Atlantic Resolve 2018
Side 1 af 1
Atlantic Resolve 2018
Fortæl amerikanerne at noget ikke kan lade sig gøre, så sætter de himmel og jord i bevægelse indtil det kan.
Der har også været andre indikatorer fra mine facebook-venner på det seneste.
Øvelsens formål er rimelig klart: Hvordan kommer man frem igennem Europa?
Det er rigtigt, at man kunne have sejlet til Danzig; men i krigstid/førkrigstid er det måske ikke en mulighed.mmmm
Af mere hjemlig interesse, så kaster det måske et lys på, hvad Løkke egentlig har talt med Merkel om, der til de grader fik hende til at tøsefnise?
Polen er jo i almindelighed sure over, at Tyskland og Rusland rottede sig sammen mht. Nord Stream ledningen.
Løsningen på de sikkerhedspolitiske konsekvenser af denne uenighed er naturligvis: Endnu mere EU.
Det er altså at skabe nogle transportkorridorer for tungt materiel, så hvad det skal være kan komme fra Antwerpen og Rotterdam til f.eks. Tallin.
Det vil nemlig også gøre, at der nok dannes monopol på skibtrafikken i Østersøen; men der vil være lagt "låg" på ved det, at jernbane er et rimeligt alternativ.
Det betyder godt nok, at der skal investeres noget i Tyskland og Danmark skal finde nogle flere kampvogne (for at lægge sig imellem tyskere og polakker; men det kan vi også godt - det er nok betingelsen for en øget militær tilstedeværelse af tysk militær i Polen - og få knaldet anti-EU idioterne ned).
Hvem, der betaler? Ja, det skal vi nok finde ud af.
Der har også været andre indikatorer fra mine facebook-venner på det seneste.
Øvelsens formål er rimelig klart: Hvordan kommer man frem igennem Europa?
Det er rigtigt, at man kunne have sejlet til Danzig; men i krigstid/førkrigstid er det måske ikke en mulighed.mmmm
Af mere hjemlig interesse, så kaster det måske et lys på, hvad Løkke egentlig har talt med Merkel om, der til de grader fik hende til at tøsefnise?
Polen er jo i almindelighed sure over, at Tyskland og Rusland rottede sig sammen mht. Nord Stream ledningen.
Løsningen på de sikkerhedspolitiske konsekvenser af denne uenighed er naturligvis: Endnu mere EU.
Det er altså at skabe nogle transportkorridorer for tungt materiel, så hvad det skal være kan komme fra Antwerpen og Rotterdam til f.eks. Tallin.
Det vil nemlig også gøre, at der nok dannes monopol på skibtrafikken i Østersøen; men der vil være lagt "låg" på ved det, at jernbane er et rimeligt alternativ.
Det betyder godt nok, at der skal investeres noget i Tyskland og Danmark skal finde nogle flere kampvogne (for at lægge sig imellem tyskere og polakker; men det kan vi også godt - det er nok betingelsen for en øget militær tilstedeværelse af tysk militær i Polen - og få knaldet anti-EU idioterne ned).
Hvem, der betaler? Ja, det skal vi nok finde ud af.
Thomas- Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|