Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nordic Aviation Capital

Go down

Nordic Aviation Capital  Empty Nordic Aviation Capital

Indlæg af Thomas Ons Jun 19, 2019 5:09 pm

ATR 72-600

Tja.. det er jo også en mulighed, hvis vi ikke kan få foræret det Spartan.

Man skal imidlertid også være opmærksom på CF-34 motoren, der sidder på Challenger. Her har NAC indgået en aftale med General Electric.

ATR 72-600 har en laste evne på 10 tons - dvs. ½ Hercules.

ATR 72 har en marsh hastighed på 510 km/t, hvor Challenger har 854 km/t - dvs. 60% af Challenger.
Flyvehøjde ATR 72 (fordi den er turboprop) 20-25.000' mens Challenger har en 40-41.000'; men dels slipper turboproppen for trykkabine, dels tager det også tid, at komme op i dobbelt højde.

Så er spørgsmålet egentlig - hvor store er afstandene i Europa egentlig? Er den tid tabt ved at flyve turboprop ikke vundet ind hvis man kan anvende mindre provinsielle lufthavne og være mere direkte i transporten - det er svært at sige. Desuden kommer man udenom langdistanceflyenes flyvehøjder ved at flyve UNDER dem.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum