Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kassekreditter rentesatser

4 deltagere

Go down

Kassekreditter rentesatser Empty Kassekreditter rentesatser

Indlæg af Cirb Lør Nov 05, 2011 11:30 am

Var ved at ryde op i min E-boks, og nærlæste i den forbindelse et brev fra min bank vedr. rentehævning på min kassekredit. Det forårsagede et kortvarigt raseri udbrud, indtil jeg fandt ud af, at de trods alt stadig giver mig deres billigste sats ....

Men i den forbindelse kom jeg til at se på en liste over hvad almindelige hr. og fru danmark kassekreditter koster

affraid Er der ikke en åger lovgivning i DK ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kassekreditter rentesatser Empty Sv: Kassekreditter rentesatser

Indlæg af klogeaage 35 Lør Nov 05, 2011 12:37 pm

Familien her, har heldigvis, ikke nogle af disse renter at glo på,men hvis man kigger på DB og deres rentesats ligger de "flot" lavt ift andre banker:

Danske Bank
Danske 24/7 9,0 %


Men ruller man ned i "rockerafsnittet",dukker der dette op:

Danske Bank
Danske Ekstra 10,1 — 15,7 %

Hvordan bliver man "tilgodeset" med denne sats.

Flextumpe?? Question Twisted Evil

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Kassekreditter rentesatser Empty Sv: Kassekreditter rentesatser

Indlæg af Cirb Lør Nov 05, 2011 1:10 pm

klogeaage 35 skrev:Familien her, har heldigvis, ikke nogle af disse renter at glo på,men hvis man kigger på DB og deres rentesats ligger de "flot" lavt ift andre banker:

Danske Bank
Danske 24/7 9,0 %


Men ruller man ned i "rockerafsnittet",dukker der dette op:

Danske Bank
Danske Ekstra 10,1 — 15,7 %

Hvordan bliver man "tilgodeset" med denne sats.

Flextumpe?? Question Twisted Evil


De stakkels skidderrikker, der er fanget med en høj sats i den nedre ende af tabellen (prøv at tjekke Spar Salling, Max Bank eller Saxo Privatbank), må virkelig spørge sig selv om de ikke ville få en mere lempelig og human behandling hos Gold Incasso. Med 28 % i rente (ja, to-otte procent pale ), har staklerne på mindre end 3 år betalt det lånte beløb i renter....

Og det behøver ikke være insolvente flextumber alt sammen - mange familier har en økonomi, der lige netop balancerer, men hvor kontoen går i minus sidst på måneden. Reglerne på de fleste lønkontoer er sådan, at hvis der minus i 2 sec på din konto i løbet af måneden betaler du renter for hele måneden, mens banken kun betaler dig "renter" (0.125% typisk) for den tid dine penge reelt står hos dem....
Så en familie der feks starter måneden + 30 K og slutter på - 10 K de sidste 4 dage vil hos Saxo Bank betale 233 kr om måneden for den service, selvom de hovedparten af tiden låner banken penge, og ikke omvendt....
Realrenten på det lånte beløb i ovennævnte eksempel ville iøvrigt blive 568 % p.a....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kassekreditter rentesatser Empty Sv: Kassekreditter rentesatser

Indlæg af dkguy66 Lør Nov 05, 2011 3:12 pm

Jamen jeg har jo selv tidligere harceleret over bankernes tyvagtige fremfærd, begrundet i egne fejldispositioner.

Der er efter min mening brug for en ny moderne bank, der er en FAIR bank. En bank der har faste rentemarginaler mellem indlån og udlån, - om ikke andet, må der via lov fastsættes en grænse for en maksimal rentemarginal.

For hvis det er sådan at man reelt ikke kan låne penge til forbrug, hvadenten det er via kassekredit, eller forbrugslån, undtagen renten er på 12-18 %, ja så er det langt bedre at folk får afslag, end de rippes for sine penge via renteudgifterne.

Det er da paradoksalt at man - når det er stater man taler om - bekymrer sig over en rente på statsobl. når den kommer op på de 7 %, men ikke hæver et øjenbryn, når hr og fru DK afkræves 15 % i rente for at låne 20-30.000.

Det bør også klart fastsættes ved lov, at reglerne for rentetilskrivning skal være ens uanset om det er indlånsrente eller udlån, der er tale om. I dag tilskrives udlånsrenten kvartalsvis, hvilket betyder rentesrente, hvorimod indlånsrenten blot beregnes pr dag, og tilskrives 1 gang årligt. Og dermed stiger rentemarginalen mellem indlån og udlån.

Men når politikerne fortsat tillader bankerne at svindle sig til borgernes penge, uden man har nogle muligheder for at få fair forhold, og når bankerne kaster sig selv ud over klippen, i jagten på endnu større profit, ansporet af rendyrket grådighed, og dermed kaster sig ud i enddog særdeles tvivlsomme forretninger, så er det jo umuligt for hr og fru DK at forstå hvorfor de skal betale, og svært at forstå sammenhængen i de tydelige urimeligheder der i dag foregår.

Men mon ikke der ville opstå en helt anden bevidsthed om forholdene i bankerne, hvis rentefradraget blev afskaffet ? Mon ikke at nogen så meget hurtigt vil indse at de ikke kun betaler for et lån, men direkte berøves for sine penge, endda ved højlys dag.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Kassekreditter rentesatser Empty Nu er der noget, der hedder

Indlæg af Thomas Lør Nov 05, 2011 4:11 pm

at anbringe bagdelen i klaskehøjde.

En opsparing på bare 10.000 kr. kan betyde en verden af forskel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kassekreditter rentesatser Empty Sv: Kassekreditter rentesatser

Indlæg af Cirb Lør Nov 05, 2011 9:59 pm

Thomas skrev:at anbringe bagdelen i klaskehøjde.

En opsparing på bare 10.000 kr. kan betyde en verden af forskel.

Tjaa, sådan her sidst på aften, og på vej mod bunden af en barolo, er det der undrer mig mest, hvordan det på nogen mulig måde er lykkedes bankerne at drive den forretning i hegnet ? Det må have krævet ikke bare talent og begavelse, men også en helt usædvanlig viljestyrke....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kassekreditter rentesatser Empty Sv: Kassekreditter rentesatser

Indlæg af Thomas Søn Nov 06, 2011 4:22 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:at anbringe bagdelen i klaskehøjde.

En opsparing på bare 10.000 kr. kan betyde en verden af forskel.

Tjaa, sådan her sidst på aften, og på vej mod bunden af en barolo, er det der undrer mig mest, hvordan det på nogen mulig måde er lykkedes bankerne at drive den forretning i hegnet ? Det må have krævet ikke bare talent og begavelse, men også en helt usædvanlig viljestyrke....

Mvh
Cirb

Jamen det er der ikke noget nyt i. Det sker altid, når politikerne slipper håndtaget over finanssektoren for at skabe lånefinansieret vækst - det er nemmere end at lave de strukturelle ændringer, som egentlig var nødvendige. De strukturelle forhold, der burde ændres var dem, der skaffede politikerne til magten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kassekreditter rentesatser Empty Sv: Kassekreditter rentesatser

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum