Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fransk og Amerikansk flådeøvelse i det Røde Hav.

Go down

Fransk og Amerikansk flådeøvelse i det Røde Hav. Empty Fransk og Amerikansk flådeøvelse i det Røde Hav.

Indlæg af Thomas Søn Apr 28, 2019 4:08 pm

Men hvad laver Niels Iuel dér?

Det kan godt være, at jeg er fuldstændig gal på den; men tag mit gætværk for hvad det er:

Jeg tror, man har gennemsøgt Middelhavet - og er temmelig sikker på, at ingen af de 3 ubåde, der for nogle måneder siden stod ud fra Königsberg er i Middelhavet - og de har formentlig ikke søgt egyptisk eller syrisk havn. Det afgørende er nu, at de ubåde bliver jaget rundt på verdenshavene og ikke kommer i havn. Man vil da ikke lade sådan nogle sejle rundt med kernevåben - hvor de så kan mødes med et fly med polonium-tændsats.

Det, jeg tror er det afgørende er: Niels Iuel har optagelser af de russiske ubådes akustiske "fingeraftryk" fra dengang de passerede igennem de danske bælter.
Det kan dreje sig om et minimalt hak i skruen, det kan være et leje, der ikke længere holder tolerancen o.lign. Det ville jo være rigtigt rart, at man kunne finde ud af hvem det egentlig er, man står overfor.

En anden mulighed er så, at Hjemmeværnets Defender måske også har leveret lydkopier til Spanien og Storbritannien - hvis de senere skulle forsøge at luske gennem Gibraltar (nok ikke den mest brilliante idé?).

Men nogle gange er der en væsentlig oplysning de mest besynderlige steder.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fransk og Amerikansk flådeøvelse i det Røde Hav. Empty Jeg tror, jeg har ret!

Indlæg af Thomas Tirs Apr 30, 2019 4:15 am

Vi har en båndoptagelse som måske kunne interessere?

For reelt er franskmændene lige så meget i vildrede, som alle andre. En ting er en ubåd, der forsøger at liste sig igennem et farvand - ret så trafikeret - men hvis man ved, hvad man lytter efter, så stiller sagen sig noget anderledes.
Som sådan tror jeg ikke, at man har fundet noget i Middelhavet.

Man laver så en lille rap øvelse i det Røde Hav, så man kan få en kopi af båndoptagelsen. Hvad franskmændene så har fundet i Taiwan-strædet forligger - heller ikke - oplyst.
Men den slags oplysninger sender man ikke over radio eller internet - det går kun gennem kurer.

Sagen er: De russiske ubåde SKAL findes - og så må de skævøjede og skidtvigtige blive fornærmede alt det, de vil.

Helt typisk er det også, at det er destroyere man sender gennem Taiwan-strædet - to af dem, så kan man evt. foretage en krydspejling.

Det, der gav mig tippet var, at Niels Iuel har en Merlin om bord - og den er ikke en ubådsjæger. Jeg tror, hvad man har af operative SeaHawk-besætninger er travlt optaget i Nordatlanten på Thetis'er.

Jeg tror så også, det var derfor, at man havde den lille minerydningsøvelse omkring kanalen - man ville lige sikre sig, at ubådene ikke var gået den vej. De er gået nord om Skotland - hvilket vi sådan set formodede - man ævlede jo om de transatlantiske kabler - hvilket også er en mulighed - der er tale om 3 ubåde, så vidt jeg har set.

Beskeden til både Frankrig og USA er rimelig klar: Det nytter ikke noget at indtage en storsnudet holdning, når man er så afhængig af Danmark, at Frankrig får ild i røven og sender deres hangarskib på togt med hvad det nu kan samle sammen.
Amerikanerne skal nok også få ind i træhovederne, at vi nok - fair nok - giver de grønlandske snyltere et par på hovedet - hvilket de har trængt til MEGET længe (NB! Det er de skævøjede kinøjsere, der har været "interesseret" i Grønland - de aber dukker så op her ganske aktuelt). Amerikanerne skal også forstå, at når vi siger, at vi kunne bruge f.eks. en eskadrille Spartan - så mener vi det sgu - og vi gider ikke høre på deres nedladenhed - se så at komme med dem: HIT MED DEM!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fransk og Amerikansk flådeøvelse i det Røde Hav. Empty Det er da pudsigt, at det lige går på plads NU

Indlæg af Thomas Tirs Apr 30, 2019 10:35 am

Ny dobbeltbeskatningsaftale mellem Danmark og Frankrig.

Problemet er jo også, at man har købt artillerisystem i Frankrig. Sådan noget kan man jo bruge til at få gamle administrative drillerier til at gå plads.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fransk og Amerikansk flådeøvelse i det Røde Hav. Empty Sv: Fransk og Amerikansk flådeøvelse i det Røde Hav.

Indlæg af Thomas Ons Maj 01, 2019 12:04 am

Thomas skrev:Vi har en båndoptagelse som måske kunne interessere?

.....

Jeg tror vi har den ene af dem her.

Spørgsmålet er: Hvor er de to andre?

Der er formentlig én ved Venezuela, som man skal have nægtet muligheden for at søge havn.

Det er den tredje, som er problematisk i øjeblikket.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fransk og Amerikansk flådeøvelse i det Røde Hav. Empty Sv: Fransk og Amerikansk flådeøvelse i det Røde Hav.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum