Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Her forstår jeg russerne!

Go down

Her forstår jeg russerne! Empty Her forstår jeg russerne!

Indlæg af Thomas Tirs Jan 23, 2018 6:37 am

De aner ikke, hvad der foregår.

Det gør jeg heller ikke!

Men:

  1. Siden før jul har der været 5 hangarskibe i Norfolk, smuttet lidt udenfor havn og så tilbage.
    Det er altid noget, der løfter øjenbryn, når normal øvelses- og anden aktivitet indstilles. Det kunne være et tegn på klargøring til længere togter - eller krig.
  2. Det er alle hangarskibe på østkysten.
  3. Det sidste års tid har der været klager over manglende beredskab blandt flådens eskadriller.
    Det er et almindeligt krigstegn, at alle fly bringes ind til vedligehold og får maksimal tid til næste eftersyn.
  4. Der er politisk "aktivitet" omkring noget absolut ligegyldigt.
  5. Præsidenten er ude af landet.
  6. De russiske ubåde har forladt Østersøen.
    En af ubådenes opgaver er rekognoscering.
  7. Der har været en mission ned mod Skotland med 2 Blackjack.
  8. Civilforsvarsøvelser på Hawaii.
  9. Store civilforsvarsøvelser i Japan.
  10. Storbritannien har meddelt, at man overvejer at sammenlægge faldskærmstropperne med marineinfanteriet.


Jeg kan ikke lide det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Her forstår jeg russerne! Empty En udlægning.

Indlæg af Thomas Tors Jan 25, 2018 3:54 pm

Chockrapport om F-35

I sig selv siger det ingenting; men der kunne være nogle prikker der skulle tegnes streger mellem.

Jeg hæftede mig også ved, at de norske F-16 ikke kunne møde de 2 Blackjack "på grund af dårligt vejr". Det kan da godt være, det er rigtigt; men det lyder mest af alt som en af de sædvanlige dårlige undskyldninger og rent ud sløring.
Det blev så britiske Typhoon, der fejede dem væk.

Det er også en rum tid siden at både Danmark og Norge besluttede sig for købet af F-35. De er kommet til Norge; men ikke i seriøst antal. Omskolingen foregår i USA.
For mig ser det ud som om. at man vil opbygge en tilstrækkelig masse til et samlet angreb på Russisk luftforsvar. Skal vi være ærlige, så har de russiske kampfly ikke været overbevisende. De postulerer en fantastisk manøvre-evne og viser den på airshows. Javel; men det er så at sige uden brændsel i tankene. Typhoon og F-15 laver noget tilsvarende rutinemæssigt - med fulde tanke. Problemet for russerne er, at deres motorer ikke har effekt nok.
Hvorfor bruge kræfter på thrust-vectoring og lignende narrestreger, hvis man har kræfter nok?
En smule afslappet stabilitet og skidtet laver af sig selv capriolerne. Problemet er, at undgå, at piloten bliver mast.

Det har medført, at russerne i luftforsvaret går på missiler, hvilket sådan set er fint nok - hvis de virker. Som jeg ser det, så er det F-35 opgave, at fjerne luftværnsmissilerne. Vi har stadig ikke fået den fulde historie omkring Latakya - jeg tvivler også på, at vi får den. Vi kan bare konstatere, at hver gang den russiske flåde er stået ud, så har det været en ydmygelse af russerne.

De russiske ubåde, der er stået til søs har muligvis rekognoscering som opgave, fordi russerne aner ikke, hvad det er, der foregår. De aner, at der foregår noget; men nærmere tror jeg ikke, at de kommer det.

Min aldeles uinformerede og uvidenskabelige fornemmelse er: Der er et langt højere beredskab på F-35 end man giver udtryk for.

Jeg så også, at USMarines træner arktisk flyvning med deres Harrier.

Endelig er "markedsprisen" på olie steget voldsomt de sidste måneder. Det peger for mig på en boble, som står umiddelbart overfor at briste. Lagrene er nok ikke ved at være tømt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum