Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Valget 2019

2 deltagere

Go down

Valget 2019 Empty Valget 2019

Indlæg af Thomas Tors Jun 06, 2019 1:44 am

Med 99,6% af stemmerne talt op - bare rolig: Min var ikke i blandt. Jeg foretrækker at bruge hovedet.

  • Lars Løkke har erkendt nederlaget - og trillet lorten over til Mette Frederiksen. Løkke er en ekspert i at vinde ved at tabe.
  • Som det ser ud nu, så har Socialdemokratiet 48 mandater og Venstre 43 = 91. Dvs. flertal.
  • Hvordan de Nordatlantiske forholder sig fremgår ikke; men er også lige meget.

  • Mette Frederiksen vil blive bedt om at undersøge muligheden for at danne regering med det bredest mulige flertal bag sig. I praksis bliver det altid med det smallest mulige. Mandaterne stemmer ikke med procenterne, da der var en del idioter - og dermed stemmespild.
    Jeg har svært ved at se, at Socialdemokratiet eller Venstre skulle gide høre på skolelærerne i Det Radikale Venstre.
  • Jeg hæfter mig ved, at min barndoms valgkreds Århus Øst er vel den sidste, der bliver talt op. Overraskende nok blev Venstre største parti dér - jeg håber min hadske kampagne mod Folkeskolen har bidraget til det. Det finder vi aldrig ud af.
    Tilsvarende i Gentofte.
  • Mette Frederiksen med den lille forstand har vundet - ikke uforudset - og hun kommer til at ønske, at hun havde tabt.
  • Nu kommer vi til at se i de nærmeste dage: Lars Løkke spiller ALT fra baglinjen.


Nu får vi se de nærmeste dage; men jeg tror ikke Mette Frederiksen klarer det - jeg tror Lars Løkke fortsætter som statsminister. Heri støttes jeg af Berlingskes kommentatorer, der i alt overvejende grad tager fejl - og de tror på Mette Frederiksen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Det værste er

Indlæg af Thomas Tors Jun 06, 2019 5:41 am

nu skal vi til at høre på Mette Frederiksens kællingesludder i 1 til 2 uger - inden det går op for hende, at 48 og 43 er 91. Spørgsmålet er om de radikale vil gå med til Mette som statsmedister. Kanariefugle-hjernen skal også lige finde ud af, at 14 og 13 er væsentligt mindre end 43.

På den "borgerlige" side er det interessante, at ingen af bankerne blev repræsenteret med over 10%.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Hmmm.....

Indlæg af Thomas Tors Jun 06, 2019 6:45 am

Thomas skrev:nu skal vi til at høre på Mette Frederiksens kællingesludder i 1 til 2 uger - inden det går op for hende, at 48 og 43 er 91. Spørgsmålet er om de radikale vil gå med til Mette som statsmedister. Kanariefugle-hjernen skal også lige finde ud af, at 14 og 13 er væsentligt mindre end 43.

På den "borgerlige" side er det interessante, at ingen af bankerne blev repræsenteret med over 10%.

Der er én ting, jeg har lagt mærke til: Af alle dem, jeg har lukket blokeret på facebook, så er der kun én, der havde antydning af opera, som de syntes om.

Det berettiger vel, at jeg er blevet udnævnt til top fan på Cecilia Bartoli's facebook profil.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Dronninge runden

Indlæg af Thomas Tors Jun 06, 2019 11:50 am

Jeg tror her, at man skal forholde sig til det Lars Løkke har sagt: Han kan i dag se flere nuancer.

Han sagde noget tilsvarende omkring Trump - dvs. inden han naglede ham til stolen.

Som altid med Løkke, skal man lægge mærke til, hvad han ikke siger. Han er manden, der altid har nogle ekstra kort i ærmet.

Dronningen kan efter at have hørt de forskellige partiers råd beslutte sig til at bede Løkke om at afklare situationen. Hun behøver ikke at rette sig efter journalisternes "opfattelse" af hvem, der har vundet.

Altså: V og S har 91 mandater til sammen, for at Mette Frederiksen kan blive statsminister skal hun have SF, Enhedslisten og de Radikal ombord. Det gik jo ikke så godt for Helle Thorning. Den staver skal Mette Frederiksen så også jage sig i livet.

Mon ikke Lars Løkke med nogle få velvalgte bemærkninger kan overbevise hende om, at en koalitionsregering med ham som statsmedister er den løsning, der tjener hende bedst. Det gør naturligvis, at de kriminelle elementer i SF/Enhedslisten får det svært, hvilket Mette Frederiksen skulle kunne leve med.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty fortsat

Indlæg af Thomas Tors Jun 06, 2019 12:38 pm

Thomas skrev:Jeg tror her, at man skal forholde sig til det Lars Løkke har sagt: Han kan i dag se flere nuancer.

Han sagde noget tilsvarende omkring Trump - dvs. inden han naglede ham til stolen.

Som altid med Løkke, skal man lægge mærke til, hvad han ikke siger. Han er manden, der altid har nogle ekstra kort i ærmet.

Dronningen kan efter at have hørt de forskellige partiers råd beslutte sig til at bede Løkke om at afklare situationen. Hun behøver ikke at rette sig efter journalisternes "opfattelse" af hvem, der har vundet.

Altså: V og S har 91 mandater til sammen, for at Mette Frederiksen kan blive statsminister skal hun have SF, Enhedslisten og de Radikal ombord. Det gik jo ikke så godt for Helle Thorning. Den staver skal Mette Frederiksen så også jage sig i livet.

Mon ikke Lars Løkke med nogle få velvalgte bemærkninger kan overbevise hende om, at en koalitionsregering med ham som statsmedister er den løsning, der tjener hende bedst. Det gør naturligvis, at de kriminelle elementer i SF/Enhedslisten får det svært, hvilket Mette Frederiksen skulle kunne leve med.
Løkke peger på Mette som kongelig undersøger.

Der er da ikke nogen grund til, at hun ikke skulle komme til skade! Hendes dumme grin da hun hørte Lars Løkkes føler om et nærmere samarbejde - det bliver hende dyrt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty De personlige stemmer

Indlæg af Thomas Tors Jun 06, 2019 10:37 pm

I SF havde Jakob Mark flere personlige stemmer end Dyhr'et og han er naturligvis: SKOLELÆRER.

Landsforræderen Nazi-Marie Krarup kommer ind med det næstlaveste personlige stemmetal i Dansk Folkeparti.

Messmann kom tilsyneladende ikke ind; men gik også voldsomt tilbage i personligt stemmetal - hvor meget jeg havde med det at gøre, det får vi aldrig at vide. Når manden med leen hiver halvdelen væk, så er det svært at skelne den generelle trykkede stemning fra den individuelle patologi.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty En ting man overser, mens man taler regeringsdannelse:

Indlæg af Thomas Søn Jun 16, 2019 10:22 pm

Er hvilke partier der får medlemmer i udvalgene.

Udvalgsmedlemmer
21 af de 25 faste udvalg har 29 medlemmer.

De øvrige 4 udvalg har færre medlemmer.

Det gælder:


Finansudvalget med 17 medlemmer
Indfødsretsudvalget med 17 medlemmer
Udvalget for Forretningsordenen med 21 medlemmer
Udvalg til Valgs Prøvelse med 17 medlemmer

Så vidt, jeg kan se bliver hverken Nye Borgerlige, Alternativet eller LA berettiget til udvalgsposter, og hvordan de slår sig sammen i valgforbund er ikke til at overskue.
Det væsentlige udvalg lige nu er Udvalg til valgs prøvelse, og her er der nogen, der kan komme i klemme, fordi de ikke er valgbare. Lad os nu se om Nazi-Marie eller Pape er valgbare: De har jo begge lavet noget, der i almindeligt omdømme må siges at være uforeneligt med indtagelsen af en plads i Folketinget.
Det er formentlig det, der har fået Sass til at trække sig - han er sådan lidt for kriminel?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Dansk Metal og Dansk Industri

Indlæg af Thomas Søn Jun 16, 2019 10:46 pm

Ja, så.

Det er vel al den begrundelse, som Socialdemokratiet skal bruge for at nakke skolelærere og miljøfimsere. Dø svin.

Ingen tvivl om, at erhvervslivet helst så en VS regering med Lars Løkke som statsminister.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Pause

Indlæg af Thomas Man Jun 17, 2019 2:04 pm

i regeringsforhandlingerne.

Det kan ikke lade sig gøre med en socialdemokratisk mindretalsregering. Der vil uvægerligt komme et forslag fra salen, som vil have flertal udenom S/SF/Enh. Da man ikke kan stole på Socialdemokratiet er den eneste løsning, at Mette Frederiksen peger på Lars Løkke, som leder af en koalitionsregering.

Det er begyndt at gå op for bakteriehjernen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Sv: Valget 2019

Indlæg af klogeaage 35 Man Jun 17, 2019 9:18 pm

Thomas skrev:i regeringsforhandlingerne.

Det kan ikke lade sig gøre med en socialdemokratisk mindretalsregering. Der vil uvægerligt komme et forslag fra salen, som vil have flertal udenom S/SF/Enh. Da man ikke kan stole på Socialdemokratiet er den eneste løsning, at Mette Frederiksen peger på Lars Løkke, som leder af en koalitionsregering.

Det er begyndt at gå op for bakteriehjernen.

Hendes problem er at være indordnet sit partis kodeks for regler og normer ,en dille, LLR ikke lider under !!!
En dag ramler han ind i muren !
Der er mange V folk der hellere ser hans hæl end tå !
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Sv: Valget 2019

Indlæg af Thomas Tirs Jun 18, 2019 2:51 am

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:i regeringsforhandlingerne.

Det kan ikke lade sig gøre med en socialdemokratisk mindretalsregering. Der vil uvægerligt komme et forslag fra salen, som vil have flertal udenom S/SF/Enh. Da man ikke kan stole på Socialdemokratiet er den eneste løsning, at Mette Frederiksen peger på Lars Løkke, som leder af en koalitionsregering.

Det er begyndt at gå op for bakteriehjernen.

Hendes problem er at være  indordnet sit partis kodeks for  regler og  normer  ,en dille,  LLR  ikke lider under !!!
En dag ramler han ind i muren !
Der er mange V folk der hellere ser hans hæl end tå !

Det er jeg da udmærket klar over - og det er Lars Løkke også - sådan har Venstre ALTID været.
Løkkes problem med Venstre er, at der er stadig nogen uden format - Kristian Jensen er et iøjnefaldende eksempel - Venstre kan ikke stille med et fuldt hold ministre. Det kan Socialdemokratiet så heller ikke.
En VS-regering vil faktisk betyde, at Socialdemokratiet får mere indflydelse. Samtidig med, at vi nok får bedre opera i Danmark.

Venstre er nemlig skide ligeglad med, hvad der sker i København - de stemmer jo alligevel ikke på dem.

Venstre bygger på, at smide skøre individer ud:
Klaus Riskjær f.eks. Anders Samuelsen dur jo heller ikke til noget - der har altid været Kristeligt Folkeparti i Ringkøbing.

Problemet ligger jo i, at uligheden ikke vil stige, fordi dem med de højeste indkomster er de mest forgældede. Højere arveafgifter er heller ikke en løsning, fordi der er ikke noget at arve: Kreditforeningen har jo pant i lortet. Det er igen kommunisternes vanvid, der går på at have begge ben fast plantet i den blå luft.
Det er som "den Røde Jyde" (en idiot, der er så stor, at man ikke skulle tro, han kunne være jyde): Jeg anførte overfor ham, at dér hvor vi har været tvunget til at se efter i bankerne, så er egenkapitalen væk 2-3-4 lidt efter hvor korrupt og fordrukken revisor er - nu smider selv Handelshøjskolen i København banksvinet på gaden. Derfor er tanken om at nationalisere banker komplet idiotisk: Det vil nemlig betyde at skatteyderne kom til at betale for fallitten - en idé, der - pænest mulgt betegnet - er DUM!

Når nettoformuen opgøres, så er der ikke nogen ulighed i Danmark. De højeste indkomster sparer nemlig penge op, som de umiddelbart låner sig selv. AP Møllers pragtvilla i Gentofte var der ikke nogen, der havde råd til at holde: De måtte sgu rive den ned!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Den mest indsigtsfulde politiske kommentator

Indlæg af Thomas Tors Jun 20, 2019 9:52 am

Dolph!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Ingenting - SLET ingenting.

Indlæg af Thomas Man Jun 24, 2019 6:43 am

De kgl. undersøger kommer ingen vegne - hvilket ikke er overraskende - og nu er der dømt sommerferie.
Det, der er sket er, at en Formand for Folketinget er valgt - og ingen kan have noget imod Henrik Dam Kristensen. Herudover er Sass Larsen blevet smidt ud - og her har offentligheden ikke fået noget, der minder om den rigtige grund at vide. Men den tilbagetræden er så markant, at det må være noget rigtigt ækelt og man påpeger den ulykkelige barndom.
Det var noget, som Helle Thorning var parat til at leve med; men det var jo inden jødemordet - det gav ligesom en helt anden alvor til dybt voldskriminelle folketingsmedlemmer. Vi så også den små spruthysteriske Johanne, der blev anbragt som noget stort i Red Barnet.

Søren Pape - det ulækre bøssesvin - svanser endnu rundt; men her har Højesteret (mig bekendt) ikke kommet med den endelige kendelse. Udover et grødhoved er blevet sat i spidsen for Danske Bank (under afvikling), så er der - officielt - ikke sket en hujende fis: Ikke så meget som en enkelt lille dinglen i sommerhuset. Javel Dronningen har været i Estland (og her er der en hel del at forklare); men hvad hun lavede i Argentina - det aner jeg ikke - ikke ud over at være et påskud for Mette Frederiksen til at undlade at lave noget reelt. At Mette Frederiksen skulle blive klogere, det har vist lange udsigter? Her har Dolph så ganske ret: Hun evner ikke andet end at futte rundt og se småmopset ud.

Ellers sidder Dansk Folkeparti, Alternativet, LA, Konservative og Pernille Åmund i den dybeste forvirring og forholder sig neutralt; men se: Den går bare ikke! Det var det Jakob Haugaard fandt ud af i sin tid. Sagen er nemlig den, at er man ikke imod en regering, så er man i praksis for den.
Det Mette Frederiksen skal finde ud af er om hun kan danne en regering, der ikke har et flertal IMOD sig.
Derfor er en undladelse at stemme det samme som at stemme for.
Det kommer til at tage sin tid inden bakteriehjernerne fatter det!

Betegnende nok er det eneste, der er sket, at Hjorten har konstateret, at med Ruslands indstilling og handlinger, så må man oprettet et beredskab af F-35 på Grønland. Det er noget af det, der kører automatisk. Det er noget, man er traktatligt forpligtet til, så det gør man. Man er nødt til at hævde sin nationale suverænitet - så enkelt er det. Det samme kommer Island til at gøre.
Dvs. Island kommer til at stille faciliteter til rådighed for Nato, så den rent praktiske udførelse kan varetages af allierede. At det skulle være USA, det er nok ikke lige det, der ligger i kortene - specielt ikke med de virkelighedsfjerne venstrefløjsere, som fårehovederne mener skal regere dem.
De facto bliver det nok en fælles opgave for Norge, Danmark og Holland.

Her ligger det så sådan, at bliver man beskudt, så må og skal man besvare ilden i muligt omfang. Det er den, som dårekiste-lemmet Trump er fanget af: Der er nok ikke nogen tvivl om, at Iran har skudt den drone ned - uden at den har krænket Iransk luftrum. Jeg vil anse det for udelukket, at man ikke véd på millimeter, hvor den drone er ramt.
Det er jeg sikker på, fordi der er fly i luften til at besvare ilden - den slags kører automatisk pr. forholdsordre: Om det så er en hjemmeværnskutter i Bogense, der bliver beskudt, så skal ilden besvares med alle til rådighed stående midler. Problemet er bare, at konsekvenserne er ikke så lidt uoverskuelige, hvis man gør det. Det er den realitet, Trump er blevet konfronteret med. Derfor vælger skvattet at formode, at der er tale om en beklagelig fejltagelse. Selvfølgelig er det ikke dét!

USA valgte jo selv samme metode i tilfældet omkring den russiske base i Latakya - og jeg er sikker på, at Putin har fået foretaget en tandrensning med Tomahawk-missiler ved den lejlighed. Det har han bare ikke kunnet medgive. Vælger Putin i den situation at besvare ilden, så opstår spørgsmålet ganske spontant: Med HVAD?
Putin kan ikke indrømme, at hans base i Syrien er blevet angrebet/destrueret, for så skal han besvare krænkelsen - og det har han ikke midler til. Derfor er Putin tvunget til at ignorere krænkelsen - den er faktisk slet ikke sket!
"Hvilke bomber? Det kender vi slet ikke noget til!"
For at ophæve en forholdsordre, skal der en særlig begrundelse - og det er det, Trump har været tvunget til. Han har udstillet sig som svag, veg og ubeslutsom.

De tre Huitfeldt'er er operativt i søen: En ved Grønland, en som leder af minerydningen i BALTOPS, en i Middelhavet - (jeg mener også, at en Absalon er ude at plaske). Man kan jo ikke ligefrem påstå, at der ikke er opgaver til søværnet.
Man har heller ikke hørt noget til den licitation, der blev aflyst for bygning af afløsere til miljøfimserprammene. Nu er der p.t. ikke noget forsvarsudvalg, så da pengene er bevilget, så skulle der ikke være noget, der hindrede, at man gik i gang med bygningen.

Det, der opholdt byggeriet har givetvis været, at Putins lydige og villige (ja, Nazi-Marie må betegnes som direkte liderlig) instrumenter i Forsvarsudvalget og Forsvarskommandoen ikke skulle have noget væsentligt at fortælle. Lejligheden er jo pragtfuld til at præsentere et fait accompli.
Vi har så heller ikke hørt noget til den infamt kasserede hærchef (ham med den fastansatte luder). Spørgsmålet er vel her, hvor mange i Forsvarskommandoen, man kan få hældt ud på den regning? At Nazi-Marie og Søren Espersen endnu ikke har trukket sig som Sass Larsen må vel skyldes, at det kun er Udvalg til Valgs Prøvelse, der er oppe at køre - og en fornyet underskrift på, at man vil overholde Grundloven er vel næppe aktuel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Støttepartierne???

Indlæg af Thomas Tirs Jun 25, 2019 9:35 am

Med nuttet venindekram mellem nazister og kommunister, så véd vi jo godt, hvordan det udarter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Så har Mette Frederiksen dannet regering.

Indlæg af Thomas Søn Jun 30, 2019 11:05 pm

Hun fik idioterne i SF/Enhedslisten til at pege på hende - tak for det - skrub så af!

Skolelærerne kan evt. godt vælte regeringen med en mistillidsafstemning, det har været gjort før. Men de behårde kendsgerninger er at Socialdemokratiet har 48 mandater og Venstre har 43 = 91.

Der er altid den nærliggende mulighed, at danne en VS regering med Lars Løkke som statsminister.

Som det er nu, så kan regeringen væltes når det skal være, hvis Venstre og Radikale ikke er tilfredse.

Jeg kan ikke se, at Mette Frederiksen ikke skal kunne give SF/Enhedslisten fingeren: Deres stemmer er ligegyldige.

Jeg lagde mærke til overdragelsen af Krigsministeriet: Der var ikke nogen reelt uenighed mellem Venstre og Socialdemokratiet. Venstre er da skide ligeglad med de konservative og flextumperne i Nordsjælland, hvad Socialdemokratiet også er.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valget 2019 Empty Sv: Valget 2019

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum