Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Efter pres fra Trump: Regeringen overvejer nye milliarder til forsvaret

Go down

Efter pres fra Trump: Regeringen overvejer nye milliarder til forsvaret Empty Efter pres fra Trump: Regeringen overvejer nye milliarder til forsvaret

Indlæg af Thomas Lør Jan 26, 2019 2:18 pm

Det har ikke ret meget med Trump at gøre.

Det har været et amerikansk tema al den tid, jeg kan huske - og det har intet med Trump at gøre. Det har noget at gøre med, at amerikanerne kan ikke. Det, vi har set under øvelser, har langt fra været overbevisende - og det har været meget dyrt: Dvs. ineffektivt.

Det næste er, at den russiske flåde: Den er der ikke!
Når det er sådan, at RAF i denne måned nedlægger 21 sqn, fordi Königsberg ikke igen bliver en flådehavn (ja, der bliver lidt korvetter og minerydning; men ikke noget, der kan betegnes som en højsøflåde). Det er altså ikke mere end det danske søværn kan klare det med Huitfeldt'er som er billige i drift ifht. en Arleigh Burke. Halve besætning; men til gengæld en ekstremt stor rækkevidde - nogenlunde samme slagkraft.
Våbnene om bord bliver formentlig af Europæisk fabrikat - dels fordi de amerikanske er for dyre - dels fordi konstruktionerne er 40 år gammel og teknologien er rykket i mellemtiden. Ikke så meget, at noget revolutionerende er sket; men alle fejlene (som man har levet med) er blevet rettet.

Den anden udvidelsesmulighed - på kort sigt - er transportfly, som jeg så tit har nævnt. På lidt længere sigt skal flyvevåbnet suppleres med Taifun - når prissedlen bliver til at tale med. 4 kampeskadriller (F-35 og Taifun) til flyvevåbnet er nok det, der er behov for på sigt.

Nu er der tale om, at den Danske statsgæld er ekstremt lav på 20% af BNP og 450 mia. kr. - i den sammenhæng betyder 50 mia. kr.: Ingenting.
Hele finans- og uddannelsessektoren har vel 100.000 ansatte - fjerner man ½ af dem, så vil der komme en positiv effekt i form af, at så render de ikke rundt og laver ulykker. Beskæftigelsen bliver hverken højere eller lavere - og så beholder København idioterne.
Når vi så bruger pengene hos vore gode kunder og leverandører, så skal de penge såmænd nok komme hjem igen.
Det er jo ikke sådan, at pensionsmidlerne har noget fornuftigt sted at gå hen?

Det bedste er næsten, at med de bøder, som Danske Bank og Nordea skal betale, så kommer Putin til at betale for ris til egen røv - jeg mener: Hvor skulle banksvinene ellers hugge pengene? Hos danske skatteydere? .... Er I vanvittige?

Vi gør simpelt hen tingene bedre - og billigere.

Så skal Putin og Trump også straffes for at sende os Dansk Folkeparti på halsen. Henret Nazi-Marie og Tulletåben - jo før jo bedre!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Efter pres fra Trump: Regeringen overvejer nye milliarder til forsvaret Empty Hvad jeg så spekulerer på:

Indlæg af Thomas Lør Jan 26, 2019 3:01 pm

Har man virkelig tænkt sig at montere 35 mm Oerlikon på Piranha 5 IKK?

Hvorfor ikke?

Luftværnsartilleri? Hvorfor dog det, vi bruger, hvad vi har?

35 mm. Hold da kæft mand!

Det, jeg hæfter mig ved er: Den kræver ikke noget dæksgennembrud.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum