8:14 pm

Det her er en forhåbentlig enlig svale og ikke gængs praksis.

Men det er vel ikke nogen hemmelighed at måske specielt de mindre PI'er i mange år har kursplejet egne aktier vhj egne midler. På en sådan måde at de overfor menig aktionær har præsteret pænt i fht konkurrenterne. Ligger der noget odiøst i den fremgangsmåde? De skal vel informere rette myndigheder omkring aktiviteten (beholdning af egne), men det studerer den alm aktionær sgu ikke.

Esbjerg

Antal indlæg : 91
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Kbh

Tilbage til toppen Go down

Spar Himmerland Empty Sv: Spar Himmerland

Indlæg af Thomas Tors Nov 17, 2011 3:48 pm

Esbjerg skrev:Det her er en forhåbentlig enlig svale og ikke gængs praksis.

Men det er vel ikke nogen hemmelighed at måske specielt de mindre PI'er i mange år har kursplejet egne aktier vhj egne midler. På en sådan måde at de overfor menig aktionær har præsteret pænt i fht konkurrenterne. Ligger der noget odiøst i den fremgangsmåde? De skal vel informere rette myndigheder omkring aktiviteten (beholdning af egne), men det studerer den alm aktionær sgu ikke.

1. Hvis man er aktionær, så er man forpligtet til at følge med i hvad ens penge bliver brugt til.
2. Det er fuldstændig hul i hovedet, at "almindelige" mennesker investerer i aktier - aktier giver nemlig ikke et bedre afkast end statsobligationer, når man korrigerer for risiko.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Spar Himmerland Empty Stadigvæk landbrugsbanker.

Indlæg af Thomas Tors Feb 16, 2012 10:08 pm

Spar Himmerland
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Spar Himmerland Empty Sv: Spar Himmerland

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum