Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gentaget postering om Krigsministeren.

Go down

Gentaget postering om Krigsministeren. Empty Krigsministeren: Rusland og Grønland

Indlæg af Thomas Man Maj 20, 2019 1:16 am

Hjorten lover udstationering af F-35 på Grønland.

Jeg har netop ikke (for 11 min siden) været ude af stand til at komme ind på dette forum. Kom tilbage for 2 minutter siden.


  1. Jeg har netop på Facebook omtalt, at jeg går ud fra, at politiet overvåger mig. Intet mærkeligt i det. Politiets efterretningstjeneste overvåger naturligvis alt, der kan have interesse for nationens sikkerhed.
  2. Vores krigsminister har netop offentliggjort, at Rusland har muligheden for at krænke Grønlandsk luftrum. Det vil blive forsvaret på linje med luftrummet over Østersøen.
    Hvad ellers?
  3. Jeg har i årevis - bla. på dette forum antydet, at det vigtigste argument for F-35 er dens rækkevidde, som kan håndtere ovennævnte mulighed.
    Et tilfælde? Muligt. Sandsynlig sammenhæng: Kan jeg ikke vurdere - eller rettere: Bevise. - endnu???
  4. Jeg har ikke haft behov for andre end fuldt tilgængelige Wikipedia oplysninger.
  5. Jeg har ikke kaldt Politiets Efterretningstjeneste for kraftidioter og kvajpander.... det har de skam selv fundet ud af.....
    Jeg har - også her - betegnet intelligensen hos Politiets Efterretningstjeneste som mindre en fuldt overbevisende.
  6. Hvad bliver det næste? Man vil med tilbagevirkende kraft klassificere gamle "Sex og Hor" ugeblade med Prinsesse Mary, som jeg har læst hos lægen?
    I det tilfælde har jeg forståelse for, at overarbejdsbudgettet hos politiet kommer ud for alvorlige belastninger.
    Hvad vil man holde hemmeligt? At et finsk værft lejlighedsvis bygger skibe? At Prinsesse Mary ser nydelig ud også i sikkerhedspåklædning?
    Sidstnævnte må betegnes som overordentlig vanskeligt.
  7. Når jeg kan finde ud af det; mon så ikke Gud og hvermand kan?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gentaget postering om Krigsministeren. Empty Så dukkede historien op på Berlingske.

Indlæg af Thomas Man Maj 20, 2019 10:48 am

Nu er PET's chikane af dette forum - i sammenhængen - småting:
Man skal ikke være en mimose, hvad jeg heller ikke mener, at jeg er (spydig, næsvis og flabet - javel):

Sagen er bare, at den illustrerer sund analyse frem for politisk kortsigtet bekvemmelighed.

Det viser at korrupte grønlandske kommunalpolitikere (og større er formatet nu engang ikke!) er én ting - og ja, det vil koste os nogen penge; men de er danske skiderikker og vores problem. Ja, det vil koste os nogle penge - det at operere i Arktis er ikke gratis.
Men hvis Putler tror, at vi ikke vil forsvare vort territorium, så tager han fejl - rigtig meget fejl.

Der er den væsentlige forskel, at indtil nu kan man omtale dem som provokationer og fjollet drilleri, hvor udbyttet for Rusland ikke kunne stå i et rimeligt forhold til indsatsen. Med de flyvninger med strategiske bombere (specielt taget i betragtning omkostningerne ved at flyve med det gamle skrammel), er mulige at forstå i en rekognoscerings-sammenhæng: Russerne vil simpelt hen vide, hvad det er, der sker.
Vi kan så ryste på hovedet af det og mene, at det er dumt og fjollet; men ellers officielt ikke lægge mere i det.

Nu foreligger en offensiv kapacitet:
Claus Hjort Frederiksen til Berlingske. skrev:Vores politik har hidtil været, at Arktis skal være et lavspændingsområde, og dette vil også være vores politik fremover. Men vi ser jo, at der bliver oprettet offensive kapaciteter i området, ikke mindst på Nagurskoye, hvor Rusland kan opstille kampfly og lufttankningsfly. Og med lufttankning vil russiske fly kunne nå Thulebasen. Så vi holder situationen under skarp observation.

Det er en mulighed, jeg hele tiden har regnet med - og anset for marginalt sandsynlig (Ruslands pressede økonomiske situation taget i betragtning). Enhver planlægger har naturligvis en række planer i skitseform, som det ikke er nødvendigt at planlægge i detaljer - lidt som romanen, man har skrevet til skrivebordsskuffen - og ikke et ondt ord om det: Det kan - efter talent - være af en meget høj kvalitet; men ikke noget af almen interesse.
Det er ligesom Mozart, der i mange tilfælde fik henvendelse fra konkurrenter om han kunne hjælpe med en arie for at skidtet kunne hænge sammen - hvilket han naturligvis gjorde - mod betaling. Ikke at det ikke er kvalitet; men det er solidt håndværk, hvor han vil respektere den stil og de ideosynkrasier en anden komponist har. Han kunne jo spille alt i den stil, som andre komponister har: Victor Borge gjorde det masser af gange for underholdningens skyld.
Men det er ikke noget som f.eks. Haydn kvartetterne, som han virkelig gjorde sig umage med (og var meget skuffet over, at han ikke fik mere for) og tilegnede "Pappa" Haydn.
Jeg tror enhver håndværker kan se sig selv i den sammenligning.

Man kan mene om russerne, hvad man vil; men dette her er helt enkelt fjendtligt, overflødigt og dumt.

  • Det kommer nok til at koste nogle skolelærere, der har kørt på frihjul i årevis, deres magelighed.
  • Det kommer til at koste banksvinene nogle år bag tremmer, som de har lænet sig op ad i årevis, og nogle momssvindlere nogen på frakken - ikke, at man skal have særlig ondt af dem; men udbyttet har indtil nu ikke stået mål med indsatsen.
  • Det kan komme til at betyde, at vi bliver tvunget til at tilegne os lufttankningskapacitet, hvilket heller ikke er gratis.
    Dermed ikke sagt, at vi i morgen flintrer ud og køber en eskadrille lufttankere - vores behov vil stadig være så tilstrækkeligt beskedent, at jeg kan se en mulighed i nogle brugte Challenger.
    Det var det, der diskvalificerede X-32 fra Boeing - den viste sig i praksis vanskelig til umulig at lufttanke. Problemet kunne muligvis være klaret; men hvorfor bøvle med det, når det ikke er absolut nødvendigt?
  • Det vil betyde, at vi skal bruge nogle penge på at redde Island, der naturligvis vil tage sig betalt for noget, der går så meget ud over deres egne snævre interesser - fair nok!
  • Det er ikke et spørgsmål om penge; men et spørgsmål om, at nogen, der har luntet rundt og feset den af skal samle knoglerne. Der bliver ikke penge til at hæve kontanthjælpsloftet, så det kan Mette godt glemme - af den simple grund, at vi ikke kan sige skidt til en arbejdsindsats fra nogle af de småkriminelle indvandrere.
  • Det vil betyde, at vi også kommer til at anskaffe Taifun - fordi med lidt held havde vi kunnet humpe os igennem med F-35 alene. Den går ikke nu.
    Det betyder ikke, at vi bestiller dem i morgen; men der skal en ekstra eskadrille kampfly til flyvevåbnet.
  • Det vil formentlig betyde, at vi skal "botanisere" de bedre belgiske, hollandske og norske eksemplarer af F-16 efterhånden som de får F-35.
  • Det vil betyde, at nogle af Putins "orange" penge forsvinder i Danske Bank og Nordea, når de skal tvære tabene af på kunderne.
  • Det kommer til at betyde, at nogle af flextumperne i Gentofte skal være noget mere ydmyge - ikke at det personligt skærer mig specielt dybt i hjertet - gæt engang: Jeg tror, at Mette Frederiksen kan leve med den belastning - også - stakkels kvinde. Der ryger nogle stillinger til hæren i Forsvarskommandoen - vi har ikke råd til stabsofficerer, der spiller mandolin for vores penge.
  • Det kommer til at koste Putin penge, at han har støtte den plattenslager til Trump (som naturligvis ikke kan betale, hvad han skylder - og aldrig kommer til det - ikke at han havde drømt om at gøre det).
  • Det kommer til at koste platuglerne i Dansk Folkeparti endnu mere (hvor er det dog synd -  tongue )
  • Det kommer formentlig til at koste Kronen - hvilket ikke vil være noget tab; men det er en luksus, vi ikke har råd til. Man kan bruge så og så mange ressourcer på pjank; men....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gentaget postering om Krigsministeren. Empty Tidspunktet

Indlæg af Thomas Man Maj 20, 2019 12:26 pm

Det er næppe tilfældigt - eller rettere: Med garanti ikke tilfældigt!
Hele valget er fra Løkkes side lagt op til, at hverken kommunister eller flextumper skal have noget som helst - andet end nogle flade øretæver. De konservative kommer til at betale i meget vidt omfang - og Nye Demokrater - og Liberal Alliance. Hvor dyrt det bliver for de sidstnævnte - det vil naturligvis afhænge af den opbakning man giver Venstre efter valget. Jo mere entydigt man loyalt støtter op om Venstre - jo større bliver mulighederne for at holde socialdemokraterne fra at betale luderne i SF/Enhedslisten. (Det kaldes: "Samarbejde hen over midten".)

Flyvevåbnet kommer til at udvide med en eskadrille kampfly. F-35 optager i øjeblikket en del af de kritiske ressourcer: Testpiloter, chefteknikere osv.

Søværnet skal have nogle flere Absalon- og Huitfeldt'er. På sigt skal der eventuelt bygges nogle korvetter til Marinehjemmeværnet; men lad os nu se hvor galt det går.
Men der kommer et nyt kongeskib, fordi sundhedsvæsnet på Lolland-Falster skal opgraderes med nogle flere læger - om det så skal være at man løskøber (fra statens side) læger fra lægehusene. Men hovedparten af stillingerne bliver sygeplejersker og SOSU-assistenter og til daglig går de i overnormerede stillinger og når de er i tjeneste, så bliver de velbetalt: Man kan spare de forkerte steder.
Læg mærke til, at Løkke startede sin valgkamp i Mette Frederiksens valgkreds: Ålborg. Egentlig er Region Nordjylland for lille i befolkning til et selvstændigt sygehusvæsen; men hvis de skal stille med kirurg'er til et redningsskib.
Det kommer til at koste et par ekstra helikoptere af Merlin, som så må efterbestilles; men det kan ikke betegnes som noget egentligt problem.

Hæren har fuldt op at gøre med Piranha - med kanon og kampvognskanon. Men der kan blive tale om anskaffelse af Hägglunds til det lette infanteri - også. Det er så nærmest fordi Island SKAL forsvares - og det er urealistisk, at Island selv kan klare opbygningen af en egentlig hær. Vi kan tale om et hjemmeværn - det skal vi nok kunne klare og det vil være fremragende; men en egentlig knytnæve i forbindelse med en invasion (enten fra søen eller luften), det kan de ikke klare - noget tilsvarende for Færøerne.
Det kommer til at koste nogle penge - helt sikkert; men lad os nu ikke løbe hurtigere end skiene.

Problemet er, at Russerne har vist fjendtlig hensigt og det er normalt ikke en militær efterretningsopgave: Det er at vurdere kapaciteten. Den vurdering foreligger nu!

Tulletåben kan godt indstille sig på, at Nazi-Maries forræderi vil blive malket til det maksimale: Er der én ting DF's vælgere ikke kan fordrage, så er det landssvigere!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gentaget postering om Krigsministeren. Empty Hovsa!

Indlæg af Thomas Man Maj 20, 2019 12:56 pm

Thomas skrev:.....

Endnu et "vedligehold" - man nærmer sig i troværdighed banksvinene og deres "tekniske vanskeligheder".

Skal vi sige det sådan?
Der er nogen, der ikke ligefrem afventer en Nobelpris.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gentaget postering om Krigsministeren. Empty En ignorant og platugle tillader sig en meeeeening!

Indlæg af Thomas Tors Maj 23, 2019 9:46 am

Det er faktuelt forkert!

»Man kan godt lidt fortegnet sige, at Grønland er den eneste grund til, at Danmark som småstat taler med nogen form for vægt i international politik,« siger Hans Peter Michaelsen, major og militæranalytiker ved Center for Militære Studier på Københavns Universitet.

Jeg havde egentlig villet ignorere platuglen og svindleren, der udtaler sig mod bedre vidende.

Det må unægteligt siges at være vægtigt, når Lars Løkke siger præsident Donald Tusk midt imod!

Det var da Lars Løkke nægtede at reducere Danmarks forsvarsbidrag til et spørgsmål om penge. Det al den stund, at Danmark (i forhold til befolkning) har haft lige så store tab af menneskeliv som USA. Dette véd Lars Løkke alt om - idet han personligt har underskrevet kondolancebrevene til familien.
Efterfølgende anførte Donald Tusk, at Lars Løkke havde en pointe.

Vi må jo her konstatere, at landsforræderen Nazi-Marie (som så vidt, jeg er orienteret, uheldigvis stadig trækker vejret).

Men ligegyldigt, hvordan man end vender og drejer hendelsen, så blev Grønland overhovedet ikke nævnt i den forbindelse.

Det er ufatteligt, at sådan en platugle og idiot stadig kan siges at have en tilknytning til Københavns Universitet. Vi mangler stadig en mere fuldstændig oprydning i Forsvarskommandoen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gentaget postering om Krigsministeren. Empty Le Pen og Tulletåben i Polens sorte bog.

Indlæg af Thomas Tors Maj 23, 2019 4:25 pm

Jeg har spekuleret en del over dette fænomen.

Denne gang i forbindelse med det enestående nonsens, at Danmarks internationale indflydelse alene skyldes Grønland - omtalte major er formentlig et russisk transplantat via Nazi-Marie.

Vi skal lige tage et forhold i betragtning: Det er meget svært at overdrive det had polakkerne har til russerne - og det har sine særdeles gode grunde - og her er 2. verdenskrig kun én af dem.
Det had er så stærkt, at man ligefrem er i stand til at tolerere tyskerne (nødigt; men dog), derfor er et EU-skeptisk parti ved magten i Polen.

Sagen er jo den, at gøre Tyskland og Polen til allierede efter den kolde krig er et mirakel, der får den ubesmittede undfangelse til at ligne en skødesløshed fra Helligåndens side. Det er så også KUN gået, fordi Danmark gik med!
Hele konstruktionen i Nato, hvor Tyskland aldrig dannede armekorps alene - og som sådan heller ikke havde en selvstændig generalstab. Til gengæld kunne der ikke komme tropper i kamp/indsættes tropper uden at Tyskland bidrog. Tyskland sad med ved alle de betydende borde.
Den konstruktion opretholdt man efter den kolde krig - nu var det så ikke divisioner, man talte; men brigader - dvs. et organisatorisk trin ned.

Rusland har så haft sit ydmyge og sleske, villige og lydige (ja, liderlige) redskab i Dansk Folkeparti, hvor man havde agenten Nazi-Marie placeret i Forsvarsudvalget. Det har så holdt foræderne i Forsvarskommandoen i under kontrol - redskabet altså. Det har så også været DIIS, som hele tiden har haft opmærksomheden rettet mod Grønland - så langt tilbage, jeg kan huske (ikke at de nogen sinde har lavet ret meget iøjnefaldende).

Det var under den kolde krig ikke nogen hemmelighed i Hjemmeværnet, at dem, der skulle besætte Danmark, når krigen kom - var polakkerne. Bl.a. blev luftlandedivisionen kaldet Tanska. Så man skulle være mere end almindeligt naiv for ikke at læse det med stort; hvilket kommunister og nazister i Enhedslisten (DKP et alia) og SF jo som bekendt gjorde med øjnene vidt åbne.
Som følge heraf var det fortrinsvis polakkerne, der spionerede i Danmark under den kolde krig: Man havde decideret en eskadrille, hvis hovedopgave var, at holde øje med luftforsvaret i lav højde. Efter den kolde krig skulle man så have troet, at det ville holde op; men det gjorde bare ikke.

Selvfølgelig spionerede polakkerne videre!
Alt andet ville have været idiotisk: Specielt når man tænker på det "anstrengte" forhold til både Tyskland og Rusland. Hvis Polen vil overleve som nation, så er det vitalt, at man holder sig orienteret om, hvad der foregår omkring én. Alt andet er pladderromantik og skolelærerbavl.
Det ville være forargeligt om Polen ikke havde gjort det - specielt overfor polakkerne.

Spionerede vi da ikke mod polakkerne under den kolde krig? Jo, da! Ikke altid særlig elegant og evnerne stod heller ikke altid mål med ambitionerne. Bernt Johan Collet var forsvarsminister 1987-88, da Hans Engell blev gået, fordi nogle reserve officerer blev taget med bukserne nede - jeg kan ikke huske om det var i Østtyskland eller Polen. Collet huskes mest som havende en noget egenartet holdning til fortidsminder - hans mor var landskabsarkitekt - at der lå noget skrammel fra bronzealderen kunne sandelig ikke afficere ham.

Nu er jeg ikke så naiv at tro, at jeg har været ene om at opdage landsforræderen Nazi-Marie Krarup. Det har næppe været Forsvarets Efterretningstjeneste - ikke alene - i hvert fald; men de har vidst det - alene den omstændighed, at Nazi-Marie som luder er/var major af reserven og dermed under FET's myndighedsområde. Det vil være naturligt (eller rettere: Alt andet ville være pligtforsømmelse), at polakkerne fulgte med i de aparte tilsynekomster i dansk politik - naturligvis har de fulgt landsforræderen Nazi-Marie tæt. (Jeg vil ikke anbefale hende at feriere i Polen, de mennesker har det med at bære nag). Jeg anser det for givet, at polakkerne har dokumentation på nazi-soen - at ignorere muligheden ville være dumt.
Det forklarer også, hvorfor Lars Løkkes lussing til Donald Tusk faldt så hårdt. Det her drejer sig ikke om penge - og vi agter altså ikke at overbetale polske værfter. Hallo Fætter Guf. ..... Hovsa.....

Jo, tingene begynder at hænge sammen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gentaget postering om Krigsministeren. Empty Øvelser i Sorte Havet.

Indlæg af Thomas Man Aug 16, 2021 5:19 pm

Man holder øje med hinanden.

Det, der undrer er, at der ikke er en dansk fregat med. De er formentlig beskæftiget andet steds.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gentaget postering om Krigsministeren. Empty Sv: Gentaget postering om Krigsministeren.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum